Bugatti Veyron skutečně pojede přes 400 km/h

Kolem připravovaného supersportu, Bugatti Veyron, začíná být v poslední době dost živo. Nedávno šéf automobilky zmínil finální datum příchodu na trh (září 2005), nyní byla potvrzena dříve udávaná maximální rychlost „over“ 400 km/h. Ještě před pár měsíci se přitom uvádělo, že kvůli problémům se stabilitou a aerodynamikou bude omezovač nastaven na 370 km/h.

Automobilka testuje Veyron už delší dobu. V současné době má k dispozici 11 prototypů, které už najezdily na testovacích okruzích přes 100 000 km; jeden exemplář přitom ujel 50 tisíc km. Kromě maximální rychlosti a aerodynamiky testuje Bugatti rovněž brzdy a to skutečně pečlivě: desetkrát po sobě se Veyron rozjede na 250 km/h a pak prudce zabrzdí na 80 km/h. To aby výrobce měl jistotu, že brzdový systém dokáže vůz bezpečně a rychle zastavit z „běžné“ rychlosti na německé dálnici. Důležitá je také volba pneumatik, bugatka bude s největší pravděpodobností obouvat michelinky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Veyron je testován jako o život

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

včera | David Rusol | 20 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 10 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků