BYD F3DM: čínský hybrid nejde na odbyt

Čínský hybrid BYD F3DM zřejmě nebude takovým trhákem, jak se čekalo. A ne jen proto, že jeho název si nikdo nezapamatuje...

Model F3DM byl představen již na sklonku loňského roku a do dnešních dnů se jej v Číně prodalo údajně jen osm desítek. To je opravdu špatná zpráva a naznačuje postoj zákazníků k ekologickým vozidlům, protože BYD disponuje v Číně slušnou pověstí a rozsáhlou infrastrukturou. A tato zpráva by mohla vzbudit obavy i evropských či amerických automobilek, které si toho od podobných automobilů hodně slibují. Proto jsme zvědaví, jakého obchodního úspěchu dosáhnou podobně koncipované vozy Chevrolet Volt či Opel Ampera (psali jsme o nich na tomto, resp. na tomto místě), jejichž oficiální nástup do prodejů je otázkou pouhých týdnů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vůz BYD F3DM, kde DM znamená Dual Mode, je postaven jako elektromobil s prodlouženým dojezdem. Nespoléhá se jen na energii z akumulátorů ale jeho spalovací motor pracuje výhradně jako generátor, a nemá tak přímou vazbu na poháněná kola. V Číně se F3DM prodává v přepočtu za dosti vysokých 21 915 dolarů, což je jistě jedním z důvodů rozpaků místních zákazníků. Ti se podle všeho rovněž obávají o trvanlivost baterií, výkonové parametry a spolehlivost. Model F3DM není dostupný soukromým zákazníkům, ale jen těm fleetovým, tedy hlavně státním podnikům a úřadům. Dvacet vozů zatím odebrala vláda provincie Shenzhen, podobnou porci by měla odebrat státní taxislužba, ale podle nepotvrzených údajů tato jednání ustrnula na mrtvém bodě. Jen pro porovnání: vozů výchozí řady F3 s konvenčním benzínovým motorem se prodalo jen za březen přes 20 000 exemplářů.

Wang Chuanfu, ředitel továrny BYD, ale slibuje, že po náběhu plné výroby sníží prodejní cenu v přepočtu až k 16 000 dolarů, což by mohlo model na trhu konečně zatraktivnit. Za nedůvěrou kupujících však stojí také dosti nízký počet „tankovacích stanic“, jichž je v čínských městech žalostně málo, a bude třeba počkat na dokončení plánu výstavby dalších. Do hry však vstupuje též skutečnost, že údaje výrobce o výdrži baterií a jízdních výkonech nebylo dosud možno nezávisle ověřit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BYD F3DM
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků