Buick LaCrosse: hybrid pro Čínu

Buick byl jednou z prvních tradičních značek, jež se prosadily na bujícím čínském trhu. Nyní na něj jako jeden z prvních vyráží s hybridem.

Čínský trh s automobily se rozvíjí neuvěřitelnou rychlostí. O expanzi tohoto odbytiště svědčí také skutečnost, že zatímco před pěti lety zde Buick umístil ročně 100 000 osobních automobilů, tři roky nato jich již bylo takřka půl milionu. Dnes v Číně koncern GM prodává každý rok přes milion vozů, přičemž většinu z nich tvoří právě Buicky. Jeho nejnovějším příspěvkem do bitvy o čínského zákazníka je hybridní LaCrosse, představený na letošním autosalonu v Detroitu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Buick LaCrosse, doplněný přívlastkem Eco-Hybrid, vyvinuli inženýři společnosti Shanghai GM, podporované firmami General Motors a Shanghai Auto. LaCrosse by díky nové technologii měl spotřebovat na 100 km jízdy příznivých 8,3 l benzínu, ale místní konstruktéři hovoří o ještě hospodárnějších modelech. Nestanovili sice datum jejich nástupu na trh, ale podle odborníků lze během následujících čtyř let očekávat až 11 variant alternativních pohonných ústrojí. LaCrosse Eco-Hybrid by navíc měl být už koncem roku 2010 k dispozici také ve verzi s provozem na palivové články.

Na příkladu Buicku LaCrosse lze sledovat důraz, jaký automobilky ze zemí s vyspělými ekonomikami kladou na moderní technologie a snižování spotřeby paliva právě v regionech, jejichž ekonomický potenciál je v současnosti významnou hrozbou pro světové zásoby ropy a škodlivé exhalace. Z jejich počínání je rovněž znát, že významnou roli i na rozvojových trzích budou za krátko hrát právě alternativní energetické zdroje.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Buick LaCrosse
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků