Bugatti Veyron: nejdříve zpomalení, nyní další zpoždění

Sen o nejrychlejším produkčním vozu současnosti dostává další trhliny. Několik let Volkswagen vystavuje Bugatti Veyron, po čertech rychlý sporťák osazený motorem W16 s objemem 8.0 l, výkonem 736 kW/1001 koní a točivým momentem 1250 N.m. Původní zpráva o maximální rychlosti vyrážela dech, závratných 406 km/h však nemělo reálný základ. Objevily se technické problémy, které vyřešil jednoduchý krok: Elektronický omezovač zastaví ručičku rychloměru na 370 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Problém vyřešen - pouze zdánlivě. Technicky náročné hrátky s exklusivním zbožím, které zanechal jako dědictví Volkswagenu jeho bývalý šéf Ferdinand Piëch, začínají koncernu přerůstat přes hlavu. Jeho finanční pozice navíc není růžová a na kratochvíle typu Veyron nezbývají finance. O nákladnosti projektu se hovoří dlouho, server Auto Week však přinesl rozhřešující informaci, dle níž půjde Veyron nejméně na 15 měsíců k ledu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Důvodem údajně nejsou finance, nýbrž specifické technické problémy. O jaké problémy se konkrétně jedná nevíme, odpovědní lidé zůstávají v této otázce tajemní. Jisté je, že první zákazník nedostane svůj nový Veyron dříve než v roce 2005.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků