Bulhaři modernizovali Trabant. Dali mu LED osvětlení a stylově upravili interiér

Když si firma upravující luxusní a sportovní auta vezme do parády starý Trabant, dopadne to například takhle. Překvapivě docela vkusně.

Legenda jménem Trabant byla vždy definicí levného, dostupného vozítka a dodnes je symbolem motoristické historie Východního Německa. Se svou duroplastovou karoserií a vybydleným interiérem byl Trabant na samotném dnu automobilové hierarchie. Bulharský úpravce Vilner Garage se ovšem nyní pokusil zažitý status jednoho exempláře alespoň částečně posunout o třídu výš.

Nadšenci vytvořili z Tesly Model S pick-up. Dozadu se vejde pár elektrických motorek

Nadšenci vytvořili z Tesly Model S pick-up. Dozadu se vejde pár elektrických motorek

Dílna, která se normálně specializuje na exteriérové i interiérové úpravy především sportovních a luxusních aut, si totiž vzala na popud jednoho zákazníka do parády jeho Trabant 1.1 z roku 1990 a jeden z posledních kousků této legendy v několika směrech modernizovala pro komfortnější využití na dnešních silnicích.

Když začneme u prvotního dojmu, vylepšený „Trabi“ zaujme hlavně novými LED světlomety, novou plastovou maskou i nárazníky a po celé karoserii a rovněž na plechových kolech se objevuje motiv polstrování využitého v interiéru a čísla 21 – majitelova oblíbeného čísla.

Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Vymysleli Passat a Golf v NDR? Wartburg 355 Coupé to naznačuje

Vilner Garage se však nejvíce činili právě v interiéru, který je vyveden v kombinaci látkového polstrování s károvaným vzorem a krémové, respektive černé kůže. Stejnou kombinaci najdete napříč celou kabinou od výplní dveří, sedaček až po strop. Originální volant poté nahradil tříramenný sportovní kousek od Momo a původní rádio bylo vyměněno za moderní „retro“ jednotku.

Jelikož mluvíme o jednom ze závěrečných modelů Trabantu, pod kapotou „devadesátkového“ exempláře se již nachází 1,1litrový čtyřválec z Volkswagenu Polo spojený se čtyřstupňovou manuální převodovkou. Na rozdíl od zbytku vozu ale na motoru Vilner Garage žádné úpravy neprovedl.

TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

dnes | Vladimír Kadera | 56 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků