Bugatti Veyron Super Sport umí až 415 km/h

Poslední z rodu, i tak by se mohlo přezdívat nové superverzi Bugatti Veyron. Nabídne až 1 200 koní a maximální rychlost 415 km/h.

Již od chvíle, kdy bylo představeno Bugatti Veyron, a to je mimochodem již pěkně dlouho, bylo jasné, že vznikne v sérii omezené na 300 kusů. A také se hned od počátku hovořilo o tom, že časem bude připravena jeho, blíže nespecifikovaná, vysokovýkonná verze. A tento čas se nyní nachýlil, model Super Sport bude posledním z rodu Veyronů před jeho náhradou novým modelem (že by čtyřdveřovým Galibierem, nebo snad přijde další generace Veyronu?).

Provedení Super Sport přichází poté, co se na scéně vyrojilo několik zdatných konkurentů, kteří výchozímu Veyronu ohrozily korunku nekorunovaného krále silnice, nejrychlejšího sériového vozu světa. Málokterý z nich však disponuje podobným kouzlem dosahovat takových výkonů s naprostou samozřejmostí a nenuceností. Ale dost nostalgie, máme tu vůbec první snímky a informace k Super Sportu, který by se dle neověřených informací měl oficiálně představit již příští měsíc na tradiční Soutěži elegance v kolifornském Pebble Beach.

Veyron SuperSport se vyznačuje použitím jednotky posílené o plných 200 koní na 879 kW (1 200 koní). Této mety bylo docíleno především použitím větších turbodmychadel a výkonnějších mezichladičů ztlačeného vzduchu. Sluší se dodat, že zvýšený výkon pramení z vyššího točivého momentu až 1 500 Nm oproti standardním 1 250 Nm.

S úpravou motoru šly ruku v ruce i další modifikace. Ty se dotky i podvozku, který dostal upravené pružiny, tlumiče i stabilizátory a díky tomu by měl Veyron Super Sport snášet boční přetížení až 1,4 G oproti standardním 1,25 G. Také vnější provedení nezůstalo beze změn - vedle nového, černo-oranžového barevného provedení jsou to především zvětšené přívody vzduchu, jinak zakrytý motor a upravený zadní nárazník s dvojitým difusorem a centrálně uloženými výfuky, které činí verzi Super Sport už od pohledu specifickou.

Dále by měla citelně klesnou pohotovostní hmotnost vozu díky rozsáhlejšímu použití hliníku a uhlíkových kompozitů zejména v konstrukci karoserie. Přesné číslo bohuzel automobilka zatím nezveřejnila

Známa je však dynamika vozu, která je jedním slovem úchvatná. Díky provedeným úpravám zrychlí Super Sport z klidu na na 200 km/h za 7,3 s a na 300 km/h za pouhých 15 s. A to jsou již opravdu působivé, vpravdě královské „hodnoty“. Ale jak je na tom „maximálka“? Zkušební pilot Bugatti Pierre-Henri Raphael na premiéru nečekal a pro zápis do Guinnessovy knihy rekordů nový SuperSport „rozmotal“ až na 269,8 mil v hodině tedy 434,2 km/h. Z bezpečnostních důvodů (v této souvislosti je to skutečně pikantní vysvětlení) však u sériového provedení bude maximální rychlost omezena „jen” na 415 km/h.

V této sérii vzniknou pouhé tři desítky vozů, každý z nich bratru za nějakých 1,8 milionů dolarů. To vše jsou ale zatím jen prvotní informace, o premiéře a dalších detailech vás budeme pochopitelně informovat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Bugatti Veyron Super Sport
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

včera | Michal Žďárský | 3 příspěvky
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků