Bugatti Veyron s 1200 koňmi: nový model, nebo jen verze GT?

Hned na začátku výroby Veyronu bylo oznámeno, že vznikne pouhých 300 kusů. S přibývajícím počtem vyrobených aut se tak blíží okamžik, kdy bude muset Bugatti přijít s něčím novým. Všem zasvěceným je jasné, že aby si Bugatti udrželo svou výjimečnost, musí přijít s něčím víc, než je současný Veyron. V tomto duchu se vyjádřil i Franz-Josef Paefgen, šéf firmy, který příchod nového modelu oznámil na rok 2012. V interview pro britský Autocar prohlásil, že Bugatti zůstane nade všemi a že rozhodně neplánuje menší nebo levnější auto či zvyšování objemů produkce. Zákazníci značky jsou velmi extrémní lidé, řekl doslova.

Paefgen navíc prozradil, že konečné rozhodnutí o novém modelu ještě nepadlo. Podle jiného vysoce postaveného zdroje firma také zvažovala zavedení výroby druhé modelové řady v podobě luxusního sedanu, který by konkuroval Rolls-Royce Phantom. Jiné zdroje hovoří o tom, že Bugatti zůstane u Veyronu, jehož možnosti v druhé generaci posune ještě dále.

Právě tato informace se jeví být stále pravděpodobnější, byť zatím není jasné, zda skutečně půjde o nový model, nebo jen o další verzi, která Bugatti dovolí vyrobit další kusy této žijící legendy nad původní plán. Automobilka to sice nikdy nepotvrdila, ale proslýchá se, že několik zákazníků už složilo zálohu na výkonnější GT verzi, což tento scénář podporuje.

Podle šéfinženýra Bugatti Wolfganga Schreibera by bylo u motoru Veyronu možno posunout křivku výkonu přibližně o 20% výše, což by ve špičce znamenalo jeho nárůst až na 1200 koní. Maximální rychlost by pak mohla být až neskutečných 270 mph, tedy 434 km/h.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků