Aféra Dieselgate: Bývalý šéf Audi Rupert Stadler byl obviněn z podvodu

Vedle Stadlera byli z podvodu obviněni další tři lidé. Nadále pokračuje vyšetřování dalších třiadvaceti podezřelých.

Rupert Stadler, bývalý předseda představenstva značky Audi, byl s dalšími třemi lidmi obviněn z podvodu během kauzy Dieselgate, která otřásla automobilovým světem v roce 2015. Mnichovská prokuratura Stadlera obvinila z toho, že o vozech s vadným softwarem věděl, ale i nadále dopustil jejich prodej.

Audi potvrzuje náhradu za podezřelého předsedu Ruperta Stadlera

Audi potvrzuje náhradu za podezřelého předsedu Ruperta Stadlera

V mediálním světě je v tom Stadler sám, protože jména třech dalších provinilců nejsou známa. Stadler do Audi nastoupil v roce 1990 a do vedení se dostal po sedmnácti letech. V roce 2010 byl dokonce ve hře o trůn Volkswagenu. Od června 2018 je však v německé věznici a čeká na svůj rozsudek.

Carlos Ghosn promluvil. Ve videu prozradil, kdo může za jeho zatčení

Carlos Ghosn promluvil. Ve videu prozradil, kdo může za jeho zatčení

Také další tři obvinění se potýkají s vývojem podvodného softwaru, který se objevil ve vozech Audi, Volkswagen a Porsche. Přestože jména dalších osob nebyla zveřejněna, agentura Reuters tvrdí, že je mezi nimi i bývalý šéf Audi a Porsche Wolfgang Hatz a dva inženýři z vývoje.

Státní zástupce dodal, že vyšetřování dalších 23 podezřelých stále pokračuje. Na postu šéfa Audi je nyní Bram Schot, který Stadlera zastoupil krátce po jeho podezření.

TEST Opel Astra 1.4 Turbo CVT: Tříválec + CVT = Drahá poukázka na průšvih?

Opel Astra 1.4 Turbo CVT

Kompaktní Opel se při aktuálním faceliftu velmi výrazně změnil, jakkoli to tak na první pohled nevypadá. Všechny motory jsou nyní výhradně tříválcové a ten nejsilnější se pojí s převodovkou CVT. Zní to vám to jako zaručený recept na mizérii na kolech?

dnes | Petr Schnagl | 18 příspěvků
Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik