K vysokému výkonu si pomůže motorem od novozélandských specialistů – a bez přeplňování. Premiéru bude mít v Pebble Beach.
Sasha Selipanov není ve světě aut žádným nováčkem, po stránce designu se podílel například na Koenigseggu CC850 nebo Gemera, na Bugatti Atlantic, Vision GT nebo Chiron a dalších vozech. Vloni v srpnu ohlásil přípravu svého vlastního hypersportu pod novým designérským studiem Hardline27 – a nyní ho má hotový. Vůz exotických tvarů totiž není jen počítačovým renderem a zbožným přáním, které po velkém haló skončí někde v šuplíku: Prototyp přiveze na přehlídku elegance Monterey Car Week v Pebble Beach.
Novinka se jmenuje Nilu27 a má vzniknout nejprve v patnáctikusové okruhové sérii a později také v 54 exemplářích schválených pro silniční provoz. Jejím srdcem je čirá mechanika bez elektromotorů nebo hybridní asistence – a také bez přeplňování. Atmosferický motor V12 připravili novozélandští specialisté Hartley Engines, má objem 6,5 litru a úhel rozevření válců 80 stupňů. A po technické stránce je mimořádně zajímavý, má samostatné škrticí klapky po vnější straně a 3D tištěné svody z tepelně odolného Inconelu uvnitř. Jejich vedení 12-1 ústí do tří koncovek.
Dvanáctiválec má údajně jít do otáček „jako elektromotor“ a nabídnout výkon přes 1000 (imperiálních) koní, čili více než 746 kW. Točit prý může k 15.000 ot./min. ale jako „rozumný kompromis“ bylo prý zvoleno červené pole v pouhých 12.000 otáčkách. Jeho výrobce Nelson Hartley je na něj jaksepatří pyšný: „Nejedná se o OEM motor od jiného výrobce, ale o monstrum s velkým vrtáním a krátkým zdvihem, vyrobené na zakázku. Má agresivní vačky, agresivní průtok v kanálech, lehké komponenty a exotické materiály. Chceme, aby nás polil studený pot pokaždé, když se tato V12 rozjede a vytočí,“ uvedl.
A motor nebude jedinou technickou specialitou, řadit se zde bude sedmistupňovou manuální převodovkou CIMA s odhalenou kulisou. Základem konstrukce má být karbonová vana s hliníkovými pomocnými rámy, zavěšení je řešeno dvojitými lichoběžníky a suvnými vzpěrami. Kola mají průměr 20 a 21 palců. Sedadla jsou uchycena napevno, pozici si řidič nastavuje posuvnými pedály a volantem. Osvěžujícím dojmem působí klasické budíky před řidičem v subtilní kovové konstrukci, stejně jako kormidlo bez jediného tlačítka.
Premiéra prototypu je plánována na 15. srpna, další vývojové vozy mají být stejně jako první zákaznické kusy smontovány v kalifornském Irvine. O zájem klientů bude tato novinka muset bojovat s dalšími puristickými vozy s atmosférickými motory – těch se v poslední době vyrojila hezká řádka. Připomeňme například Gordon Murray Automotive T.50, Red Bull RB17 nebo nové Bugatti Tourbillon s V16 bez přeplňování.