Bugatti Veyron stále není oficiálně nejrychlejším vozem na světě

V září jsme vás informovali, že automobilka Bugatti chystá oficiální měření maximální rychlosti modelu Veyron, aby mohl být tento údaj zapsán do Guinessovy knihy rekordů (celá zpráva).

Plánovaný termín 28. října však proběhl a rekord nikde. Automobilka Bugatti musela tento pokus zrušit, protože počasí nedovolilo rychlosti okolo čtyř set kilometrů v hodině. Oba iniciátoři této akce, tedy Bugatti a společnost Castrol Oil se dohodli, že se o rekord pokusí na jaře příštího roku.

Do té doby bude tedy brán za oficiálně nejrychlejší vůz švédský Koenigsegg CCR, který od 5. listopadu 2005 drží rychlostní rekord 388 km/h.

Může se také stát, že švédská automobilka do té doby podrobí oficiálnímu testu svůj nový model CCX, se kterým již neoficiálně dosáhla rychlosti 394,2 km/h. To je sice méně, než udávaných 407,7 km/h Veyronu, ale na dočasné prvenství dostačující. Ostatně, kdo dnes může s jistotou říci, že Veyron 407 km/h opravdu jezdí nebo někdy pojede, neotřesitelný důkaz stále chybí. Koenigsegg loni provedl test v listopadu a na letošní zimu chystá další, proč tedy Bugatti čeká na příští jaro?

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 7 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků