Bugatti Veyron s 1200 koňmi: nový model, nebo jen verze GT?

Hned na začátku výroby Veyronu bylo oznámeno, že vznikne pouhých 300 kusů. S přibývajícím počtem vyrobených aut se tak blíží okamžik, kdy bude muset Bugatti přijít s něčím novým. Všem zasvěceným je jasné, že aby si Bugatti udrželo svou výjimečnost, musí přijít s něčím víc, než je současný Veyron. V tomto duchu se vyjádřil i Franz-Josef Paefgen, šéf firmy, který příchod nového modelu oznámil na rok 2012. V interview pro britský Autocar prohlásil, že Bugatti zůstane nade všemi a že rozhodně neplánuje menší nebo levnější auto či zvyšování objemů produkce. Zákazníci značky jsou velmi extrémní lidé, řekl doslova.

Paefgen navíc prozradil, že konečné rozhodnutí o novém modelu ještě nepadlo. Podle jiného vysoce postaveného zdroje firma také zvažovala zavedení výroby druhé modelové řady v podobě luxusního sedanu, který by konkuroval Rolls-Royce Phantom. Jiné zdroje hovoří o tom, že Bugatti zůstane u Veyronu, jehož možnosti v druhé generaci posune ještě dále.

Právě tato informace se jeví být stále pravděpodobnější, byť zatím není jasné, zda skutečně půjde o nový model, nebo jen o další verzi, která Bugatti dovolí vyrobit další kusy této žijící legendy nad původní plán. Automobilka to sice nikdy nepotvrdila, ale proslýchá se, že několik zákazníků už složilo zálohu na výkonnější GT verzi, což tento scénář podporuje.

Podle šéfinženýra Bugatti Wolfganga Schreibera by bylo u motoru Veyronu možno posunout křivku výkonu přibližně o 20% výše, což by ve špičce znamenalo jeho nárůst až na 1200 koní. Maximální rychlost by pak mohla být až neskutečných 270 mph, tedy 434 km/h.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků