Bývalého šéfdesignéra Audi, Alfy, či Lamborghini najala nová čínská automobilka

Bývalý šéf designéru koncernu Volkswagen bude navrhovat čínské elektromobily.

Walter de Silva je v oboru automobilových designérů uznávaným jménem. V říjnu 2015, pár týdnů po vypuknutí emisní aféry Volkswagenu, od německého koncernu odešel. Od té doby o něm nebylo slyšet. Nyní ale vyšlo najevo, že bude pracovat pro německou vývojovou společnost EDAG. Jeho prvním úkolem na novém postu bude vytvořit designový jazyk automobilky ArcFox, která spadá pod koncern Beijing Auto.

De Silva navrhne celkem osm modelů nově vzniklé automobilky. Všechny budou mít elektrický pohon. Výrobce se již prezentoval koncepty Arc Fox 1 a Arc Fox 7 - městský vůz a supersport o výkonu 600 koní (foto v galerii). Po uvedení sériových podob se očekává mimo jiné i sedan či SUV.

Pět ikon od značky Lotus: Na tuto skvělou minulost teď navážou Číňané

Pět ikon od značky Lotus: Na tuto skvělou minulost teď navážou Číňané

Italský designér má na svědomí dlouhou řadu automobilů. Je otcem typické masky "single frame" na vozech Audi. Navrhl například kupé A5, první TT či supersport R8. Podílel se také na celé modelové řadě Seatu či na Volkswagenech Scirocco nebo Passat CC. Odvázal se například u konceptu Lamborghini Egoista v roce 2013. Začínal ale u Alfy Romeo, kde pod jeho vedením vznikly modely 147 a 156.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků