Bývalý šéf Škody míří do Volva. Stává se členem představenstva automobilky

Švédské Volvo jmenovalo nového člena svého představenstva. Po odchodu jednoho ze současných členů do důchodu zaplní místo bývalý šéf Škody Auto Winfried Vahland.

V představenstvu automobilky Volvo dochází ke změnám. Současný člen vedení Carl-Peter Forster se ve věku 64 let rozhodl opustit svou pozici. Tu nyní s okamžitou platností zaplní Winfried Vahland, německý manažer dříve působící také jako šéf Škody Auto.

Vahland tak rozšiřuje svou působnost, jelikož už drží místo člena představenstva rovněž v malajském Protonu, který nyní vlastní z 49,9 % procent čínský koncern Geely – tedy stále silnější gigant, který už má pod sebou samotné Volvo, Polestar, Lotus a další značky.

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Vahland je pro nás nejznámější svým působením ve Škodovce, ve které byl do roku 2015 na pozici generálního ředitele. Tuto štaci kariéry pod českou značkou však započal už v roce 2002, kdy byl i zde jmenován členem představenstva automobilky, o rok později povýšil do pozice místopředsedy představenstva.

V této funkci vydržel pouze rok a by přesunut do Číny, kde jako CEO šéfoval tamější větvi koncernu Volkswagen, aby se v roce 2010 vrátil zpět do Mladé Boleslavi jako generální ředitel. Se samotným koncernem VW má přitom Vahland dlouhou historii. Na řadě vedoucích pozic fungoval v německé společnosti už od roku 1990. Životopis má tedy pestrý a kromě zmíněných pozic se v minulosti činil třeba u Opelu.

Volvo letos uvede poslední generaci naftových motorů. Dalších už se nedočkáme

Volvo letos uvede poslední generaci naftových motorů. Dalších už se nedočkáme

Winfried Vahland se narodil v dubnu roku 1957 v Německu, kde také vystudoval strojírenství a ekonomiku na Technické univerzitě Darmstadt. Vzdělání v oblasti automotive si doplnil na institutu General Motors Institute v Michiganu (USA), kde získal titul Master Degree of Business Administration (MBA).

Minitest VW Polo GTI s manuálem: Jednou se o něj ještě porveme!

VW Polo GTI (minitest)

Polo je díky dvoulitru zjevem mezi malými ostrými hatchbacky. Ke štěstí nám chyběla akorát maličkost. Manuál. Rádi bychom jásali, ale jediné, co můžeme nyní říci, je, že byl a už není. Po pár měsících ve výrobě GTI se spojkovým pedálem a řadicí pákou skončilo. Hádejte, komu můžete děkovat.

dnes | Miro Mihálik | 1 příspěvek
TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků