Buick LaCrosse: nový sedan nahradí Regal a Century

Buick ukázal na chicagské autoshow nový sedan střední třídy LaCrosse; jako koncept byl tento vůz  uveden už v roce 2000. Marketingový šéf v tiskové zprávě doslova říká: „Naše automobily budou silnější než kdykoliv předtím. Budou tišší než naše konkurence. Budou krásné a elegantní. A budou mít skvělé jízdní vlastnosti a ovladatelnost.“ LaCrosse je pro automobilku důležitý už jen proto, že nahradí hned dva modely: Regal a Century.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Představení LaCrosse v Chicagu

Tři výbavy, dva motory

LaCrosse bude na trhu dostupný celkem ve třech výbavách: základní CX, střední CXL a nejlepší CXS. Zákazníci si mohou vybrat mezi dvěma motory, oba šestiválce, nicméně každý z motorů je vázán na určitou výbavu. První z nich, moderní 3.6 l V6 VVT (variabilní časování ventilů, čtyři ventily na válec) bude mít výkon 179 kW (240 koní) při 6000 ot. a točivý moment 312 Nm při 3200 ot., kombinovaná spotřeba 10,9 l/100 km. Tento motor je určen výhradně pro sportovní verzi CSX.

Druhý motor je klasický 3.8 l Series III V6 se dvěma ventily na válec a rozvodem OHV, který používá např. LeSabre nebo Park Avenue. Jeho výkon je nižší, jen 148 kW (200 k) při 5200 otáčkách, točivý moment pak 305 Nm při 4000 ot. Kombinovaná spotřeba je nepatrně nižší, 10,5 l/100 km. Tento motor se bude nabízet ve výbavách CX a CXL. Všechny verze i motorizace mají čtyřstupňový automat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vzhled LaCrosse je podstatně modernější než u starších modelů Century či LeSabre, přitom si ale ponechává jasné znaky značky Buick. Nový je rovněž interiér, který kombinuje evropské rysy s typickými prvky buicků; jedním z nich je obložení palubní desky, které je lemuje celou její šířku, od kraje do kraje. Vůz bude dostupný jak v pětimístné konfiguraci, tak v šestimístné, kdy je ovladač automatu umístěn pod volantem a šestý cestující může sedět vpředu mezi řidičem a spolujezdcem. Ostatně, kdo někdy řídil Buick, ví, o čem je řeč.

O předpokládané ceně tisková zpráva nehovoří.

Parametry

  • Rozměry: 5031 x 1853 x 1458 mm
  • Rozvor: 2807 mm
  • Hmotnost: 1585-1619 kg
  • Zavazadlový prostor: 453 l
  • Palivová nádrž: 66 l
  • Kola (CX a CXL): 225/60 R16 (CX ocelová, CXL litá)
  • Kola (CXS): 225/55 R17 (litá)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Interiér pětimístného provedení vypadá o poznání lépe než u starších modelů Buicku
--- Verze CX má interiér potažen běžnou látkou, CXL a CXS má interiér kožený

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků