Bugatti Veyron neobstál v testu 0-160-0

Představte si auto za čtyřicet milionů, které je nejsilnější sériovým vozem na světě, má nejlepší zrychlení, jako první pokořil čtyřstovku a svou dynamikou dokáže v klidu konkurovat závodním motorkám a Formuli 1. A tento vůz se nyní postavil na start jednoho z nejprestižnějších testů.

Představte si auto za čtyřicet milionů, které je nejsilnější sériovým vozem na světě, má nejlepší zrychlení, jako první pokořil čtyřstovku a svou dynamikou dokáže v klidu konkurovat závodním motorkám a Formuli 1. A tento vůz se nyní postavil na start jednoho z nejprestižnějších testů.

Tím prestižním testem není nic jiného, než 0-160-0, neboli sprint na 160 km/h a následné zastavení na nulu. Na počátku června vytvořil nový rekord 9,4 s britský vůz za osminovou cenu - Ultima GTR720 s výkonem 720 koní a hmotností okolo jedné tuny (celá zpráva).

Veyron zvládl tento test za 9,9 s, když rychlosti 160 km/h dosáhl za 5,5 s (Ultima za 5,3 s) a zastavit dokázal za 4,4 s (Ultima za 3,6 s). Tím se dostal na druhé místo historických tabulek vozů homologovaných pro běžný provoz.

Na obranu Veyronu je třeba podotknout, že Ultima GTR720 je čistokrevná okruhová motokára s trubkovým rámem, "potaženým" laminátem a karbonem a motorem. Kdežto Veyron je přes svůj výkon super rychlým a luxusním GT, které je použitelné i pro denní ježdění. Navíc Ultima atakuje váhu jedné tuny, Veyron s náplněmi váží bezmála tuny dvě. I tak ale platí, že s volantem Veyronu v rukách nemusíte být vždy nutně nejrychlejší, a to ani v přímce...

Prehled vybraných vozů a jejich času v disciplíně 0-160-0

  • Ultima GTR720 - 9,4 s
  • Bugatti Veyron - 9,9 s
  • Ferrari Enzo - 10,9 s
  • McLaren F1 - 11,5 s
  • Porsche Carrera GT - 11,6 s
  • Pagani Zonda - 11,8 s
  • Porsche 911 Ruf R Turbo - 13,1 s
  • Ferrari F40 - 13,8 s
  • Lamborghini Murcielago - 13,9 s
  • Dodge Viper SRT-10 - 14,6 s
  • Aston Martin DB9 - 14,9 s
  • Honda NSX Type-R - 16,2 s
TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

23.  9.  2018 | Miro Mihálik | 30 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků