Bugatti Veyron neobstál v testu 0-160-0

Představte si auto za čtyřicet milionů, které je nejsilnější sériovým vozem na světě, má nejlepší zrychlení, jako první pokořil čtyřstovku a svou dynamikou dokáže v klidu konkurovat závodním motorkám a Formuli 1. A tento vůz se nyní postavil na start jednoho z nejprestižnějších testů.

Představte si auto za čtyřicet milionů, které je nejsilnější sériovým vozem na světě, má nejlepší zrychlení, jako první pokořil čtyřstovku a svou dynamikou dokáže v klidu konkurovat závodním motorkám a Formuli 1. A tento vůz se nyní postavil na start jednoho z nejprestižnějších testů.

Tím prestižním testem není nic jiného, než 0-160-0, neboli sprint na 160 km/h a následné zastavení na nulu. Na počátku června vytvořil nový rekord 9,4 s britský vůz za osminovou cenu - Ultima GTR720 s výkonem 720 koní a hmotností okolo jedné tuny (celá zpráva).

Veyron zvládl tento test za 9,9 s, když rychlosti 160 km/h dosáhl za 5,5 s (Ultima za 5,3 s) a zastavit dokázal za 4,4 s (Ultima za 3,6 s). Tím se dostal na druhé místo historických tabulek vozů homologovaných pro běžný provoz.

Na obranu Veyronu je třeba podotknout, že Ultima GTR720 je čistokrevná okruhová motokára s trubkovým rámem, "potaženým" laminátem a karbonem a motorem. Kdežto Veyron je přes svůj výkon super rychlým a luxusním GT, které je použitelné i pro denní ježdění. Navíc Ultima atakuje váhu jedné tuny, Veyron s náplněmi váží bezmála tuny dvě. I tak ale platí, že s volantem Veyronu v rukách nemusíte být vždy nutně nejrychlejší, a to ani v přímce...

Prehled vybraných vozů a jejich času v disciplíně 0-160-0

  • Ultima GTR720 - 9,4 s
  • Bugatti Veyron - 9,9 s
  • Ferrari Enzo - 10,9 s
  • McLaren F1 - 11,5 s
  • Porsche Carrera GT - 11,6 s
  • Pagani Zonda - 11,8 s
  • Porsche 911 Ruf R Turbo - 13,1 s
  • Ferrari F40 - 13,8 s
  • Lamborghini Murcielago - 13,9 s
  • Dodge Viper SRT-10 - 14,6 s
  • Aston Martin DB9 - 14,9 s
  • Honda NSX Type-R - 16,2 s
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků