Buick Verano Turbo: americký Cruze o výkonu 250 koní

Evropští zákazníci mohou jen smutně povzdechnout. Komfortní americká verze Chevroletu Cruze bude v USA nyní k dostání také v docela svižné verzi s výkonem 250 koní.

Tak to vidíte. Nejvýznamnější technickou novinkou evropského typu Chevrolet Cruze modelového roku 2013 bude „ekonomický“ vznětový čtyřválec VCDi s objemem 1,7 l, zatímco za Velkou louží dostanou skutečně svižné provedení. Připomeňme, že v USA se Chevrolet Cruze prodává v luxusním provedení Buick Verano, jež paradoxně představuje základní model značky Buick.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Buick Verano Turbo můžeme Američanům jen závidět

Dosud byl model Buick Verano prodáván výhradně v kombinaci se zážehovým, atmosféricky plněným čtyřválcem s objemem 2,4 l, výkonem 177 koní (130 kW) a točivým momentem 230 Nm v kombinaci s automatickou převodovkou. Nyní však na přetřes přichází konečně i špičkové provedení Buick Verano Turbo, jež General Motors původně avizoval již na počátku loňského roku.

Buick Verano: dražší klon Chevroletu Cruze

Buick Verano: dražší klon Chevroletu Cruze

Buick Verano Turbo je poháněn zážehovým čtyřválcem s objemem 2,0 l a přeplňováním, díky kterému dosahuje nejvyššího výkonu 250 koní (184 kW) při 5 300 ot./min. a točivého momentu 353 Nm již od 2 000 ot./min. A to jsou velmi slušné hodnoty, Verano Turbo navíc nabízí alespoň 90 % točivého momentu v širokém rozpětí od 1 700 do 5 500 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kromě výkonného motoru se Verano Turbo vyznačuje také několika specifickými doplnňky interiéru i karoserie

V kombinaci s tímto motorem bude Buick Verano vůbec poprvé k dispozici alternativně také s manuálně řazenou, šestistupňovou převodovkou, s níž z klidu na 96 km/h zrychlí za 6,2 s. A jelikož se o Veranu často hovoří jako o „malém Regalu“, stojí za zmínku srovnání Verana Turbo se špičkovým Buickem Regal GS. Ten dosahuje výkonu 270 koní (199 kW), ale k akceleraci 0 – 96 km/h potřebuje díky větší hmotnosti o půl vteřiny delší čas.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zádi dominují okrasné koncovky výfuku, decentní spoiler na hraně víka zavazadlového prostoru a písmeno T na nápisem Verano

Nový Buick Verano Turbo, který se má v USA začít prodávat koncem letošního roku, zvenčí poznáte především podle decentního emblému „T“ na víku zavazadlového prostoru, odtahové hrany a dvojice ozdobných koncovek výfuků.
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Buick Verano Turbo úřichází s jistým zpožděním
Minitest Volkswagen Touareg Masaj 3.0 TDI: Nesnáším loučení!

VW Touareg Masaj 3.0 TDI (minitest)

Dnešním testem dáváme poslední sbohem druhé generaci Volkswagenu Touareg. Velké a bytelné SUV s oprávněnými terénními ambicemi tady s námi bude už doslova jenom pár týdnů.

včera | Jan Mička | 21 příspěvků
Test Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D: Žádný úkol není nesplnitelný

Toyota Land Cruiser 2.8 D-4D

Toyota sice v Evropě propaguje hybridy, stále však nabízí i nezničitelná auta, která ji v minulosti proslavila.

18.  1.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

16.  1.  2018 | Milan Lažanský | 2 příspěvky