Bývalí zaměstnanci Tesly navrhli karavan, který se vozí sám. Má elektromotor i 40kWh baterii. Je ale hodně drahý

Lightship L1 přináší budoucnost obytných přívěsů. Má unikátní řešení aerodynamiky a je mimořádně soběstačný.

Elektromobily samy o sobě už nebojují ani tak s dojezdem, jako s mnohdy řídkou nebo nespolehlivou nabíjecí sítí, což znesnadňuje cestování na dlouhé vzdálenosti. Problémy nastávají, když za ně připojíte přívěs nebo rovnou karavan. I ekologičtí  dobrodruzi tak raději zůstávají u konvenčních pohonů, ale nyní svitla naděje i pro ně. Nový výrobce Lightship tvrdí, že má karavan, který na dojezd elektromobilu nebude mít vliv.

Za novým projektem stojí bývalí zkušení zaměstnanci Tesly, kteří využívají poznatky v perspektivním segmentu. Jejich obytný přívěs Lightship L1 je vybaven vlastním elektromotorem a 40 kWh baterií, přičemž za příplatek můžete kapacitu zdvojnásobit. V tom případě je přívěs schopný samostatného pohonu na vzdálenost 480 kilometrů při hmotnosti 3,4 tuny. Celkového snížení nákladů na cestování dosahuje Lightship L1 unikátní koncepcí zatahovací střechy, díky čemuž je během přepravy mnohem nižší a poskytuje prý trojnásobné zlepšení aerodynamiky ve srovnání se současnými modely.

V rozloženém stavu měří na dílku 8,2 metru, široký je 2,5 metru a na výšku má úctyhodné 3 metry. Podle zvoleného uspořádání poskytuje nocleh čtyřem až šesti cestovatelům. Střecha je vybavena 3kW solárním systémem snižujícím nároky na provoz dieselového generátoru a zásoby propanu. Při běžném využívání palubní výbavy vydrží bez externího napájení 7 dní.

Novinka nabízí obrovský posun kupředu, čemuž odpovídá také základní cena v přepočtu 2.825.000 korun. Výroba začne koncem příštího roku, ale objednávková kniha je již otevřená se zálohou 113.000 korun.

Diskuze (17) Další článek: Pojišťovny sledují kvalitu smluvních servisů. Ze vztahu profitují všechny strany

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , ,