Bugatti Veyron: nejdříve zpomalení, nyní další zpoždění

Sen o nejrychlejším produkčním vozu současnosti dostává další trhliny. Několik let Volkswagen vystavuje Bugatti Veyron, po čertech rychlý sporťák osazený motorem W16 s objemem 8.0 l, výkonem 736 kW/1001 koní a točivým momentem 1250 N.m. Původní zpráva o maximální rychlosti vyrážela dech, závratných 406 km/h však nemělo reálný základ. Objevily se technické problémy, které vyřešil jednoduchý krok: Elektronický omezovač zastaví ručičku rychloměru na 370 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Problém vyřešen - pouze zdánlivě. Technicky náročné hrátky s exklusivním zbožím, které zanechal jako dědictví Volkswagenu jeho bývalý šéf Ferdinand Piëch, začínají koncernu přerůstat přes hlavu. Jeho finanční pozice navíc není růžová a na kratochvíle typu Veyron nezbývají finance. O nákladnosti projektu se hovoří dlouho, server Auto Week však přinesl rozhřešující informaci, dle níž půjde Veyron nejméně na 15 měsíců k ledu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Důvodem údajně nejsou finance, nýbrž specifické technické problémy. O jaké problémy se konkrétně jedná nevíme, odpovědní lidé zůstávají v této otázce tajemní. Jisté je, že první zákazník nedostane svůj nový Veyron dříve než v roce 2005.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků