BYU Supermileage Vehicle: prototyp vykázal spotřebu 0,17 l/100 km

Studenti americké univerzity BYU úspěšně odzkoušeli nejnovější provedení svého extrémně hospodárného automobilu.

Vysoká škola Brigham Young University (BYU) se sídlem v americkém Utahu je největší církevní a třetí největší soukromou univerzitou v USA. Školu provozují Mormoni a dle oficiálních údajů se k Církvi Ježíše Krista Svatých posledních dnů hlásí na 98 % tamních studentů. Co je však pro nás nejdůležitější, část z nich se soustavně věnuje vývoji extrémně hospodárného automobilu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prototyp BYU Supermileage Vehicle dosáhl spotřeby 0,17 l/100 km

Jak je vidět z přiloženého videa i snímků, skutečnému automobilu se aerodynamicky přísně účelově koncipovaný BYU Supermileage Vehicle podobá pouze vzdáleně, ovšem na rozdíl od většiny podobných rekordních prototypů je poháněn spalovacím motorem. Tím je významně modifikovaný motor z travní sekačky neupřesněné značky, ovšem pro letošní rok se dočkal celé řady vylepšení včetně zvýšení kompresního poměru až na 14:1 a nového, elektronicky řízeného vstřikování paliva.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tvary vozu jsou přísně účelové

Prototyp BYU Supermileage Vehicle s pohotovostní hmotností sníženou o 9,9 kg na výsledných 44,9 kg se ve dnech 6. a 7. června v michiganském Marshallu zúčastnil soutěže SAE Supermileage Competition. Po řadě testů vykázal průměrnou spotřebu 0,17 l/100 km a dosáhl nejvyšší rychlosti těsně přes 40 km/h.

Studentská formule ČVUT: v Maďarsku třetí!

Studentská formule ČVUT: v Maďarsku třetí!

Co vy na to? Jistě, chleba ani benzín od zítřka levnější nebudou, ovšem podobné stavby jsou mimořádně důležité jako pojízdné laboratoře a odrazové můstky pro další vývoj.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků