Buick LaCrosse: nový sedan nahradí Regal a Century

33 komentářů

LK
6. února • 8:08

Je moc dobře, že p. Broža navšívil velkého bratra za oceánem, protože pak píše články o auto-moto v USA a to se mi velmi líbí. Ještě by to chtělo místní veřejnost "popíchnout" články např. o automatickém nastavování sedadel dle těla řidiče (za příplatek v Cadillacu STS od r. 98), magnetickém pérování, nočním vidění a řadě dalších fíčurek, které tu v Evropě budeme mít tak někdy za šest let.

Ace2
6. února • 8:49

nebo magnetický posilovač řízení což je taky vyfikundace, kterou MB a BMW vidělo maximálně jen v časopisu Science. HUD displej od 98 roku (Buick, Pontiac, Chevrolet, Cadillac), noční vidění. Jo já to říkám pořád, někdo auto umí a někdo to jen zkouší.

Pája
7. února • 18:30

A co elektronický kompas?

Ace2
7. února • 18:53

no jo to jsou takové technologické blbinky, ale je faktem, že elektronický kompas v rohu zrcátka je specialita USA. K nám přišel elektronický kompas až s navigací. Nicméně musím uznat, že se mi elektronický kompas velmi hodil, když jsem totál zabloudil v Budapesti, navigace tam pochopitelně nefunguje, tak jsem po půl hodině bloudění zapnul kompas abych si držel směr a nejezdil v kruzích ... jo tyhle pro někoho blbosti jsou věci, který dělají z luxusního auta luxusní auto.

Pája
7. února • 19:29

Mno mně se právě taky hodil, třeba když zavřeli cestu ze Trutnova do Rtyně a krosili jsme to vnoci objížďkou severně přes nějaké Svatoňovice či co a pak drsný sešup takou loukou... hezké... 

BTW: Nevíš, jak fachá ten magnetický posilovač u C6?

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ace2
7. února • 20:08

jo vím :), mimo variabilního učinku dle rychlosti umí, a to je duležité, měnit tvrdost řízení podle toho jak prudce projíždíš zatáčkou, tedy dle přetížení v zatáčce. Tedy i když jdeš stále rychle, ale zatáčku čím dál tím více utahuješ tak se progresivně měni účinek posilovače. Což u auta jako je Corvette je kurva dobrý :)

ruska vlastovka
6. února • 18:32

He he  . To sedlo!    

back
6. února • 6:34

V Evropě jsou lidé zvyklí na poloviční kombinovanou spotřebu.

LK
6. února • 11:16

V Evrope jsou lidi schopni cpat do auta trivalcove mrzaky typu "Hovno To Pojede" nebo do 1200kg tezkeho auta motor 1.4, takze tim bych moc neargumentoval.

back
6. února • 12:07

Tento týden jsem četl na ihned.cz pěkný článek o tom co kam se bude ubírat automobilový průmysl. Bylo v něm také napsáno, že celý svět kromě USA považuje spotřebu za velmi důležitou. Byl bych rád, kdyby jste také brali ohled na to , že žijeme v Evropě, kde jsou jiné ceny benzínu a kde by auto se spotřebou vyšší než 10l živil jen málokdo.

Z
6. února • 16:00

Zajímavá stránka: http://www.fueleconomy.gov

Evropa co se týká aut samozřejmě není tolik na pohodlí jako Amerika.

LK
6. února • 15:56

Já to beru, někdo je rád, že uškudlí pár kaček za benzín a ručení a je mu jedno, že mu auto moc nejede, někdo si rád těch pár kaček navíc zaplatí za ten komfort klimačky, automatu a silnějšího motoru. Rád bych podotknul, že nejsem žádnej šílenec jezdící po dálnici 240 na dvojku , mám Citrouše (čili evropské auto) s automatem a kombinovanou spotřebou (převážně město) 10l, ale jsem rád, mám-li, když to potřebuji (předjíždění) dostatek výkonu (přiznám se, že těch 120k mi přijde tak minimum pro takovéhle auto).
Každému co jeho jest, nicméně uvědomte se, že naprostá většina aut střední třídy s automatem a benzíny kolem dvou litrů dnes mají kombinovanou spotřebu kolem devíti litrů, s manuálem tak o 0,5l méně, přičemž ty výkony jsou podstatně menší než Buick. Vím, o čem mluvím, s 3.8 Le Sabre jsem měl čest jezdit, měl jsem průměr kolem devíti litrů (převážně dálnice na cruise) a když bylo potřeba, výkonu měl na rozdávání.
Podívejte se, kolik tu jezdí 1.8+ automatů nebo 2.5+ manuálů (v benzínu) - to všechno jsou motory, kde těch 10 kombinace je reálných. Je jasné, že flotila 1.4 Fóbií+Koktávek silně vede, ale to je IMHO ekomickou situací v ČR, nedokážu si představit Němce (myslím západního, ne bývalého výchoďáka) s Koktávkou 1.4 apod.
BTW i v USA se spotřeba považuje za důležitou, v šedesátých a sedmdesátých létech měly jejich vozy 300-400HP a spotřebou 20-30 litrů. Dokonce se (pro mně docela z podivem) do řady vozů montují i čtyřválce (tam, kde by normálně dali V6) nebo třeba šestiválce (kde dřív byly V8, typicky můj oblíbený Cadillac STS). To však mohou mít na svědomí Japonci, jejichž auta jsou v USA naprosto nejpopulárnější (Toyota) a kteří mají k I4 blíže než k V6 (i když taková Camry...)

Petr Broža
6. února • 18:48

Century 3.1 V6 měl spotřebu při běžné jízdě 7.5 litru, což jsem skutečně nechápal, zvlášť když je tam 4st. automat. Jezdili jsme ve čtyřech lidech a plným zavazadlovým prostorem. Když jsme pak měli Altimu 2.5 R4, spotřeba byla vyšší cca o litr (měla ale vyšší výkon). Zkrátka ameriky nemají moc vysokou spotřebu, ač by se podle objemů zdálo, že ano.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Peter L
9. února • 13:57

Nie je tá US spotreba pozitívne ovplyvnená nízkym rýchlostným limitom a jazdou  na cruise? Je možné, že by ste takto priaznivú spotrebu na V6 dosiahli aj v našich podmienkach?

Trochu ma to zaujíma z technického hľadiska, pretože napr. trojliter V6 v Omege (čo je myslím US motor, pokiaľ nie, tak pardon) žere okolo 18 litrov.

Ace2
9. února • 23:25

Kdeže, Omegu jsem měl 3.0 V6 (rok 2000) při jízdě 160-200 km/h žrala v průměru 12.6 l/100 nutno tedy podotknout, že tomu motoru byl zcela jedno jak se s ním jelo, protože ani při ekonomický jízdě to neklesalo při jízdě nadoraz to zase nešlo nahoru. Zajímavá motorizace to rozhodně. Jinak je to standardní Opelovskej motor. Jediný co má Omega společnýho s amerikou je to, že se v USA prodávala jako Cadillac Catera což byl ekvivalent k EU Opel Omega 3.0 V6 ve výbavě Executive (+automat pochopitelně)

LK
9. února • 15:08

To první na hodně moc procent ne (spotřeby se měří co já vím v 90 a 120km/hod, U.S. dálniční limity jsou kolem 65-75MPH, čili cca to samé), tím cruisem taky nevím, někde jsem četl, že cruise spotřebu snižuje, jinde zase, že mírně zvyšuje (např. přidává zbytečně do kopce) apod., já osobně jsem nepozoroval rozdíl spotřeby s jízdou na cruise nebo bez.
U starších nízkootáčkových motorů je situace jasná - sice ty motory V6 a V8 měly maximálku kolem 180ti (což je stejně každýmu šumák, když jezdí 120), ale brutální zátah více méně v celém spektru otáček a rozumnou spotřebu. Přiznám se, že to mi velmi vyhovuje (myšleno teoreticky, protože takový motor nemám), protože stejně nejezdím víc než 150.
Nevím, kam patří třeba v článku zmiňovaný Buickův motor Series III, na mém Le Sabre nebyl otáčkoměr. Nejdřív jsem se divil, ale pak jsem si uvědomil, že s automatem a silným motorem mě opravdu zajímá pouze rychlost (tachometr tam byl ) a případné poruchy (na ty tam kontrolky také byly ).

LK
7. února • 0:06

Asi tak nějak. V té době, kdy jsem v USA jezdil s Le Sabre 3.8 200HP za 9l/100, jsem měl doma v Praze Sierru 2.0 100HP (taky automat), co jezdila tak za 12-13l/100, dokážete si představit, jak jsem nechápal já, když jsem si pořád dokola počítal tu spotřebu Buicku, protože mi přišlo, že musím někde dělat chybu?

Petr Broža
7. února • 8:06

Podobně jsme na tom byli my, když jsme přesedli do Altimy a divili jsme se, proč máme menší dojezd s větší nádrží. V tomto ohledu byl Buick zlatej, i když lépe se nám jelo v "tvrdším" japonci.

Ace2
5. února • 21:55

No to je ono ! Takhle má vypadat interiér levnější třídy aut. Je vkusný, má nápad, a je originální. Takhle to má vypadat. A ne ta sračka co je v Golfu V, nebo nový Octávce.  Evropani se mají ještě o autech co učit. Tohle je vážně velmi povedené. Jsem plně spokojen a uspokojen.

 

Ke všemu Bucík je špička ve kvalitě a spolehlivosti a to i celosvětovém měřítku.

Funcarver
7. února • 0:44

No nevím, špatný to není, ale za umístění ovládače světel a zrcátek(??) bych designéra 2 týdny nenechal najíst...Takhle zk*rvit docela podařený interiér

Petr Broža
5. února • 22:02

Jak se mi interiér Century a Le Sabre nelíbil, tak toto je vážně hezké. Škoda, že tato novinka nebude v půjčovnách v červenci, kdy se vracím do USA... Docela bych si ji rád zkusil.

Jirka
6. února • 0:49

Hlavně je škoda, že se nedováží k nám. Pokud by nasadili stejnou cenu jako v USA, tak by u nás totálně roztrhali všechny evropské výrobce. Tipuji, že to bude tak za 25000 USD a to už by byla významná konkurence i pro Octavii.

back
6. února • 6:38

Když je nyní $ za 40 Kč, tak nevím o jaké konkurenci to mluvíš.

Ace2
6. února • 8:45

Hmm až na to, že podle dnešního kurzu ČNB je $ za 26.48 ,-  

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Ace2
6. února • 8:46

aha Z byl rychlejší

back
6. února • 9:14

Dík za odpověď.Kurz ČNB znám taky. Ale skutečná cena zboží jak taky všichni víme je jiná. Např. Za elektroniku dám v Evropě víc € než v USA $. A levné auto, co se prodává v USA za 13 000 babek stojí u nás 650 000 těžkejch Kč.

Ace2
6. února • 9:15

ale to není problém automobilky že jo

Z
6. února • 15:41

Ale je a to i obráceně. Viz podíl VW Group v USA.

Leonardo Cupranek
6. února • 9:21

Clo, DPH, naklady na homologaci, atd...  Proste rozdil jde opet za spidlama...

Z
6. února • 8:14

Kde žiješ? 1 USD je stále kolem 26 Kč. A hodnota aut přibližně od 20 000 USD je nesrovnatelně vyšší než hodnota aut u nás od 550 000 Kč.

Dusan
5. února • 20:26

Na tu dnesni bidu to je docela slusny design ...

Michal
5. února • 20:18

Vypadá o dost líp než ty starý Buicky jako Le Sabre nebo Century, i ten interiér konečně za něco stojí. Na Cadillac to ale nemá, to je super moderna.

Z
5. února • 20:41

Mezi námi, na Cadillac to ani mít nesmí.

Doporučujeme

Články odjinud