Buick Verano: dražší klon Chevroletu Cruze

Americký Buick na americký trh uvádí nový kompaktní sedan Verano zaměřený v duchu značky na komfort. Co nabídne?

Verano se do provozu dostane jako vůz modelového roku 2012, ale již nyní má svoji přezdívku „malý Regal“. Novinka stojí na technické základu i u nás velmi dobře známého sedanu Chevrolet Cruze (testovali jsme jej pro vás například ve verzi Cruze 1,6i LS), na první pohled se to tak nemusí jevit, ale třeba již letmý pohled na palubní desku nenechá v otázce podoby obou modelů nikoho na pochybách.

Buick Verano stojí na stejné podlahové plošině Delta II, za pozornost stojí, že se svými vnějšími rozměry až pozoruhodně blíží „papírově“ většímu modelu Regal využívajícího ale podvozku Epsilon II. Oproti typu Cruze nabízí zcela nový vzhled a nové, kvalitnější materiály v interiéru. Zkrátka ideální volba pro ty, kteří chtějí začít se značkou Buick, ale nemají dostatek peněz. Novinka oslaví svoji premiéru na nadcházejícím autosalonu v Detroitu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Již při prvním pohledu na tento vůz je jasné, že zapadne do společnosti nejnovějších strojů Buick současnosti včetně podstatně většího sedanu LaCrosse. Profil se stoupající linií boků zase odkazuje na Regal, nicméně zřejmě nejzajímavějším stylistickým prvkem modelu Verano je zadní stěna s nízkými, jakoby přimračenými svítilnami. Otázkou zůstává, zda byla instalace „obočí“ v podobě širokých chromovaných lišt nad těmito svítilnami opravdu nutná. Podobné blyštivé výstřelky najdeme také okolo bočních oken, na dveřních klikách a výrazné masce chladiče, ale také po stranách kapoty. Standardem budou sedmnáctipalcové lité ráfky, připlatit lze za „osmnáctky“.

„Malý Regal“ bude dodáván výhradně s pohonem předních kol a stejně jako jeho větší bratr bude těžit z předností zážehového čtyřválce s objemem 2,4 l a přímým vstřikováním, který je naladěn na výkon 177 koní (130 kW) a točivý moment až 230 Nm. Ve městě má podle americké metodiky spotřebovat v průměru 10,7 l/100 km a na dálnici si pak vystačí s 7,6 l/100 km. Podle Bucku bude již ve chvíli zahájení prodejů k mání také čtyřválcový „dvoulitr“ s přeplňováním, nicméně k němu zatím žádné podrobnosti nemáme. Přesto jsou to zajímavé motory, které Buick Verano významně odliší od výchozího a podstatně levněji orientovaného Chevroletu Cruze.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř najdeme vše, co od Bucku čekáme, tedy pohodlná a velká sedadla, prvotřídní materiály a bohatou výbavu. Buick Verano se vyznačuje standardní instalací systému OnStar, startováním tlačítkem, dvouzónovou klimatizací nebo vyhříváním sedadel i volantu. „Malý Regal“ se do prodejů dostane koncem letošního roku, přepočtené ceny by se měly v závislosti na výbavě a motoru pohybovat v rozmezí od 400 do 490 tis. Kč. Více informací se dozvíme již v Detroitu, nicméně čekání si můžete zkrátit pohledem do připojené fotogalerie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Buick Verano 2012
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků