Bugatti Veyron: nejdříve zpomalení, nyní další zpoždění

Sen o nejrychlejším produkčním vozu současnosti dostává další trhliny. Několik let Volkswagen vystavuje Bugatti Veyron, po čertech rychlý sporťák osazený motorem W16 s objemem 8.0 l, výkonem 736 kW/1001 koní a točivým momentem 1250 N.m. Původní zpráva o maximální rychlosti vyrážela dech, závratných 406 km/h však nemělo reálný základ. Objevily se technické problémy, které vyřešil jednoduchý krok: Elektronický omezovač zastaví ručičku rychloměru na 370 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Problém vyřešen - pouze zdánlivě. Technicky náročné hrátky s exklusivním zbožím, které zanechal jako dědictví Volkswagenu jeho bývalý šéf Ferdinand Piëch, začínají koncernu přerůstat přes hlavu. Jeho finanční pozice navíc není růžová a na kratochvíle typu Veyron nezbývají finance. O nákladnosti projektu se hovoří dlouho, server Auto Week však přinesl rozhřešující informaci, dle níž půjde Veyron nejméně na 15 měsíců k ledu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Důvodem údajně nejsou finance, nýbrž specifické technické problémy. O jaké problémy se konkrétně jedná nevíme, odpovědní lidé zůstávají v této otázce tajemní. Jisté je, že první zákazník nedostane svůj nový Veyron dříve než v roce 2005.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 41 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků