Buick Verano: dražší klon Chevroletu Cruze

Americký Buick na americký trh uvádí nový kompaktní sedan Verano zaměřený v duchu značky na komfort. Co nabídne?

Verano se do provozu dostane jako vůz modelového roku 2012, ale již nyní má svoji přezdívku „malý Regal“. Novinka stojí na technické základu i u nás velmi dobře známého sedanu Chevrolet Cruze (testovali jsme jej pro vás například ve verzi Cruze 1,6i LS), na první pohled se to tak nemusí jevit, ale třeba již letmý pohled na palubní desku nenechá v otázce podoby obou modelů nikoho na pochybách.

Buick Verano stojí na stejné podlahové plošině Delta II, za pozornost stojí, že se svými vnějšími rozměry až pozoruhodně blíží „papírově“ většímu modelu Regal využívajícího ale podvozku Epsilon II. Oproti typu Cruze nabízí zcela nový vzhled a nové, kvalitnější materiály v interiéru. Zkrátka ideální volba pro ty, kteří chtějí začít se značkou Buick, ale nemají dostatek peněz. Novinka oslaví svoji premiéru na nadcházejícím autosalonu v Detroitu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Již při prvním pohledu na tento vůz je jasné, že zapadne do společnosti nejnovějších strojů Buick současnosti včetně podstatně většího sedanu LaCrosse. Profil se stoupající linií boků zase odkazuje na Regal, nicméně zřejmě nejzajímavějším stylistickým prvkem modelu Verano je zadní stěna s nízkými, jakoby přimračenými svítilnami. Otázkou zůstává, zda byla instalace „obočí“ v podobě širokých chromovaných lišt nad těmito svítilnami opravdu nutná. Podobné blyštivé výstřelky najdeme také okolo bočních oken, na dveřních klikách a výrazné masce chladiče, ale také po stranách kapoty. Standardem budou sedmnáctipalcové lité ráfky, připlatit lze za „osmnáctky“.

„Malý Regal“ bude dodáván výhradně s pohonem předních kol a stejně jako jeho větší bratr bude těžit z předností zážehového čtyřválce s objemem 2,4 l a přímým vstřikováním, který je naladěn na výkon 177 koní (130 kW) a točivý moment až 230 Nm. Ve městě má podle americké metodiky spotřebovat v průměru 10,7 l/100 km a na dálnici si pak vystačí s 7,6 l/100 km. Podle Bucku bude již ve chvíli zahájení prodejů k mání také čtyřválcový „dvoulitr“ s přeplňováním, nicméně k němu zatím žádné podrobnosti nemáme. Přesto jsou to zajímavé motory, které Buick Verano významně odliší od výchozího a podstatně levněji orientovaného Chevroletu Cruze.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř najdeme vše, co od Bucku čekáme, tedy pohodlná a velká sedadla, prvotřídní materiály a bohatou výbavu. Buick Verano se vyznačuje standardní instalací systému OnStar, startováním tlačítkem, dvouzónovou klimatizací nebo vyhříváním sedadel i volantu. „Malý Regal“ se do prodejů dostane koncem letošního roku, přepočtené ceny by se měly v závislosti na výbavě a motoru pohybovat v rozmezí od 400 do 490 tis. Kč. Více informací se dozvíme již v Detroitu, nicméně čekání si můžete zkrátit pohledem do připojené fotogalerie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Buick Verano 2012
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků