Bývalý šéf Škody míří do Volva. Stává se členem představenstva automobilky

Švédské Volvo jmenovalo nového člena svého představenstva. Po odchodu jednoho ze současných členů do důchodu zaplní místo bývalý šéf Škody Auto Winfried Vahland.

V představenstvu automobilky Volvo dochází ke změnám. Současný člen vedení Carl-Peter Forster se ve věku 64 let rozhodl opustit svou pozici. Tu nyní s okamžitou platností zaplní Winfried Vahland, německý manažer dříve působící také jako šéf Škody Auto.

Vahland tak rozšiřuje svou působnost, jelikož už drží místo člena představenstva rovněž v malajském Protonu, který nyní vlastní z 49,9 % procent čínský koncern Geely – tedy stále silnější gigant, který už má pod sebou samotné Volvo, Polestar, Lotus a další značky.

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Vahland je pro nás nejznámější svým působením ve Škodovce, ve které byl do roku 2015 na pozici generálního ředitele. Tuto štaci kariéry pod českou značkou však započal už v roce 2002, kdy byl i zde jmenován členem představenstva automobilky, o rok později povýšil do pozice místopředsedy představenstva.

V této funkci vydržel pouze rok a by přesunut do Číny, kde jako CEO šéfoval tamější větvi koncernu Volkswagen, aby se v roce 2010 vrátil zpět do Mladé Boleslavi jako generální ředitel. Se samotným koncernem VW má přitom Vahland dlouhou historii. Na řadě vedoucích pozic fungoval v německé společnosti už od roku 1990. Životopis má tedy pestrý a kromě zmíněných pozic se v minulosti činil třeba u Opelu.

Volvo letos uvede poslední generaci naftových motorů. Dalších už se nedočkáme

Volvo letos uvede poslední generaci naftových motorů. Dalších už se nedočkáme

Winfried Vahland se narodil v dubnu roku 1957 v Německu, kde také vystudoval strojírenství a ekonomiku na Technické univerzitě Darmstadt. Vzdělání v oblasti automotive si doplnil na institutu General Motors Institute v Michiganu (USA), kde získal titul Master Degree of Business Administration (MBA).

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 5 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 67 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků