Bulhaři modernizovali Trabant. Dali mu LED osvětlení a stylově upravili interiér

Když si firma upravující luxusní a sportovní auta vezme do parády starý Trabant, dopadne to například takhle. Překvapivě docela vkusně.

Legenda jménem Trabant byla vždy definicí levného, dostupného vozítka a dodnes je symbolem motoristické historie Východního Německa. Se svou duroplastovou karoserií a vybydleným interiérem byl Trabant na samotném dnu automobilové hierarchie. Bulharský úpravce Vilner Garage se ovšem nyní pokusil zažitý status jednoho exempláře alespoň částečně posunout o třídu výš.

Nadšenci vytvořili z Tesly Model S pick-up. Dozadu se vejde pár elektrických motorek

Nadšenci vytvořili z Tesly Model S pick-up. Dozadu se vejde pár elektrických motorek

Dílna, která se normálně specializuje na exteriérové i interiérové úpravy především sportovních a luxusních aut, si totiž vzala na popud jednoho zákazníka do parády jeho Trabant 1.1 z roku 1990 a jeden z posledních kousků této legendy v několika směrech modernizovala pro komfortnější využití na dnešních silnicích.

Když začneme u prvotního dojmu, vylepšený „Trabi“ zaujme hlavně novými LED světlomety, novou plastovou maskou i nárazníky a po celé karoserii a rovněž na plechových kolech se objevuje motiv polstrování využitého v interiéru a čísla 21 – majitelova oblíbeného čísla.

Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Vilner Garage se však nejvíce činili právě v interiéru, který je vyveden v kombinaci látkového polstrování s károvaným vzorem a krémové, respektive černé kůže. Stejnou kombinaci najdete napříč celou kabinou od výplní dveří, sedaček až po strop. Originální volant poté nahradil tříramenný sportovní kousek od Momo a původní rádio bylo vyměněno za moderní „retro“ jednotku.

Jelikož mluvíme o jednom ze závěrečných modelů Trabantu, pod kapotou „devadesátkového“ exempláře se již nachází 1,1litrový čtyřválec z Volkswagenu Polo spojený se čtyřstupňovou manuální převodovkou. Na rozdíl od zbytku vozu ale na motoru Vilner Garage žádné úpravy neprovedl.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 18 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků