Buick LaCrosse: hybrid pro Čínu

Buick byl jednou z prvních tradičních značek, jež se prosadily na bujícím čínském trhu. Nyní na něj jako jeden z prvních vyráží s hybridem.

Čínský trh s automobily se rozvíjí neuvěřitelnou rychlostí. O expanzi tohoto odbytiště svědčí také skutečnost, že zatímco před pěti lety zde Buick umístil ročně 100 000 osobních automobilů, tři roky nato jich již bylo takřka půl milionu. Dnes v Číně koncern GM prodává každý rok přes milion vozů, přičemž většinu z nich tvoří právě Buicky. Jeho nejnovějším příspěvkem do bitvy o čínského zákazníka je hybridní LaCrosse, představený na letošním autosalonu v Detroitu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Buick LaCrosse, doplněný přívlastkem Eco-Hybrid, vyvinuli inženýři společnosti Shanghai GM, podporované firmami General Motors a Shanghai Auto. LaCrosse by díky nové technologii měl spotřebovat na 100 km jízdy příznivých 8,3 l benzínu, ale místní konstruktéři hovoří o ještě hospodárnějších modelech. Nestanovili sice datum jejich nástupu na trh, ale podle odborníků lze během následujících čtyř let očekávat až 11 variant alternativních pohonných ústrojí. LaCrosse Eco-Hybrid by navíc měl být už koncem roku 2010 k dispozici také ve verzi s provozem na palivové články.

Na příkladu Buicku LaCrosse lze sledovat důraz, jaký automobilky ze zemí s vyspělými ekonomikami kladou na moderní technologie a snižování spotřeby paliva právě v regionech, jejichž ekonomický potenciál je v současnosti významnou hrozbou pro světové zásoby ropy a škodlivé exhalace. Z jejich počínání je rovněž znát, že významnou roli i na rozvojových trzích budou za krátko hrát právě alternativní energetické zdroje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Buick LaCrosse
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků