Bugatti Veyron Super Sport umí až 415 km/h

Poslední z rodu, i tak by se mohlo přezdívat nové superverzi Bugatti Veyron. Nabídne až 1 200 koní a maximální rychlost 415 km/h.

Již od chvíle, kdy bylo představeno Bugatti Veyron, a to je mimochodem již pěkně dlouho, bylo jasné, že vznikne v sérii omezené na 300 kusů. A také se hned od počátku hovořilo o tom, že časem bude připravena jeho, blíže nespecifikovaná, vysokovýkonná verze. A tento čas se nyní nachýlil, model Super Sport bude posledním z rodu Veyronů před jeho náhradou novým modelem (že by čtyřdveřovým Galibierem, nebo snad přijde další generace Veyronu?).

Provedení Super Sport přichází poté, co se na scéně vyrojilo několik zdatných konkurentů, kteří výchozímu Veyronu ohrozily korunku nekorunovaného krále silnice, nejrychlejšího sériového vozu světa. Málokterý z nich však disponuje podobným kouzlem dosahovat takových výkonů s naprostou samozřejmostí a nenuceností. Ale dost nostalgie, máme tu vůbec první snímky a informace k Super Sportu, který by se dle neověřených informací měl oficiálně představit již příští měsíc na tradiční Soutěži elegance v kolifornském Pebble Beach.

Veyron SuperSport se vyznačuje použitím jednotky posílené o plných 200 koní na 879 kW (1 200 koní). Této mety bylo docíleno především použitím větších turbodmychadel a výkonnějších mezichladičů ztlačeného vzduchu. Sluší se dodat, že zvýšený výkon pramení z vyššího točivého momentu až 1 500 Nm oproti standardním 1 250 Nm.

S úpravou motoru šly ruku v ruce i další modifikace. Ty se dotky i podvozku, který dostal upravené pružiny, tlumiče i stabilizátory a díky tomu by měl Veyron Super Sport snášet boční přetížení až 1,4 G oproti standardním 1,25 G. Také vnější provedení nezůstalo beze změn - vedle nového, černo-oranžového barevného provedení jsou to především zvětšené přívody vzduchu, jinak zakrytý motor a upravený zadní nárazník s dvojitým difusorem a centrálně uloženými výfuky, které činí verzi Super Sport už od pohledu specifickou.

Dále by měla citelně klesnou pohotovostní hmotnost vozu díky rozsáhlejšímu použití hliníku a uhlíkových kompozitů zejména v konstrukci karoserie. Přesné číslo bohuzel automobilka zatím nezveřejnila

Známa je však dynamika vozu, která je jedním slovem úchvatná. Díky provedeným úpravám zrychlí Super Sport z klidu na na 200 km/h za 7,3 s a na 300 km/h za pouhých 15 s. A to jsou již opravdu působivé, vpravdě královské „hodnoty“. Ale jak je na tom „maximálka“? Zkušební pilot Bugatti Pierre-Henri Raphael na premiéru nečekal a pro zápis do Guinnessovy knihy rekordů nový SuperSport „rozmotal“ až na 269,8 mil v hodině tedy 434,2 km/h. Z bezpečnostních důvodů (v této souvislosti je to skutečně pikantní vysvětlení) však u sériového provedení bude maximální rychlost omezena „jen” na 415 km/h.

V této sérii vzniknou pouhé tři desítky vozů, každý z nich bratru za nějakých 1,8 milionů dolarů. To vše jsou ale zatím jen prvotní informace, o premiéře a dalších detailech vás budeme pochopitelně informovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Bugatti Veyron Super Sport
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků