Bývalého šéfdesignéra Audi, Alfy, či Lamborghini najala nová čínská automobilka

Bývalý šéf designéru koncernu Volkswagen bude navrhovat čínské elektromobily.

Walter de Silva je v oboru automobilových designérů uznávaným jménem. V říjnu 2015, pár týdnů po vypuknutí emisní aféry Volkswagenu, od německého koncernu odešel. Od té doby o něm nebylo slyšet. Nyní ale vyšlo najevo, že bude pracovat pro německou vývojovou společnost EDAG. Jeho prvním úkolem na novém postu bude vytvořit designový jazyk automobilky ArcFox, která spadá pod koncern Beijing Auto.

De Silva navrhne celkem osm modelů nově vzniklé automobilky. Všechny budou mít elektrický pohon. Výrobce se již prezentoval koncepty Arc Fox 1 a Arc Fox 7 - městský vůz a supersport o výkonu 600 koní (foto v galerii). Po uvedení sériových podob se očekává mimo jiné i sedan či SUV.

Pět ikon od značky Lotus: Na tuto skvělou minulost teď navážou Číňané

Pět ikon od značky Lotus: Na tuto skvělou minulost teď navážou Číňané

Italský designér má na svědomí dlouhou řadu automobilů. Je otcem typické masky "single frame" na vozech Audi. Navrhl například kupé A5, první TT či supersport R8. Podílel se také na celé modelové řadě Seatu či na Volkswagenech Scirocco nebo Passat CC. Odvázal se například u konceptu Lamborghini Egoista v roce 2013. Začínal ale u Alfy Romeo, kde pod jeho vedením vznikly modely 147 a 156.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

včera | David Rusol | 12 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky