Buick Excelle XT: první převlek Astry

Nejde o žádnou popelku, v Číně se totiž bude Astra prodávat pod prestižní značkou Buick. Pojďme se na vůz podívat blíže.

Nová Astra, kterou jsme vám živě krátce představili na tomto místě, je nyní v rámci celého koncernu General Motors silným trumfem, z něhož se jistě její tvůrci pokusí vydolovat co nejvíce.  A není divu, Opel Astra šesté generace totiž patří v Evropě k tomu nejlepšímu, co se v klíčové nižší střední třídě nabízí. Jenže bude to stačit i na trhy s jinými zvyklostmi a hodnotami? To uvidíme již brzy. Jak jsme vás informovali již minulý týden, nová Astra míří na čínský trh pod značkou Buick a šanghajská divize koncernu GM ji právě v těchto dnech představuje na autosalonu Guangzhou. Sice jako model Buick Excelle, ten se ale od evropské Astry liší na první pohled prakticky pouze „rozsypaným čajem“ na výklopné zádi.

Astra tím navíc zřejmě neříká své poslední slovo. Řada Američanů by na svých silnicích kompaktní Opely potkávala rada, přičemž cesta skrze Buick Excelle se jeví jako docela schůdná. Toto téma si ale nechme na jindy a pro tuto chvíli se vraťme zpátky do Číny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pětidvéřová Astra, tedy vlastně Excelle, je na čínském trhu popisována jako „pětidvéřové kupé inspirované studií Buick Riviera“. Přídi dominuje rozměrná chromovaná maska se svislým žebrováním a i přes těsnou příbuznost s Opelem je vůz v Číně označován za „čistokrevný Buick“.

Ani interiér se od Astry nijak neliší, drobných změn doznaly pouze materiály použité k čalounění sedadel a obkladů dveří a jiný znak na původním volantu. Číňané (a časem zřejmě i Američané) se tak mohou těšit na přístrojový štít s proměnnou barvou podsvitu, osvětlení okolí řadicí páky nebo širokou středovou konzoli. Nepatrné odlišnosti lze očekávat v barevných odstínech obkladových materiálů a jiných specifikacích výbav, kde bude moci zákazník volit ze čtyř stupňů. Zvyklosti rozvojového trhu poněkud rozvíří použití všech elektronických vymožeností od moderních systémů řízení podvozku až po palubní soustavy v podobě vestavěné navigace, dvouzónové klimatizace nebo konektivity skrze USB či Bluetooth.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Čínský Buick Excelle XT bude k dostání s trojicí zážehových jednotek. Základem se stane atmosféricky plněná „šestnáctistovka“ se sacím traktem s proměnnou délkou, výkonem 116 koní (85 kW) při 6 000 ot./min. a točivým momentem až 155 Nm při 4 000 ot./min. Zlatou střední cestou má být čtyřválec 1,8i vybavený proměnným časováním sacích ventilů (DCVCP), jenž dosahuje výkonu 138 koní (103 kW) při 6 300 ot./min. a točivého momentu 175 Nm při 3 800 ot./min. Vrcholem pak bude přeplňovaná jednotka 1,6i. Dosahuje výkonu 135 kW, což znamená nadprůměrných 84,4 kW na litr objemu a široce dostupný výkon pramenící z točivého momentu 235 Nm od 1 980 do 5 400 ot./min. s možností dočasného navýšení až na 266 Nm v rámci funkce Superboost. Standardní výbavou pro všechny pohonné jednotky je šestistupňová automatická převodovka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Koncernu General Motors se v Číně zatím na každý pád daří i bez této novinky. Jeho dceřinná společnost Shanghai GM vznikla v roce 1997 jako společný podnik GM a domácí SAIC a v současnosti pro čínský trh vyrábí, dováží a prodává vozy značek Buick, Cadillac, Chevrolet a Saab. Vloni zde prodala celkem 445 709 osobních automobilů a během prvních deseti měsíců letošního roku jich bylo již 548 708. Očekávání spojená s rozšířením nabídky o nový Excelle XT jsou pochopitelně nemalá, procentně dvouciferný růst prodejů by měl i nadále pokračovat.

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Renault Mégane Grandtour GT dCi

Úsporných vozů s vizáží ostrých verzí se na českém trhu najde spousta. Zkoušený Mégane GT dCi je jedním z nich, jedna věc nám na něm ale nesedí. A motor to není.

včera | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků