Burns se prý již rozhodl…pro Francii

K několika senzačním přestupům v rámci změn v obsazení u většiny továrních týmů v mistrovství světa v rallye dojde v příštích třech týdnech.
Burns se prý již rozhodl…pro Francii
Snad největším překvapením má být plánovaný odchod nekorunovaného krále rallye Richarda Burnse z týmu Prodrive (Subaru World Rally Team) směrem na jih do Francie k týmu Peugeot Sport, kde by doplnil dvojici finských pilotů Marcus Gronholm a Harri Rovanpera, popřípadě Francouze Gilles Panizziho. Ruletu přestupů pravděpodobně rozhýbe právě přesun Burnse. S výjimkou týmu Ford Motorsport, se této přestupové horečky zúčastní všechny tovární týmy. Jak bude vypadat obsazení v každém z nich pro sezónu MS FIA 2002?

Peugeot

Francouzský tým si již před několika týdny smluvně zajistil současného mistra světa Gronholma a letos nejúspěšnějšího jezdce Peugeotu Ravanperu. Již několik měsíců vedení týmu jedná s Burnsem a podle nejmenovaných zdrojů z kontinentu i z britských ostrovů se jeho přestup stane skutečností. Burns je stále bez titulu mistra světa, který mu Peugeot Sport svým technickým vybavením a potenciálem je připraven zajistit. Kombinace Burns – Gronholm – Rovanpera – Panizzi bude společně s vozy 206 WRC neporazitelná a boj o titul ve značkách v režii týmu Peugeot Sport a …

Ford

Colin McRae i Sainz zůstávají. Oba mají k dispozici to nejlepší, co dnes existuje – Focus WRC letos kraluje na šotolinových soutěžích, jinde pravidelně sbírá body. Další evoluce vozu na rok 2002 je na cestě a podle dostupných informací to bude supervůz. Delecour je také spokojen a podle jeho slov by měl zůstat. Místo jedničky by mu však mohly nabídnout týmy Hyundai (v případě odchodu Alistera McRae do týmu Subaru*) a Mitsubishi (v případě odchodu Makinena do týmu Subaru nebo k Citroenu). Ředitel týmu Ford M-Sport Malcolm Wilson Delecourovi slíbil také jen to nejlepší a 14 podniků v roce 2002. Místo jedničky u jiného týmu může být velkým lákadlem. *Pozici třetího pilota u fordů by však uvítal bratr Colina – Alister McRae.

Mitsubishi

Z týmu, se kterým získal čtyři tituly mistra světa, je podle mnohých znalců na odchodu Makinen. Povede jeho cesta k týmu Subaru nebo Citroen? Subaru je super profesionálním týmem, má skvělou strukturu, organizaci a výborné vozy. Makinen ale stojí hodně peněz, a tak je otázkou, zda je Prodrive bude chtít investovat. Makinen může chtít přes 10 milionů amerických dolarů za jednu sezónu. Citroen peníze má a vedení týmu je prý připraveno za Makinena zaplatit. Nabídka Citroenu má však ještě jednu výhodu, a to je účast jen v sedmi soutěžích mistrovství světa v roce 2002. Tato skutečnost unavenému Makinenovi vyhovuje. Loix se jedničkou v týmu určitě nestane. Tou by se mohl stát Delecour a při troše štěstí Schwarz, který v týmu již v minulosti působil a jehož zkušenosti s vývojem vozu specifikace World Rally Car mohou být v případě nového Lanceru WRC více než žádaným zbožím.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků