Bugatti Veyron skutečně pojede přes 400 km/h

Bugatti Veyron skutečně pojede přes 400 km/h

Kolem připravovaného supersportu, Bugatti Veyron, začíná být v poslední době dost živo. Nedávno šéf automobilky zmínil finální datum příchodu na trh (září 2005), nyní byla potvrzena dříve udávaná maximální rychlost „over“ 400 km/h. Ještě před pár měsíci se přitom uvádělo, že kvůli problémům se stabilitou a aerodynamikou bude omezovač nastaven na 370 km/h.

Automobilka testuje Veyron už delší dobu. V současné době má k dispozici 11 prototypů, které už najezdily na testovacích okruzích přes 100 000 km; jeden exemplář přitom ujel 50 tisíc km. Kromě maximální rychlosti a aerodynamiky testuje Bugatti rovněž brzdy a to skutečně pečlivě: desetkrát po sobě se Veyron rozjede na 250 km/h a pak prudce zabrzdí na 80 km/h. To aby výrobce měl jistotu, že brzdový systém dokáže vůz bezpečně a rychle zastavit z „běžné“ rychlosti na německé dálnici. Důležitá je také volba pneumatik, bugatka bude s největší pravděpodobností obouvat michelinky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Veyron je testován jako o život

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků