BYD F3DM: čínský hybrid nejde na odbyt

Čínský hybrid BYD F3DM zřejmě nebude takovým trhákem, jak se čekalo. A ne jen proto, že jeho název si nikdo nezapamatuje...

Model F3DM byl představen již na sklonku loňského roku a do dnešních dnů se jej v Číně prodalo údajně jen osm desítek. To je opravdu špatná zpráva a naznačuje postoj zákazníků k ekologickým vozidlům, protože BYD disponuje v Číně slušnou pověstí a rozsáhlou infrastrukturou. A tato zpráva by mohla vzbudit obavy i evropských či amerických automobilek, které si toho od podobných automobilů hodně slibují. Proto jsme zvědaví, jakého obchodního úspěchu dosáhnou podobně koncipované vozy Chevrolet Volt či Opel Ampera (psali jsme o nich na tomto, resp. na tomto místě), jejichž oficiální nástup do prodejů je otázkou pouhých týdnů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůz BYD F3DM, kde DM znamená Dual Mode, je postaven jako elektromobil s prodlouženým dojezdem. Nespoléhá se jen na energii z akumulátorů ale jeho spalovací motor pracuje výhradně jako generátor, a nemá tak přímou vazbu na poháněná kola. V Číně se F3DM prodává v přepočtu za dosti vysokých 21 915 dolarů, což je jistě jedním z důvodů rozpaků místních zákazníků. Ti se podle všeho rovněž obávají o trvanlivost baterií, výkonové parametry a spolehlivost. Model F3DM není dostupný soukromým zákazníkům, ale jen těm fleetovým, tedy hlavně státním podnikům a úřadům. Dvacet vozů zatím odebrala vláda provincie Shenzhen, podobnou porci by měla odebrat státní taxislužba, ale podle nepotvrzených údajů tato jednání ustrnula na mrtvém bodě. Jen pro porovnání: vozů výchozí řady F3 s konvenčním benzínovým motorem se prodalo jen za březen přes 20 000 exemplářů.

Wang Chuanfu, ředitel továrny BYD, ale slibuje, že po náběhu plné výroby sníží prodejní cenu v přepočtu až k 16 000 dolarů, což by mohlo model na trhu konečně zatraktivnit. Za nedůvěrou kupujících však stojí také dosti nízký počet „tankovacích stanic“, jichž je v čínských městech žalostně málo, a bude třeba počkat na dokončení plánu výstavby dalších. Do hry však vstupuje též skutečnost, že údaje výrobce o výdrži baterií a jízdních výkonech nebylo dosud možno nezávisle ověřit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BYD F3DM

bazar

Chevrolet Captiva 2,2
Rok výroby: 2012
Stav: 84 511 km
Cena: 267 000 Kč
Chevrolet Cruze 2
Rok výroby: 2010
Stav: 173 571 km
Cena: 149 000 Kč
Chevrolet Aveo 1,2
Rok výroby: 2006
Stav: 155 911 km
Cena: 60 000 Kč
Chevrolet Spark 0,8
Rok výroby: 2007
Stav: 93 255 km
Cena: 50 000 Kč
Chevrolet Cruze 1,8
Rok výroby: 2011
Stav: 56 781 km
Cena: 152 000 Kč
Chevrolet Cruze 2
Rok výroby: 2011
Stav: 81 629 km
Cena: 165 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků