Bulhaři modernizovali Trabant. Dali mu LED osvětlení a stylově upravili interiér

Když si firma upravující luxusní a sportovní auta vezme do parády starý Trabant, dopadne to například takhle. Překvapivě docela vkusně.

Legenda jménem Trabant byla vždy definicí levného, dostupného vozítka a dodnes je symbolem motoristické historie Východního Německa. Se svou duroplastovou karoserií a vybydleným interiérem byl Trabant na samotném dnu automobilové hierarchie. Bulharský úpravce Vilner Garage se ovšem nyní pokusil zažitý status jednoho exempláře alespoň částečně posunout o třídu výš.

Nadšenci vytvořili z Tesly Model S pick-up. Dozadu se vejde pár elektrických motorek

Nadšenci vytvořili z Tesly Model S pick-up. Dozadu se vejde pár elektrických motorek

Dílna, která se normálně specializuje na exteriérové i interiérové úpravy především sportovních a luxusních aut, si totiž vzala na popud jednoho zákazníka do parády jeho Trabant 1.1 z roku 1990 a jeden z posledních kousků této legendy v několika směrech modernizovala pro komfortnější využití na dnešních silnicích.

Když začneme u prvotního dojmu, vylepšený „Trabi“ zaujme hlavně novými LED světlomety, novou plastovou maskou i nárazníky a po celé karoserii a rovněž na plechových kolech se objevuje motiv polstrování využitého v interiéru a čísla 21 – majitelova oblíbeného čísla.

Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Vilner Garage se však nejvíce činili právě v interiéru, který je vyveden v kombinaci látkového polstrování s károvaným vzorem a krémové, respektive černé kůže. Stejnou kombinaci najdete napříč celou kabinou od výplní dveří, sedaček až po strop. Originální volant poté nahradil tříramenný sportovní kousek od Momo a původní rádio bylo vyměněno za moderní „retro“ jednotku.

Jelikož mluvíme o jednom ze závěrečných modelů Trabantu, pod kapotou „devadesátkového“ exempláře se již nachází 1,1litrový čtyřválec z Volkswagenu Polo spojený se čtyřstupňovou manuální převodovkou. Na rozdíl od zbytku vozu ale na motoru Vilner Garage žádné úpravy neprovedl.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků