Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S | Zdroj: Bugatti

Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S Zdroj: Bugatti
Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S Zdroj: Bugatti
Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S Zdroj: Bugatti
Bugatti Chiron Supersport Hommage T50S Zdroj: Bugatti
23
Fotogalerie

Bugatti vzpomíná na ikonické vozy v Le Mans speciální edicí Chironu. Jeden z nich byl Jeanovi Bugatti osudný

Automobilka Bugatti nám ukazuje Chiron Super Sport pro jednoho historií uchváceného zákazníka.

Le Mans bylo od roku 1927 ovládáno italskými a anglickými vozy. Tohle skončilo v roce 1936, kdy se závod nekonal kvůli občanským nepokojům a všeobecného zmatku, který přebíhal Evropou. Od roku 1937 do roku 1939 patřilo Le Mans výhradně francouzským vozům i pilotům. V roce 1937 to bylo úplně poprvé Bugatti, konkrétně Type 57G Tank, který v následujícím roce vystřídal Delahaye a pak další Type 57S.

Tohle epické vítězství, které pro Bugatti vyjezdili závodníci Robert Benoist a Jean-Pierre Wimille v týmu Rogera Fabrica, nyní automobilka připomíná unikátní edicí svého aktuálního modelu Chiron v provedení Super Sport, který si vyžádal zákazník přímo u vedoucího designéra. Původně chtěl tedy jen černé auto, ale postupně se ponořil do světa závodních T padesátek a vznikla tahle věc.

Jako většina tehdejších vítězů Le Mans, nebyly Bugatti ze série 50 prvoplánově stavěny jako závodní vozy, ale jako výkonné cesťáky. Styčným bodem byl pětilitrový kompresorem dopovaný osmiválcový motor, který dosahoval výkonu až 250 koní. Jean Bugatti tak měl ambice, že by tohle auto mohlo vyhrát, už v roce 1931 tak byly nasazeny tři šasi, Type 50S. Všechny tři vozy však závod nedokončily, dva byly staženy, jeden havaroval.

Povedlo se to tedy až v roce 1937. S druhým vítězným autem v roce 1939 se bohužel pojí velmi smutná událost, kdy se Jean Bugatti jel projet a při vyhýbání se cyklistovi havaroval a zahynul. Chiron Super Sport oslavující závodní padesátky nese označení Hommage T50S a jeho povedené fotografie si můžete prohlédnout v galerii.

Doporučujeme

Články odjinud