Bugatti Veyron Sang Bleu: tentokrát jako rychlá loď

V roce 2009 uplynulo rovných 100 let od založení automobilky Bugatti a představena byla při této příležitosti speciální edice vozu Bugatti Veyron Sang Bleu. A právě tato působivá série inspirovala Bena Walshe, studenta britské Královské akademie umění, k vytvoření konceptu rychlého motorového člunu. Tento mladý talent není světu automobilů nikterak neznámým pojmem a do povědomí designu se již dříve zapsal svou prací na studiích koncernu PSA nebo General Motors.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Studie rychlého člunu Bugatti Veyron Sang Bleu...

Jeho motorový nový člun zřejmě pomyslná rýsovací prkna nakonec nikdy neopustí, ale je i beztak prostě krásný. Z Veyronu Sang Bleu přebírá barevné ladění, ale také dlouhou příď a výrazně zakřivené čelní sklo, přičemž připomíná rovněž kreace z prvních sérií Hvězdných válek. Také záď člunu vypadá jako extrémní rozehrání linií Veyronu. V místech, kde u Veyronu ústí koncovky výfuku, najdeme u člunu samostatný lodní šroub. Ale pokud se o jeho pohon skutečně postará šestnáctiválec s čtveřicí turbodmychadel a výkonem 1 000 koní, jistě postačí k nevšedním zážitkům na vodní hladině. Alespoň v odvážných představách fanoušků rychlosti všeho druhu…   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
... a výchozí série Bugatti Veyron Sang Bleu z roku 2009
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků