Buick Verano Turbo: americký Cruze o výkonu 250 koní

Evropští zákazníci mohou jen smutně povzdechnout. Komfortní americká verze Chevroletu Cruze bude v USA nyní k dostání také v docela svižné verzi s výkonem 250 koní.

Tak to vidíte. Nejvýznamnější technickou novinkou evropského typu Chevrolet Cruze modelového roku 2013 bude „ekonomický“ vznětový čtyřválec VCDi s objemem 1,7 l, zatímco za Velkou louží dostanou skutečně svižné provedení. Připomeňme, že v USA se Chevrolet Cruze prodává v luxusním provedení Buick Verano, jež paradoxně představuje základní model značky Buick.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Buick Verano Turbo můžeme Američanům jen závidět

Dosud byl model Buick Verano prodáván výhradně v kombinaci se zážehovým, atmosféricky plněným čtyřválcem s objemem 2,4 l, výkonem 177 koní (130 kW) a točivým momentem 230 Nm v kombinaci s automatickou převodovkou. Nyní však na přetřes přichází konečně i špičkové provedení Buick Verano Turbo, jež General Motors původně avizoval již na počátku loňského roku.

Buick Verano: dražší klon Chevroletu Cruze

Buick Verano: dražší klon Chevroletu Cruze

Buick Verano Turbo je poháněn zážehovým čtyřválcem s objemem 2,0 l a přeplňováním, díky kterému dosahuje nejvyššího výkonu 250 koní (184 kW) při 5 300 ot./min. a točivého momentu 353 Nm již od 2 000 ot./min. A to jsou velmi slušné hodnoty, Verano Turbo navíc nabízí alespoň 90 % točivého momentu v širokém rozpětí od 1 700 do 5 500 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kromě výkonného motoru se Verano Turbo vyznačuje také několika specifickými doplnňky interiéru i karoserie

V kombinaci s tímto motorem bude Buick Verano vůbec poprvé k dispozici alternativně také s manuálně řazenou, šestistupňovou převodovkou, s níž z klidu na 96 km/h zrychlí za 6,2 s. A jelikož se o Veranu často hovoří jako o „malém Regalu“, stojí za zmínku srovnání Verana Turbo se špičkovým Buickem Regal GS. Ten dosahuje výkonu 270 koní (199 kW), ale k akceleraci 0 – 96 km/h potřebuje díky větší hmotnosti o půl vteřiny delší čas.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zádi dominují okrasné koncovky výfuku, decentní spoiler na hraně víka zavazadlového prostoru a písmeno T na nápisem Verano

Nový Buick Verano Turbo, který se má v USA začít prodávat koncem letošního roku, zvenčí poznáte především podle decentního emblému „T“ na víku zavazadlového prostoru, odtahové hrany a dvojice ozdobných koncovek výfuků.
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Buick Verano Turbo úřichází s jistým zpožděním
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků