BYU Supermileage Vehicle: prototyp vykázal spotřebu 0,17 l/100 km

Studenti americké univerzity BYU úspěšně odzkoušeli nejnovější provedení svého extrémně hospodárného automobilu.

Vysoká škola Brigham Young University (BYU) se sídlem v americkém Utahu je největší církevní a třetí největší soukromou univerzitou v USA. Školu provozují Mormoni a dle oficiálních údajů se k Církvi Ježíše Krista Svatých posledních dnů hlásí na 98 % tamních studentů. Co je však pro nás nejdůležitější, část z nich se soustavně věnuje vývoji extrémně hospodárného automobilu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prototyp BYU Supermileage Vehicle dosáhl spotřeby 0,17 l/100 km

Jak je vidět z přiloženého videa i snímků, skutečnému automobilu se aerodynamicky přísně účelově koncipovaný BYU Supermileage Vehicle podobá pouze vzdáleně, ovšem na rozdíl od většiny podobných rekordních prototypů je poháněn spalovacím motorem. Tím je významně modifikovaný motor z travní sekačky neupřesněné značky, ovšem pro letošní rok se dočkal celé řady vylepšení včetně zvýšení kompresního poměru až na 14:1 a nového, elektronicky řízeného vstřikování paliva.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Tvary vozu jsou přísně účelové

Prototyp BYU Supermileage Vehicle s pohotovostní hmotností sníženou o 9,9 kg na výsledných 44,9 kg se ve dnech 6. a 7. června v michiganském Marshallu zúčastnil soutěže SAE Supermileage Competition. Po řadě testů vykázal průměrnou spotřebu 0,17 l/100 km a dosáhl nejvyšší rychlosti těsně přes 40 km/h.

Studentská formule ČVUT: v Maďarsku třetí!

Studentská formule ČVUT: v Maďarsku třetí!

Co vy na to? Jistě, chleba ani benzín od zítřka levnější nebudou, ovšem podobné stavby jsou mimořádně důležité jako pojízdné laboratoře a odrazové můstky pro další vývoj.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků