Bullittův originální Ford Mustang se nedočká renovace. Nový majitel si patinu cení

Slavný Mustang z filmu Bullittův případ se pár týdnů nazpět prodal za rekordní částku. Svou slavnou patinu si ale nadále ponechá.

Možná na to nevypadá, ale v současnosti jde o vůbec nejdražší Ford Mustang prodaný v aukci. Originální exemplář Mustangu GT použitý při natáčení amerického filmu Bullittův případ z roku 1968 se na začátku ledna vydražil za rekordních 3,4 milionu dolarů (asi 77,5 milionu korun). Kdo by ale čekal, že nový majitel vůz ihned odešle k expertům přes renovace a dodá mu původní lesk, plete se.

Nejdražší filmová auta v historii: Bullitt je až třetí. Porazil ale Eleanor i Generála

Nejdražší filmová auta v historii: Bullitt je až třetí. Porazil ale Eleanor i Generála

V této kategorii starých klasik samozřejmě astronomickou cenu neohrozil ani fakt, že filmový Mustang nebyl od doby natáčení na konci 60. let renovován. Stále ještě nese jizvy z produkce filmu, roky denního používání, ale také nehybného stání bez povšimnutí. Nový majitel však nyní potvrdil, že do více jak čtyřicetileté patiny nebude zasahovat a renovaci Mustangu určitě neplánuje.

Tento exemplář Bullitova Mustangu byl léta uschován a na veřejnosti udělal opět rozruch až v roce 2018, příhodně k události 50. výročí amerického filmu. Jedná se o jeden ze dvou kusů použitých při natáčení, přičemž nyní vydražený Mustang byl takzvaným „hero“ autem, použitým k většině detailních záběrů, kde je Steve McQueen vidět za volantem. Druhý Mustang, využitý pro kaskadérské účely při natáčení slavné honičky, byl objeven v roce 2017 v Mexiku.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Oba vozy tehdy pro natáčení upravil Max Balchowsky, pilot a závodní konstruktér, kterého produkci doporučil sám McQueen. Mustangy tak dostaly upravené podvozky s tlumiči Koni, standardní kola vystřídala šedě lakovaná kola Torq Thrust od American Racing, nechyběla řada úchytů pro kamery a kromě dalších kosmetických změn byla odstraněna i původní loga vozů. Zelený odstín karoserie Highland Green se pak stal ikonickou barvou i pro speciální moderní Mustangy uctívající filmové auto.  

TEST Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG: Můj brácha má prima bráchu

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG

S kompakty na platformě MQB Evo se v posledních měsících roztrhl pytel. Dnes si řekneme více o novém Seatu Leon, který dorazil do testu v podobné konfiguraci jako nedávno Volkswagen Golf. Mohou se oba sourozenci v zásadních věcech vůbec lišit?

12.  7.  2020 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

10.  7.  2020 | Vladimír Kadera | 87 příspěvků
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků