Buick Business: budoucí vůz pro manažery?

Buick své fanoušky v Šanghaji nezklamal, prezentuje se zde další promyšlenou studií s jasně hovořícím názvem Business.

Stalo se již tradicí, že společnost Buick, druhá nejdražší značka koncernu General Motors, pravidelně v Šanghaji ohromuje publikum svými koncepčními studiemi. Před několika lety jsme se zde dočkali třeba krásného stroje Buick Riviera Concept, který vzešel ze spolupráce amerických a čínských inženýrů. Letošní studie Business však již vznikla zcel pod střechou vývojového střediska Pan Asian Technical Automotive Center (PATAC) koncernu General Motors, jež se soustředí na vývoj automobilů GM pro asijské trhy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zvenčí se Buick Business na první pohled příliš neliší od obyčejného MPV, ale ostře řezaná příď s masivní maskou chladiče se svislým žebrováním (typickým rysem pro Buicky zvláště ve čtyřicátých letech) naznačují známé pravidlo, že bychom neměli soudit obsah knihy podle její obálky. Uvnitř totiž najdeme luxusní zasedací místnost, za níž by se nemusela stydět ani prosperující právnická firma. Buick Business úředstavuje pojízdou, prostornou kancelář svým pojetím nikoli nepodobnou stroji, který si nechal u Sodomky ve Vysokém Mýtě ve třicátých letech postavit Tomáš Baťa.

Uvnitř nového Buicku nalezneme soustavu natáčecích křesel, konferenčních stolků a řady dalších prvků, jimž Buick Business svému jménu ostudu nedělá. Interiér pro šest cestujících je přístupný elektricky ovládanými posuvnými dveřmi vzadu a prosvětluje jej skleněná střecha. Náležitou úroveň vozu dodávají spíše elegantní dvacetipalcové lité ráfky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon vozu se stará zážehový čtyřválec s objemem 2,4 l a je doplněn blíže neurčeným elektromotorem, jenž se u dnešních koncepčních studií velkých automobilek stává v podstatě normou. Buick jeho aplikací pochopitelně dává najevo svůj záměr snižovat zatížení žvotního prostředí. Pohonná soustava je doplněna systémem start-strop a rekuperací při brzdění.

Přesto je uvedení modelu Business na americké či evropské trhy více než nepravděpodobné, ale v Číně by se uplatnit mohl. Čína je totiž pro GM, a především pak pro značku Buick, klíčovým trhem a tamní požadavky na automobily jsou poněkud jiné než u nás. Studie Business by se mohla stát začátkem na cestě Buicku k prezentaci řady nových vozů zaměřených přímo na asijské trhy.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Buick Business
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků