Buick LaCrosse: nový sedan nahradí Regal a Century

Buick LaCrosse: nový sedan nahradí Regal a Century

Buick ukázal na chicagské autoshow nový sedan střední třídy LaCrosse; jako koncept byl tento vůz  uveden už v roce 2000. Marketingový šéf v tiskové zprávě doslova říká: „Naše automobily budou silnější než kdykoliv předtím. Budou tišší než naše konkurence. Budou krásné a elegantní. A budou mít skvělé jízdní vlastnosti a ovladatelnost.“ LaCrosse je pro automobilku důležitý už jen proto, že nahradí hned dva modely: Regal a Century.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Představení LaCrosse v Chicagu

Tři výbavy, dva motory

LaCrosse bude na trhu dostupný celkem ve třech výbavách: základní CX, střední CXL a nejlepší CXS. Zákazníci si mohou vybrat mezi dvěma motory, oba šestiválce, nicméně každý z motorů je vázán na určitou výbavu. První z nich, moderní 3.6 l V6 VVT (variabilní časování ventilů, čtyři ventily na válec) bude mít výkon 179 kW (240 koní) při 6000 ot. a točivý moment 312 Nm při 3200 ot., kombinovaná spotřeba 10,9 l/100 km. Tento motor je určen výhradně pro sportovní verzi CSX.

Druhý motor je klasický 3.8 l Series III V6 se dvěma ventily na válec a rozvodem OHV, který používá např. LeSabre nebo Park Avenue. Jeho výkon je nižší, jen 148 kW (200 k) při 5200 otáčkách, točivý moment pak 305 Nm při 4000 ot. Kombinovaná spotřeba je nepatrně nižší, 10,5 l/100 km. Tento motor se bude nabízet ve výbavách CX a CXL. Všechny verze i motorizace mají čtyřstupňový automat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vzhled LaCrosse je podstatně modernější než u starších modelů Century či LeSabre, přitom si ale ponechává jasné znaky značky Buick. Nový je rovněž interiér, který kombinuje evropské rysy s typickými prvky buicků; jedním z nich je obložení palubní desky, které je lemuje celou její šířku, od kraje do kraje. Vůz bude dostupný jak v pětimístné konfiguraci, tak v šestimístné, kdy je ovladač automatu umístěn pod volantem a šestý cestující může sedět vpředu mezi řidičem a spolujezdcem. Ostatně, kdo někdy řídil Buick, ví, o čem je řeč.

O předpokládané ceně tisková zpráva nehovoří.

Parametry

  • Rozměry: 5031 x 1853 x 1458 mm
  • Rozvor: 2807 mm
  • Hmotnost: 1585-1619 kg
  • Zavazadlový prostor: 453 l
  • Palivová nádrž: 66 l
  • Kola (CX a CXL): 225/60 R16 (CX ocelová, CXL litá)
  • Kola (CXS): 225/55 R17 (litá)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Interiér pětimístného provedení vypadá o poznání lépe než u starších modelů Buicku
--- Verze CX má interiér potažen běžnou látkou, CXL a CXS má interiér kožený

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků