Bugatti Veyron Sport: dalších 200 koní k dobru

Spekulace se mění v realitu a nejrychlejší, nejvýkonnější a nejdražší vůz na světě dostane další porci koní navíc. Automobilka Bugatti totiž uvede na trh speciální sportovní verzi, která bude ještě ultimativnější, než ta stávající.

Na úkor komfortu a denní použitelnosti bude z vozu odstraněno vše nepotřebně a tím bude zredukována hmotnost, která v s náplněmi a řidičem dnes sahá ke dvěma tunám. Pak ani tisíc koní nestačí k tomu, aby byl Veyron skutečně rychlý v zatáčkách, kde ho poráží ostřejší a mrštnější supersporty.

Ústup od superrychlého a luxusního GT ke sféře supersportů je ovšem logický. Zákazníci zde jsou a podobná evoluce modelu již nebude tak drahá. Bugatti naladí svůj čtyřmi turby přeplňovaný šestnáctiváce dalším výkonem. Přesněji, z oficiálních 1 001 koní bude 1 200. K tomu úbytek hmotnosti o zhruba sto padesát kilo, jiné naladění vozu a automatu a máme se na co těšit.

Oficiální informace o dalších parametrech nejsou, ale předpokladem je maximálka okolo 420 km/h a zrychlení na stovku blízko dvěma sekundám, na dvě stě okolo 6,5 sekundy.

A pro ty, kteří již mají plné prasátko tvrdých českých korun, ještě odhad ceny. Spekuluje se, že model bude stát na evropském trhu 1,4 mil. eur bez daní a poplatků, tedy u nás okolo 48 mil. Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Bugatti Veyron
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků