Bugatti Veyron s 1200 koňmi: nový model, nebo jen verze GT?

Bugatti Veyron s 1200 koňmi: nový model, nebo jen verze GT?

Hned na začátku výroby Veyronu bylo oznámeno, že vznikne pouhých 300 kusů. S přibývajícím počtem vyrobených aut se tak blíží okamžik, kdy bude muset Bugatti přijít s něčím novým. Všem zasvěceným je jasné, že aby si Bugatti udrželo svou výjimečnost, musí přijít s něčím víc, než je současný Veyron. V tomto duchu se vyjádřil i Franz-Josef Paefgen, šéf firmy, který příchod nového modelu oznámil na rok 2012. V interview pro britský Autocar prohlásil, že Bugatti zůstane nade všemi a že rozhodně neplánuje menší nebo levnější auto či zvyšování objemů produkce. Zákazníci značky jsou velmi extrémní lidé, řekl doslova.

Paefgen navíc prozradil, že konečné rozhodnutí o novém modelu ještě nepadlo. Podle jiného vysoce postaveného zdroje firma také zvažovala zavedení výroby druhé modelové řady v podobě luxusního sedanu, který by konkuroval Rolls-Royce Phantom. Jiné zdroje hovoří o tom, že Bugatti zůstane u Veyronu, jehož možnosti v druhé generaci posune ještě dále.

Právě tato informace se jeví být stále pravděpodobnější, byť zatím není jasné, zda skutečně půjde o nový model, nebo jen o další verzi, která Bugatti dovolí vyrobit další kusy této žijící legendy nad původní plán. Automobilka to sice nikdy nepotvrdila, ale proslýchá se, že několik zákazníků už složilo zálohu na výkonnější GT verzi, což tento scénář podporuje.

Podle šéfinženýra Bugatti Wolfganga Schreibera by bylo u motoru Veyronu možno posunout křivku výkonu přibližně o 20% výše, což by ve špičce znamenalo jeho nárůst až na 1200 koní. Maximální rychlost by pak mohla být až neskutečných 270 mph, tedy 434 km/h.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků