Bugatti Veyron neobstál v testu 0-160-0

Představte si auto za čtyřicet milionů, které je nejsilnější sériovým vozem na světě, má nejlepší zrychlení, jako první pokořil čtyřstovku a svou dynamikou dokáže v klidu konkurovat závodním motorkám a Formuli 1. A tento vůz se nyní postavil na start jednoho z nejprestižnějších testů.

Představte si auto za čtyřicet milionů, které je nejsilnější sériovým vozem na světě, má nejlepší zrychlení, jako první pokořil čtyřstovku a svou dynamikou dokáže v klidu konkurovat závodním motorkám a Formuli 1. A tento vůz se nyní postavil na start jednoho z nejprestižnějších testů.

Tím prestižním testem není nic jiného, než 0-160-0, neboli sprint na 160 km/h a následné zastavení na nulu. Na počátku června vytvořil nový rekord 9,4 s britský vůz za osminovou cenu - Ultima GTR720 s výkonem 720 koní a hmotností okolo jedné tuny (celá zpráva).

Veyron zvládl tento test za 9,9 s, když rychlosti 160 km/h dosáhl za 5,5 s (Ultima za 5,3 s) a zastavit dokázal za 4,4 s (Ultima za 3,6 s). Tím se dostal na druhé místo historických tabulek vozů homologovaných pro běžný provoz.

Na obranu Veyronu je třeba podotknout, že Ultima GTR720 je čistokrevná okruhová motokára s trubkovým rámem, "potaženým" laminátem a karbonem a motorem. Kdežto Veyron je přes svůj výkon super rychlým a luxusním GT, které je použitelné i pro denní ježdění. Navíc Ultima atakuje váhu jedné tuny, Veyron s náplněmi váží bezmála tuny dvě. I tak ale platí, že s volantem Veyronu v rukách nemusíte být vždy nutně nejrychlejší, a to ani v přímce...

Prehled vybraných vozů a jejich času v disciplíně 0-160-0

  • Ultima GTR720 - 9,4 s
  • Bugatti Veyron - 9,9 s
  • Ferrari Enzo - 10,9 s
  • McLaren F1 - 11,5 s
  • Porsche Carrera GT - 11,6 s
  • Pagani Zonda - 11,8 s
  • Porsche 911 Ruf R Turbo - 13,1 s
  • Ferrari F40 - 13,8 s
  • Lamborghini Murcielago - 13,9 s
  • Dodge Viper SRT-10 - 14,6 s
  • Aston Martin DB9 - 14,9 s
  • Honda NSX Type-R - 16,2 s
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků