BYD F1: extrémně levný „Číňan” je skutečností

48 komentářů

jaro
26. listopadu • 12:31

V clanku je chyba:
Evropské automobilky by se :-/ neměli :-/ příchodu příliš...

Jirka
25. listopadu • 16:04

Pomlouvejte si tohle auto jak chcete, ale spousta lidí prostě nikdy nesežene třeba 300 000 na "normální" novej vůz a tak auto za takovouto cenu je darem z nebes. Já například mám 17 let staré auto, mám ho 5 let a tehdy jsem za něj dal 53 000, což byla i tak pro mně obrovská suma. Takže až moje autí odejde do důchodu, je možné, že ho nahradí, právě tento levný sympaťák. ;-)

pallas
24. listopadu • 16:24

S tym nadpisom som chcel ale upresnit - auto sa ma na cinsky trh dostat v aprili 2008. Cena 23 tisic juanov nebola oficialne potvrdena. Oficialne info je "pod 30 tisic juanov", najlacnejsi model pre cinsky trh (pravdepodobne s motorom z BYD Flyer 800ccm, splnajucim iba Euro3, bez ABS a klimatizacie) ma byt lacnejsi, nez Chery QQ - teda za menej nez 29.900 yuanov. Za lepsie vybavene modely cena stupa az po hranicu 50 tisic (novy motor 998ccm DOHC splnajuci Euro4 s vykonom 50 kW, nova 5st. prevodovka, ABS+EBD, viacej airbagov, klimatizacia, atd).
V pondelok davali v CNTV (cinska statna televizia) oficialne interview s generalnym riaditelom BYD auto sales. Pán Zhi Xia Bing okrem iného povedal, ze v priebehu nasledujucich 12 mesacov BYD predstavi hybridny model F1. Pokial si pamatam, tak zatial vzdy splnil to, co avizoval.
29 tisic az 50 tisic yuanov - to je aktualnym kurzom 88 az 152 tisic SKK (resp. 71 az 122 tisic CZK). Neverte rozpravkam o cinskych robotnikoch pracujucich za misku ryze na den, ani o 10 rocnych detoch pri vyrobnej linke (GTI, skaredo sa pleties). Klebety o podradnej oceli (Cina je najvacsim dovozcom ocele na svete) ci o bezduchom kopirovani. Bol som vo viacerych fabrikach, aj v tych, ktore produkuju zastarale pikapy pre rolnikov (napr.take ZXAUTO), aj v tych kde masivne investuju do technologii - taky Great Wall, ich lisovna, motoraren, lakovna ci montaz nezaostavaju voci poprednym europskym fabrikam. Automatizacia, europske a japonske technologicke vybavenie, cistota - a produkt? Pozrite na ich novinku GW Peri - ved to je aktualny Fiat Panda. Vratane pristrojovky. Pre istotu sa vsak zozadu podoba na Nissan Note.
Ano, BYD F1 je klon Toyoty Aygo, ale auto nie je len o dizajne. Ak chcu vyrabat auta na export, alebo otvorit si cestu na europske trhy, neriskuju experimenty.
V Cine su najoblubenejsie sedany - to je auto podla ich gusta. VW Polo, Citroen C4 (a predtym ZX ci Elyseo) - v Europe 5 dveraky, u nich najoblubenejsie vo verzii sedan. Niektore takto upravene modely si casom nasli cestu aj k nam - sedany Suzuki SX4, Nissan Tiida, Honda City, Mazda2. Ak BYD zacina vyrobu 5-dv. miniauta F1, mozete si domysliet, kam nim mieri.
P.S: poznate nejaku automobilku, ktora medzirocne zvysila vyrobu a predaj o 100%? USA, Europa, Japonsko? Ale BYD-u sa to podarilo.

pallas
24. listopadu • 15:58

Nechcel som povodne reagovat na tuto spravu, ale pretoze tu vznikaju obvykle sumy, tak by som rad reagoval.
Info o prototypoch tohto auta som posielal jednej slovenskej autoredakcii este v lete, myslim ze v juli. To sa ku mne dostali prve - "spionazne" - fotky priamo zo Shenzhenu, kde zije viacero mojich kamaratov. Auto v lete jazdilo zakamuflovane sachovnicovym naterom. Uz vtedy bolo ale jasne, ze je to "klon" (ako to v Cine volaju) Toyoty Aygo ci Citroenu C1. Fotky ale neboli velmi kvalitne, a to bol asi dovod ze ich redakcia neuverejnila.Co sa tyka nadpisu tohto clanku - je mierne zavadzajuci. K dnesnemu datumu je najlacnejsim autom na cinskom trhu model Chery QQ, auto vizualne velmi podobne na Daewoo Matiz/Chevrolet Spark. S motorom 800 ccm sa da kupit za cenu priblizne 30.000 yuanov, alebo tesne pod tuto hranicu.
Koncern BYD ("Build your dream") este minuly rok avizoval, ze pripravuje auto najlacnejsieho segmentu, ktore by malo nahradit uspesny, ale zastaravajuci BYD Flyer - ten sa uspesne predava napriklad aj v Rusku.
Necudujte sa vizualnemu kopirovaniu. Konkurencna firma - Chery - roky vyraba model QQ3, ktory Matizu ako keby z oka vypadol. Hoci sa Daewoo vyhrazalo sudnymi zalobami, v ziadnom sudnom spore neuspelo. Niet sa co divit, ze BYD sa vydal podobnou cestou.
Cinske porekadlo hovori: "Naco znova vymyslat koleso" - a pouzivaju to dost casto, ak chcu niekomu vysvetlit ze jeho praca je zbytocna. V prenesenom vyzname to znamena, ze uspesny produkt kludne okopiruju, naco vymyslat nieco, co uz je vymyslene. Najma pokial ich cielom bolo vyrobit auto, ktore ma prebrat stafetu najlacnejsieho auta na trhu.
Pozrite sa na ich dalsi produkt - kabriolet F8 - to je krizenec Peugeotu 307CC (system skladacej strechy), Renaultu Megane Cabrio (interier a stredna cast karoserie), VW EOS (zadna cast), a to vsetko korunovane maskou Mercedesu CLK. Uspeli vymenovani vyrobcovia so sudnymi zalobami? Neviem o tom, ze by k nejakym vobec doslo. A BYD F8 sa vyraba a uspesne predava.

Rákosník
24. listopadu • 10:40

He he, tahle hustokara je idealni faro pro Skylineho starou. Rejze k rejzi seda :)

Fénix
24. listopadu • 1:48

Jak to vypadá na fotce je jedno. Auto je technické zařízení. Některé ty čínské motorky nepřežijou ani ty homologační testy:-D Ty součátky z metalurgického hlediska jsou bláto, se to zahřeje a zkroutí. Vyletí klikovka atd. O crash testu nemluvě. Nicméně ani to dopilují a za 2-3 to bude únosné a použitelné. Za ty prachy na 3 roky a pak vyhodit. Za 60tis by to šlo, pokud ale časem zvednou na 120 tak to bude naprd... Aspoň to bude tlačit ceny ojetin níž:-)

mirek
23. listopadu • 19:26

Jeden na náhradní díly a druhý na ježdění,,,,:-D:-D:-D

pepa
23. listopadu • 20:36

Ale pak mi nekde ten druhej nablizku aby az prvni klekne tak se dalo nejak presednout :-D:-D

Luki
23. listopadu • 14:26

Jestli to bude taková "rakev" jak říkáš, tak to nejen tady ale v celé Evropě nikdo do prodeje neschválí.
Nemysli si, že se evropské automobilky nebudou bránit dovozu takové konkurence.
Testy EuroNCAP a podobných určitě budou první kdo taková auta důkladně odsoudí.

expert0001
23. listopadu • 13:56

Jestli si někdo myslí, že za 60tis koupí skoroAygo, které mu dobře poslouží, mýlí se. Jednak to nebude stát 60, ale po provedení nutných úprav, započtení dopravy, cla a dph tak 109tis a hlavně bude to všechno jenom jako - taky koupíte za 999Kč sadu elektronářadí, které by jinak stálo 12tis, vy ale nekoupíte nářadí, vy koupíte jenom iliuzi, že ho máte - do doby kdy ho potřebujete použít. To auto bude stejné - materiál nočníkový plech - pasivní bezpečnost nulová, všechno bude tak ošizené na materiálu, že to možná prvních pár km bude fungovat dobře, ale pak nastanou taková opotřebení, že to bude neopravitelné... a za dva roky to můžete vyhodit. Ztráta hodnoty tak bude úplně stejná jako u normálního auta nižší stření trídy......

ACE
23. listopadu • 16:47

Ještě si to ani neviděl na vlastní voči a už víš jaký to bude. Já se radši nechám překvapit a budu soudit až to tu bude (jesli bude) a za jakou cenu.

pepa
23. listopadu • 20:34

Jestli to ma stat +- 70tis a je to prvni nastrel tak se to tutove rozsype do 10.000km Ale kdo si mysli ze usetri, jeho volba :-P
Bude psina az tenhle srot bude stavat kolem silnic :-D

furgon
23. listopadu • 9:58

a za par let budeme cinskou kolonii a nebudeme mit co zrat, protoze ovce budou kupovat levnej smejd z ciny a muzeme tu zase past ovcePochybuju o tom, ze EU sem neco takhle zkopirovanyho pusti, dalsi vec je bezpecnost toho strepu.

Standa
23. listopadu • 18:20

Přestaň říkat ostatním ovce a raději se podívej, co všechno je u tebe doma je "Made in China". B-]

expert0001
23. listopadu • 21:08

rozlišujme věci Made in China, což může být klidně i Škoda Octavia, se kterou bych neměl problém a potom věci vyvinuté čínskými odborníky a prodávané za čínské ceny, což je případ tohoto samohybu.....

Standa
23. listopadu • 23:59

Rozlišovat to klidně můžeme, ale v obou případech z toho má Čína zisk. ;-) Tím, že nakupuješ věci Made in China (ikdyž navržené v třeba v Evropě), tak podporuješ čínské podniky, které dříve nebo později budou chtít vymyslet (rozuměj okopírovat) něco vlastního (viz vůz výše). B-]

Haya
24. listopadu • 18:07

čína má zisk, ze zisku vzniknou odborníci a za chvíli jsme v pr.eli, jojo, japončíci a jejich motorky taky kdysi stály za pytla, a dnes?

Koumeles
23. listopadu • 10:29

kopie...podivej se kolem sebe, vsechna auta jsou stejny

furgon
23. listopadu • 10:36

jo? tak mi teda napis par prikladu jako u tohohle BYDu a Ayga

Teh
23. listopadu • 10:50

Fabia II vs Swift?

furgon
23. listopadu • 11:13

Ani omylem, neco dalsiho?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Koumeles
23. listopadu • 11:19

Nova fiesta a 207, fabka a swift.....je toho spousta

Fishkaa
23. listopadu • 12:58

nějakýreálnější příklady by si neměl? ;)

Koumeles
23. listopadu • 13:55

kdo nechce videt nevidi

furgon
23. listopadu • 14:54

swift=fabia=fiesta?takze kecy

S
23. listopadu • 10:55

Landwind - Frontera :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
furgon
23. listopadu • 11:14

Landwind je kouipena linka od Opelu

Luki
23. listopadu • 9:27

a pak bych do toho šel.
V našich krajích tohle ale určitě nebude k dostání za 60 tisíc.
Dealer si za něj řekne minimálně 80-100 tisíc.
O to se klidně vsadím :-(

nal
23. listopadu • 13:18

presne tak. na vikendove prechadzanie po meste je to cena akurat. strop ceny bude na urovni 100.000 Kc. Ok, urcite to nebude najbezpecnejsie auto vo svojej kategorii. Avsak pri jazde 50km/h v meste, do miestnych nakupnych centier a spat je aj riziko vaznych dopravnych nehod minimalne. A stale to bude minimalne na urovni aut spred 10 rokov.

Ic3g3org3
23. listopadu • 13:55

Tak na to kamaráde zapomeň... Když to do týhle rakve napálí nějakej tuner se svojí 10 starou audinou tak sež na místě mrtvej a nikdo tě už nepozná. Nejde přece jen o tvé chyby, ale o život přijdeš ty, když si to koupíš. Ono až se u nás začne v "číňanech" jezdit a pár lidí zemře po úplně triviální bouračce, tak si to počase lidi rozmyslí, co si koupí za auto...

furgon
23. listopadu • 18:54

Bude to takova regulace naivni populace, ktera si ten strep koupi.

Haya
24. listopadu • 18:04

tak tak, problém je v tom, že zbytek populace už nebude mít sílu na obnovu naší rasy ;-)

qw
23. listopadu • 9:01

Nikdo nenuti nikoho ke koupi takoveho auta. Jako hlavni rodinne auto si to nekoupim, ale jako auto, kterym mohu jezdit do prace 5 - 10 km, nebo do obchodu... jen jako pomucka do rodiny to nema chybu. Kdy se konecne lidi nauci, ze auto neni nabozenstvi, ze je to pomucka k zivotu jako taska nebo vytah. Nic vic nic min. Proste sednu a zajedu do obchodu. Po pouziti se to za 5 - 10 let vyhodi... Na dovolenou po Evrope a na honeni vlastniho EGA si muze kazdy kopit vozitko za 500 000. Nebo za 5 milionu...:-P

essalte
23. listopadu • 15:44

Díky za konečně normální názor. ;-)

p0etrik
23. listopadu • 9:12

"Malinky problem" je, ze ekonomika CR, ale i EU je znacnym zpusobem zavisla na automobilovem prumyslu. Takze az nebudes mit co zrat, tak si opravdu budes moct leda tak honit... ovsem ego asi ne.

QW
23. listopadu • 11:42

Prosim te, jen proto, ze si nekdo koupi tohle auto urcite nespadne trh. Stejne tak Dacia Logan nezlikvidovala Skodovku. Ja vidim jako pokrok to, aby nemusel kazdy popojizdet po meste limuzinou 4 - 5 m. Podivej se na ulice. Jedno auto, jeden clovek. Ale pri cene auta 250 000 a vic si koupim radeji jedno velke auto nez male a jeste velke. A tak popojizdis od semaforu k semaforu autama s 1,8 T nebo 2,5 TDI...

Rejpal
23. listopadu • 9:24

No to ale asi nebude chyba Číňanů, ale našich vůdců, kteří místo aby hledali takové rozvojové programy, kde bychom mohli být špičky tahá sem montovny a dělníky z Ázie.

Standa
23. listopadu • 18:16

Asi tak.

Haya
24. listopadu • 18:02

souhlas, bohuželB-]

pallas
23. listopadu • 5:54

- cena bude v rozmedzi 30 az 50 tisic RMB
- motor 998cc splnajuci Euro 4
- export do Europy je viac nez isty

Haya
23. listopadu • 7:28

chraň nás pánbůh před žlutým morem :-O

ACE
23. listopadu • 8:58

Bez zbytečnejch keců, za 60t to hned beru jako druhý auto. Na nákupy a krátké příměstské pojíždění, měnit to můžu jako fusekle.

Ufas
23. listopadu • 14:14

Aby těma krátkejma pojezdama, nebyly cesty do servisu a zpátky...;-)

ACE
23. listopadu • 16:44

Horší než frantíc a taloši to snad nebude.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
ROPE
25. listopadu • 19:10

Kolik jsi měl těch frantíku a talošu že tak mluvíš.

eLzyx
23. listopadu • 9:50

Přesně ... na popojíždění po městě tohle, na dálkový trasy něco lepšího - aspoň s 2,5L přeplňovaným motorem

Koumeles
23. listopadu • 8:54

Tomu nejde zabranit...

Bořek Hudák (bhudak)
23. listopadu • 8:53

už tedka mas doma takovejch veci od čongů, že tě nějaká plechovka na kolech nemuže rozhodit..

Doporučujeme

Články odjinud