Bugatti Veyron skutečně pojede přes 400 km/h

Kolem připravovaného supersportu, Bugatti Veyron, začíná být v poslední době dost živo. Nedávno šéf automobilky zmínil finální datum příchodu na trh (září 2005), nyní byla potvrzena dříve udávaná maximální rychlost „over“ 400 km/h. Ještě před pár měsíci se přitom uvádělo, že kvůli problémům se stabilitou a aerodynamikou bude omezovač nastaven na 370 km/h.

Automobilka testuje Veyron už delší dobu. V současné době má k dispozici 11 prototypů, které už najezdily na testovacích okruzích přes 100 000 km; jeden exemplář přitom ujel 50 tisíc km. Kromě maximální rychlosti a aerodynamiky testuje Bugatti rovněž brzdy a to skutečně pečlivě: desetkrát po sobě se Veyron rozjede na 250 km/h a pak prudce zabrzdí na 80 km/h. To aby výrobce měl jistotu, že brzdový systém dokáže vůz bezpečně a rychle zastavit z „běžné“ rychlosti na německé dálnici. Důležitá je také volba pneumatik, bugatka bude s největší pravděpodobností obouvat michelinky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Veyron je testován jako o život

Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
Minitest VW T-Roc 1.5 TSI a 2.0 TSI: Dvakrát podstatně jinak

VW T-Roc 1.5 TSI vs 2.0 TSI (minitest)

Vyzkoušeli jsme dvě zážehové zážehové verze Volkswagenu T-Roc. Významně se liší i výbavou.

7.  6.  2018 | Milan Lažanský | 36 příspěvků