Bugatti Veyron Sport: dalších 200 koní k dobru

Spekulace se mění v realitu a nejrychlejší, nejvýkonnější a nejdražší vůz na světě dostane další porci koní navíc. Automobilka Bugatti totiž uvede na trh speciální sportovní verzi, která bude ještě ultimativnější, než ta stávající.

Na úkor komfortu a denní použitelnosti bude z vozu odstraněno vše nepotřebně a tím bude zredukována hmotnost, která v s náplněmi a řidičem dnes sahá ke dvěma tunám. Pak ani tisíc koní nestačí k tomu, aby byl Veyron skutečně rychlý v zatáčkách, kde ho poráží ostřejší a mrštnější supersporty.

Ústup od superrychlého a luxusního GT ke sféře supersportů je ovšem logický. Zákazníci zde jsou a podobná evoluce modelu již nebude tak drahá. Bugatti naladí svůj čtyřmi turby přeplňovaný šestnáctiváce dalším výkonem. Přesněji, z oficiálních 1 001 koní bude 1 200. K tomu úbytek hmotnosti o zhruba sto padesát kilo, jiné naladění vozu a automatu a máme se na co těšit.

Oficiální informace o dalších parametrech nejsou, ale předpokladem je maximálka okolo 420 km/h a zrychlení na stovku blízko dvěma sekundám, na dvě stě okolo 6,5 sekundy.

A pro ty, kteří již mají plné prasátko tvrdých českých korun, ještě odhad ceny. Spekuluje se, že model bude stát na evropském trhu 1,4 mil. eur bez daní a poplatků, tedy u nás okolo 48 mil. Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Bugatti Veyron
Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

dnes | Jan Mička | 1 příspěvek
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků