Bullittův originální Ford Mustang se nedočká renovace. Nový majitel si patinu cení

Slavný Mustang z filmu Bullittův případ se pár týdnů nazpět prodal za rekordní částku. Svou slavnou patinu si ale nadále ponechá.

Možná na to nevypadá, ale v současnosti jde o vůbec nejdražší Ford Mustang prodaný v aukci. Originální exemplář Mustangu GT použitý při natáčení amerického filmu Bullittův případ z roku 1968 se na začátku ledna vydražil za rekordních 3,4 milionu dolarů (asi 77,5 milionu korun). Kdo by ale čekal, že nový majitel vůz ihned odešle k expertům přes renovace a dodá mu původní lesk, plete se.

Nejdražší filmová auta v historii: Bullitt je až třetí. Porazil ale Eleanor i Generála

Nejdražší filmová auta v historii: Bullitt je až třetí. Porazil ale Eleanor i Generála

V této kategorii starých klasik samozřejmě astronomickou cenu neohrozil ani fakt, že filmový Mustang nebyl od doby natáčení na konci 60. let renovován. Stále ještě nese jizvy z produkce filmu, roky denního používání, ale také nehybného stání bez povšimnutí. Nový majitel však nyní potvrdil, že do více jak čtyřicetileté patiny nebude zasahovat a renovaci Mustangu určitě neplánuje.

Tento exemplář Bullitova Mustangu byl léta uschován a na veřejnosti udělal opět rozruch až v roce 2018, příhodně k události 50. výročí amerického filmu. Jedná se o jeden ze dvou kusů použitých při natáčení, přičemž nyní vydražený Mustang byl takzvaným „hero“ autem, použitým k většině detailních záběrů, kde je Steve McQueen vidět za volantem. Druhý Mustang, využitý pro kaskadérské účely při natáčení slavné honičky, byl objeven v roce 2017 v Mexiku.

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Oba vozy tehdy pro natáčení upravil Max Balchowsky, pilot a závodní konstruktér, kterého produkci doporučil sám McQueen. Mustangy tak dostaly upravené podvozky s tlumiči Koni, standardní kola vystřídala šedě lakovaná kola Torq Thrust od American Racing, nechyběla řada úchytů pro kamery a kromě dalších kosmetických změn byla odstraněna i původní loga vozů. Zelený odstín karoserie Highland Green se pak stal ikonickou barvou i pro speciální moderní Mustangy uctívající filmové auto.  

Minitest Opel Astra 1.2 Turbo (96 kW) Elegance: Tříválec na dlouhé cesty

Opel Astra 1.2 Turbo

Faceliftovaná Astra generace K dostala pod kapotu výhradně tříválcové motory, všechny pocházejí od General Motors, nikoli z dílen PSA. Vyzkoušeli jsme silnější verzi základní dvanáctistovky, která v mnoha ohledech velmi mile překvapila.

15.  2.  2020 | Petr Schnagl | 37 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz V300d: Šestiválec vám už chybět nebude

Mercedes-Benz V300d

Skoro 240 koní v dodávce. Kdo to potřebuje? Když se nad tím zamyslíte, tak možná právě vy...

13.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST Toyota GR Supra: Nekonečné čekaní se vyplatilo. Tohle je extraliga!

Toyota GR Supra

Nová Toyota Supra je technicky příbuzná s BMW Z4. Je to až takový problém, jak se některým zdá?

11.  2.  2020 | Vladimír Kadera | 22 příspěvků