Bugatti Veyron stále není oficiálně nejrychlejším vozem na světě

V září jsme vás informovali, že automobilka Bugatti chystá oficiální měření maximální rychlosti modelu Veyron, aby mohl být tento údaj zapsán do Guinessovy knihy rekordů (celá zpráva).

Plánovaný termín 28. října však proběhl a rekord nikde. Automobilka Bugatti musela tento pokus zrušit, protože počasí nedovolilo rychlosti okolo čtyř set kilometrů v hodině. Oba iniciátoři této akce, tedy Bugatti a společnost Castrol Oil se dohodli, že se o rekord pokusí na jaře příštího roku.

Do té doby bude tedy brán za oficiálně nejrychlejší vůz švédský Koenigsegg CCR, který od 5. listopadu 2005 drží rychlostní rekord 388 km/h.

Může se také stát, že švédská automobilka do té doby podrobí oficiálnímu testu svůj nový model CCX, se kterým již neoficiálně dosáhla rychlosti 394,2 km/h. To je sice méně, než udávaných 407,7 km/h Veyronu, ale na dočasné prvenství dostačující. Ostatně, kdo dnes může s jistotou říci, že Veyron 407 km/h opravdu jezdí nebo někdy pojede, neotřesitelný důkaz stále chybí. Koenigsegg loni provedl test v listopadu a na letošní zimu chystá další, proč tedy Bugatti čeká na příští jaro?

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků