Bugatti Veyron v páté edici „Legends“ nese jméno Black Bess

V Pekingu oslaví premiéru pátá z šesti sérií speciálních Veyronů z programu „Les Légendes de Bugatti“. Případná edice „Elizabeth Junek“ ale stále zcela ztracena není…
Seznam kapitol
  1. Bugatti Veyron Black Bess
  2. Fotogalerie

Po sériích Veyron Jean-Pierre Wimille, Veyron Jean Bugatti, Veyron Meo Costantini a Veyron Rembrandt v rámci programu „Les Légendes de Bugatti“ přichází edice Veyron Black Bess, jež bude představena na nadcházejícím autosalonu v Pekingu. Takže ani tentokrát se patrioti nedočkali zhmotnění spekulací o přípravách série Veyron Elizabeth Junek, jež se prvně objevily těsně před autosalonem v Ženevě, kde se nakonec objevil právě Veyron Rembrandt. První údajně oficiální fotografii Veyronu Elizabeth Junek jsme vám pak ukázali v březnu, takže je stále ještě možné, že se jej nakonec skutečně dočkáme…

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bugatti Veyron: pátá série z šesti se jmenuje Black Bess

Pátá z připravovaných šesti sérií modelu Bugatti Veyron vzdává hold modelu Bugatti Type 18, jemuž se přezdívalo Black Bess a u značky Bugatti jej označují za jedno z prvních závodních aut určených pro běžný silniční provoz. To je poměrně odvážné tvrzení s ohledem ke skutečnosti, že tehdy závodní speciály, doplněné o blatníky a světla, jezdily po normálních silnicích zcela běžně. 

Bugatti Veyron Rembrandt je vyprodané. Každý exemplář stál 60 milionů

Bugatti Veyron Rembrandt je vyprodané. Každý exemplář stál 60 milionů

Model Bugatti Type 18 byl poháněn řadovým, atmosféricky plněným osmiválcem s objemem 5,0 l a výkonem 100 koní (74 kW). Za volanty vozů této řady s nejvyšší rychlostí přes 160 km/h startoval i samotný Ettore Bugatti. Přezdívka Black Bess se objevila až později, přičemž šlo možná o vůbec jediný model značky Bugatti s konvenčním pohonem zadních kol řetězy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Black Bess opět vyniká špičkovým zpracováním detailů

Také Veyron Black Bess bude omezen na tři exempláře a na první pohled vyniká černým lakováním se zlatými doplňky. Interiér je čalouněn světle krémovou kůží, palubní deska, středová konzole a části obkladů dveří jsou pak potaženy hnědou kůží Havana. Na dveřích jsou výjevy s modelem Type 18 a letounem Morane Saulnier Type H, jenž patřil Rolandu Garrosovi, který byl jedním ze sedmi vlastníků původní Black Bess.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Bugatti Veyron Black Bess
  2. Fotogalerie
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků