Bugatti Veyron Sport: dalších 200 koní k dobru

Spekulace se mění v realitu a nejrychlejší, nejvýkonnější a nejdražší vůz na světě dostane další porci koní navíc. Automobilka Bugatti totiž uvede na trh speciální sportovní verzi, která bude ještě ultimativnější, než ta stávající.

Na úkor komfortu a denní použitelnosti bude z vozu odstraněno vše nepotřebně a tím bude zredukována hmotnost, která v s náplněmi a řidičem dnes sahá ke dvěma tunám. Pak ani tisíc koní nestačí k tomu, aby byl Veyron skutečně rychlý v zatáčkách, kde ho poráží ostřejší a mrštnější supersporty.

Ústup od superrychlého a luxusního GT ke sféře supersportů je ovšem logický. Zákazníci zde jsou a podobná evoluce modelu již nebude tak drahá. Bugatti naladí svůj čtyřmi turby přeplňovaný šestnáctiváce dalším výkonem. Přesněji, z oficiálních 1 001 koní bude 1 200. K tomu úbytek hmotnosti o zhruba sto padesát kilo, jiné naladění vozu a automatu a máme se na co těšit.

Oficiální informace o dalších parametrech nejsou, ale předpokladem je maximálka okolo 420 km/h a zrychlení na stovku blízko dvěma sekundám, na dvě stě okolo 6,5 sekundy.

A pro ty, kteří již mají plné prasátko tvrdých českých korun, ještě odhad ceny. Spekuluje se, že model bude stát na evropském trhu 1,4 mil. eur bez daní a poplatků, tedy u nás okolo 48 mil. Kč.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Bugatti Veyron
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 41 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků