Buick Business: budoucí vůz pro manažery?

Buick své fanoušky v Šanghaji nezklamal, prezentuje se zde další promyšlenou studií s jasně hovořícím názvem Business.

Stalo se již tradicí, že společnost Buick, druhá nejdražší značka koncernu General Motors, pravidelně v Šanghaji ohromuje publikum svými koncepčními studiemi. Před několika lety jsme se zde dočkali třeba krásného stroje Buick Riviera Concept, který vzešel ze spolupráce amerických a čínských inženýrů. Letošní studie Business však již vznikla zcel pod střechou vývojového střediska Pan Asian Technical Automotive Center (PATAC) koncernu General Motors, jež se soustředí na vývoj automobilů GM pro asijské trhy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zvenčí se Buick Business na první pohled příliš neliší od obyčejného MPV, ale ostře řezaná příď s masivní maskou chladiče se svislým žebrováním (typickým rysem pro Buicky zvláště ve čtyřicátých letech) naznačují známé pravidlo, že bychom neměli soudit obsah knihy podle její obálky. Uvnitř totiž najdeme luxusní zasedací místnost, za níž by se nemusela stydět ani prosperující právnická firma. Buick Business úředstavuje pojízdou, prostornou kancelář svým pojetím nikoli nepodobnou stroji, který si nechal u Sodomky ve Vysokém Mýtě ve třicátých letech postavit Tomáš Baťa.

Uvnitř nového Buicku nalezneme soustavu natáčecích křesel, konferenčních stolků a řady dalších prvků, jimž Buick Business svému jménu ostudu nedělá. Interiér pro šest cestujících je přístupný elektricky ovládanými posuvnými dveřmi vzadu a prosvětluje jej skleněná střecha. Náležitou úroveň vozu dodávají spíše elegantní dvacetipalcové lité ráfky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon vozu se stará zážehový čtyřválec s objemem 2,4 l a je doplněn blíže neurčeným elektromotorem, jenž se u dnešních koncepčních studií velkých automobilek stává v podstatě normou. Buick jeho aplikací pochopitelně dává najevo svůj záměr snižovat zatížení žvotního prostředí. Pohonná soustava je doplněna systémem start-strop a rekuperací při brzdění.

Přesto je uvedení modelu Business na americké či evropské trhy více než nepravděpodobné, ale v Číně by se uplatnit mohl. Čína je totiž pro GM, a především pak pro značku Buick, klíčovým trhem a tamní požadavky na automobily jsou poněkud jiné než u nás. Studie Business by se mohla stát začátkem na cestě Buicku k prezentaci řady nových vozů zaměřených přímo na asijské trhy.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Buick Business

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků