Bugatti Veyron skutečně pojede přes 400 km/h

Kolem připravovaného supersportu, Bugatti Veyron, začíná být v poslední době dost živo. Nedávno šéf automobilky zmínil finální datum příchodu na trh (září 2005), nyní byla potvrzena dříve udávaná maximální rychlost „over“ 400 km/h. Ještě před pár měsíci se přitom uvádělo, že kvůli problémům se stabilitou a aerodynamikou bude omezovač nastaven na 370 km/h.

Automobilka testuje Veyron už delší dobu. V současné době má k dispozici 11 prototypů, které už najezdily na testovacích okruzích přes 100 000 km; jeden exemplář přitom ujel 50 tisíc km. Kromě maximální rychlosti a aerodynamiky testuje Bugatti rovněž brzdy a to skutečně pečlivě: desetkrát po sobě se Veyron rozjede na 250 km/h a pak prudce zabrzdí na 80 km/h. To aby výrobce měl jistotu, že brzdový systém dokáže vůz bezpečně a rychle zastavit z „běžné“ rychlosti na německé dálnici. Důležitá je také volba pneumatik, bugatka bude s největší pravděpodobností obouvat michelinky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Veyron je testován jako o život

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

včera | Radek Pecák | 10 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků