Burns se prý již rozhodl…pro Francii

K několika senzačním přestupům v rámci změn v obsazení u většiny továrních týmů v mistrovství světa v rallye dojde v příštích třech týdnech.
Burns se prý již rozhodl…pro Francii
Snad největším překvapením má být plánovaný odchod nekorunovaného krále rallye Richarda Burnse z týmu Prodrive (Subaru World Rally Team) směrem na jih do Francie k týmu Peugeot Sport, kde by doplnil dvojici finských pilotů Marcus Gronholm a Harri Rovanpera, popřípadě Francouze Gilles Panizziho. Ruletu přestupů pravděpodobně rozhýbe právě přesun Burnse. S výjimkou týmu Ford Motorsport, se této přestupové horečky zúčastní všechny tovární týmy. Jak bude vypadat obsazení v každém z nich pro sezónu MS FIA 2002?

Peugeot

Francouzský tým si již před několika týdny smluvně zajistil současného mistra světa Gronholma a letos nejúspěšnějšího jezdce Peugeotu Ravanperu. Již několik měsíců vedení týmu jedná s Burnsem a podle nejmenovaných zdrojů z kontinentu i z britských ostrovů se jeho přestup stane skutečností. Burns je stále bez titulu mistra světa, který mu Peugeot Sport svým technickým vybavením a potenciálem je připraven zajistit. Kombinace Burns – Gronholm – Rovanpera – Panizzi bude společně s vozy 206 WRC neporazitelná a boj o titul ve značkách v režii týmu Peugeot Sport a …

Ford

Colin McRae i Sainz zůstávají. Oba mají k dispozici to nejlepší, co dnes existuje – Focus WRC letos kraluje na šotolinových soutěžích, jinde pravidelně sbírá body. Další evoluce vozu na rok 2002 je na cestě a podle dostupných informací to bude supervůz. Delecour je také spokojen a podle jeho slov by měl zůstat. Místo jedničky by mu však mohly nabídnout týmy Hyundai (v případě odchodu Alistera McRae do týmu Subaru*) a Mitsubishi (v případě odchodu Makinena do týmu Subaru nebo k Citroenu). Ředitel týmu Ford M-Sport Malcolm Wilson Delecourovi slíbil také jen to nejlepší a 14 podniků v roce 2002. Místo jedničky u jiného týmu může být velkým lákadlem. *Pozici třetího pilota u fordů by však uvítal bratr Colina – Alister McRae.

Mitsubishi

Z týmu, se kterým získal čtyři tituly mistra světa, je podle mnohých znalců na odchodu Makinen. Povede jeho cesta k týmu Subaru nebo Citroen? Subaru je super profesionálním týmem, má skvělou strukturu, organizaci a výborné vozy. Makinen ale stojí hodně peněz, a tak je otázkou, zda je Prodrive bude chtít investovat. Makinen může chtít přes 10 milionů amerických dolarů za jednu sezónu. Citroen peníze má a vedení týmu je prý připraveno za Makinena zaplatit. Nabídka Citroenu má však ještě jednu výhodu, a to je účast jen v sedmi soutěžích mistrovství světa v roce 2002. Tato skutečnost unavenému Makinenovi vyhovuje. Loix se jedničkou v týmu určitě nestane. Tou by se mohl stát Delecour a při troše štěstí Schwarz, který v týmu již v minulosti působil a jehož zkušenosti s vývojem vozu specifikace World Rally Car mohou být v případě nového Lanceru WRC více než žádaným zbožím.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 15 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků