Bugatti Veyron stále není oficiálně nejrychlejším vozem na světě

V září jsme vás informovali, že automobilka Bugatti chystá oficiální měření maximální rychlosti modelu Veyron, aby mohl být tento údaj zapsán do Guinessovy knihy rekordů (celá zpráva).

Plánovaný termín 28. října však proběhl a rekord nikde. Automobilka Bugatti musela tento pokus zrušit, protože počasí nedovolilo rychlosti okolo čtyř set kilometrů v hodině. Oba iniciátoři této akce, tedy Bugatti a společnost Castrol Oil se dohodli, že se o rekord pokusí na jaře příštího roku.

Do té doby bude tedy brán za oficiálně nejrychlejší vůz švédský Koenigsegg CCR, který od 5. listopadu 2005 drží rychlostní rekord 388 km/h.

Může se také stát, že švédská automobilka do té doby podrobí oficiálnímu testu svůj nový model CCX, se kterým již neoficiálně dosáhla rychlosti 394,2 km/h. To je sice méně, než udávaných 407,7 km/h Veyronu, ale na dočasné prvenství dostačující. Ostatně, kdo dnes může s jistotou říci, že Veyron 407 km/h opravdu jezdí nebo někdy pojede, neotřesitelný důkaz stále chybí. Koenigsegg loni provedl test v listopadu a na letošní zimu chystá další, proč tedy Bugatti čeká na příští jaro?

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků