Buick Verano: dražší klon Chevroletu Cruze

Americký Buick na americký trh uvádí nový kompaktní sedan Verano zaměřený v duchu značky na komfort. Co nabídne?

Verano se do provozu dostane jako vůz modelového roku 2012, ale již nyní má svoji přezdívku „malý Regal“. Novinka stojí na technické základu i u nás velmi dobře známého sedanu Chevrolet Cruze (testovali jsme jej pro vás například ve verzi Cruze 1,6i LS), na první pohled se to tak nemusí jevit, ale třeba již letmý pohled na palubní desku nenechá v otázce podoby obou modelů nikoho na pochybách.

Buick Verano stojí na stejné podlahové plošině Delta II, za pozornost stojí, že se svými vnějšími rozměry až pozoruhodně blíží „papírově“ většímu modelu Regal využívajícího ale podvozku Epsilon II. Oproti typu Cruze nabízí zcela nový vzhled a nové, kvalitnější materiály v interiéru. Zkrátka ideální volba pro ty, kteří chtějí začít se značkou Buick, ale nemají dostatek peněz. Novinka oslaví svoji premiéru na nadcházejícím autosalonu v Detroitu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Již při prvním pohledu na tento vůz je jasné, že zapadne do společnosti nejnovějších strojů Buick současnosti včetně podstatně většího sedanu LaCrosse. Profil se stoupající linií boků zase odkazuje na Regal, nicméně zřejmě nejzajímavějším stylistickým prvkem modelu Verano je zadní stěna s nízkými, jakoby přimračenými svítilnami. Otázkou zůstává, zda byla instalace „obočí“ v podobě širokých chromovaných lišt nad těmito svítilnami opravdu nutná. Podobné blyštivé výstřelky najdeme také okolo bočních oken, na dveřních klikách a výrazné masce chladiče, ale také po stranách kapoty. Standardem budou sedmnáctipalcové lité ráfky, připlatit lze za „osmnáctky“.

„Malý Regal“ bude dodáván výhradně s pohonem předních kol a stejně jako jeho větší bratr bude těžit z předností zážehového čtyřválce s objemem 2,4 l a přímým vstřikováním, který je naladěn na výkon 177 koní (130 kW) a točivý moment až 230 Nm. Ve městě má podle americké metodiky spotřebovat v průměru 10,7 l/100 km a na dálnici si pak vystačí s 7,6 l/100 km. Podle Bucku bude již ve chvíli zahájení prodejů k mání také čtyřválcový „dvoulitr“ s přeplňováním, nicméně k němu zatím žádné podrobnosti nemáme. Přesto jsou to zajímavé motory, které Buick Verano významně odliší od výchozího a podstatně levněji orientovaného Chevroletu Cruze.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř najdeme vše, co od Bucku čekáme, tedy pohodlná a velká sedadla, prvotřídní materiály a bohatou výbavu. Buick Verano se vyznačuje standardní instalací systému OnStar, startováním tlačítkem, dvouzónovou klimatizací nebo vyhříváním sedadel i volantu. „Malý Regal“ se do prodejů dostane koncem letošního roku, přepočtené ceny by se měly v závislosti na výbavě a motoru pohybovat v rozmezí od 400 do 490 tis. Kč. Více informací se dozvíme již v Detroitu, nicméně čekání si můžete zkrátit pohledem do připojené fotogalerie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Buick Verano 2012

bazar

Chevrolet Cruze 1,8
Rok výroby: 2011
Stav: 56 781 km
Cena: 152 000 Kč
Chevrolet Cruze 2
Rok výroby: 2011
Stav: 81 629 km
Cena: 162 000 Kč
Chevrolet Captiva 2
Rok výroby: 2007
Stav: 75 051 km
Cena: 217 000 Kč
Chevrolet Cruze 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 88 795 km
Cena: 190 000 Kč
Chevrolet Aveo 1,4
Rok výroby: 2013
Stav: 87 504 km
Cena: 140 000 Kč
Chevrolet Cruze 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 30 825 km
Cena: 190 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků