Bývalý šéf Škody míří do Volva. Stává se členem představenstva automobilky

Švédské Volvo jmenovalo nového člena svého představenstva. Po odchodu jednoho ze současných členů do důchodu zaplní místo bývalý šéf Škody Auto Winfried Vahland.

V představenstvu automobilky Volvo dochází ke změnám. Současný člen vedení Carl-Peter Forster se ve věku 64 let rozhodl opustit svou pozici. Tu nyní s okamžitou platností zaplní Winfried Vahland, německý manažer dříve působící také jako šéf Škody Auto.

Vahland tak rozšiřuje svou působnost, jelikož už drží místo člena představenstva rovněž v malajském Protonu, který nyní vlastní z 49,9 % procent čínský koncern Geely – tedy stále silnější gigant, který už má pod sebou samotné Volvo, Polestar, Lotus a další značky.

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Škoda našla způsob, jak projet Evropu elektromobilem zcela bez starostí

Vahland je pro nás nejznámější svým působením ve Škodovce, ve které byl do roku 2015 na pozici generálního ředitele. Tuto štaci kariéry pod českou značkou však započal už v roce 2002, kdy byl i zde jmenován členem představenstva automobilky, o rok později povýšil do pozice místopředsedy představenstva.

V této funkci vydržel pouze rok a by přesunut do Číny, kde jako CEO šéfoval tamější větvi koncernu Volkswagen, aby se v roce 2010 vrátil zpět do Mladé Boleslavi jako generální ředitel. Se samotným koncernem VW má přitom Vahland dlouhou historii. Na řadě vedoucích pozic fungoval v německé společnosti už od roku 1990. Životopis má tedy pestrý a kromě zmíněných pozic se v minulosti činil třeba u Opelu.

Volvo letos uvede poslední generaci naftových motorů. Dalších už se nedočkáme

Volvo letos uvede poslední generaci naftových motorů. Dalších už se nedočkáme

Winfried Vahland se narodil v dubnu roku 1957 v Německu, kde také vystudoval strojírenství a ekonomiku na Technické univerzitě Darmstadt. Vzdělání v oblasti automotive si doplnil na institutu General Motors Institute v Michiganu (USA), kde získal titul Master Degree of Business Administration (MBA).

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků