Bugatti Veyron neobstál v testu 0-160-0

Představte si auto za čtyřicet milionů, které je nejsilnější sériovým vozem na světě, má nejlepší zrychlení, jako první pokořil čtyřstovku a svou dynamikou dokáže v klidu konkurovat závodním motorkám a Formuli 1. A tento vůz se nyní postavil na start jednoho z nejprestižnějších testů.
Bugatti Veyron neobstál v testu 0-160-0

Představte si auto za čtyřicet milionů, které je nejsilnější sériovým vozem na světě, má nejlepší zrychlení, jako první pokořil čtyřstovku a svou dynamikou dokáže v klidu konkurovat závodním motorkám a Formuli 1. A tento vůz se nyní postavil na start jednoho z nejprestižnějších testů.

Tím prestižním testem není nic jiného, než 0-160-0, neboli sprint na 160 km/h a následné zastavení na nulu. Na počátku června vytvořil nový rekord 9,4 s britský vůz za osminovou cenu - Ultima GTR720 s výkonem 720 koní a hmotností okolo jedné tuny (celá zpráva).

Veyron zvládl tento test za 9,9 s, když rychlosti 160 km/h dosáhl za 5,5 s (Ultima za 5,3 s) a zastavit dokázal za 4,4 s (Ultima za 3,6 s). Tím se dostal na druhé místo historických tabulek vozů homologovaných pro běžný provoz.

Na obranu Veyronu je třeba podotknout, že Ultima GTR720 je čistokrevná okruhová motokára s trubkovým rámem, "potaženým" laminátem a karbonem a motorem. Kdežto Veyron je přes svůj výkon super rychlým a luxusním GT, které je použitelné i pro denní ježdění. Navíc Ultima atakuje váhu jedné tuny, Veyron s náplněmi váží bezmála tuny dvě. I tak ale platí, že s volantem Veyronu v rukách nemusíte být vždy nutně nejrychlejší, a to ani v přímce...

Prehled vybraných vozů a jejich času v disciplíně 0-160-0

  • Ultima GTR720 - 9,4 s
  • Bugatti Veyron - 9,9 s
  • Ferrari Enzo - 10,9 s
  • McLaren F1 - 11,5 s
  • Porsche Carrera GT - 11,6 s
  • Pagani Zonda - 11,8 s
  • Porsche 911 Ruf R Turbo - 13,1 s
  • Ferrari F40 - 13,8 s
  • Lamborghini Murcielago - 13,9 s
  • Dodge Viper SRT-10 - 14,6 s
  • Aston Martin DB9 - 14,9 s
  • Honda NSX Type-R - 16,2 s

bazar

Honda Civic 1,4
Rok výroby: 2011
Stav: 26 745 km
Cena: 230 000 Kč
Honda CRV 2,2
Rok výroby: 2007
Stav: 152 759 km
Cena: 202 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 165 971 km
Cena: 820 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Porsche Cayenne 3,6
Rok výroby: 2008
Stav: 155 155 km
Cena: 430 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

dnes | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků