Bugatti Veyron: nejdříve zpomalení, nyní další zpoždění

Sen o nejrychlejším produkčním vozu současnosti dostává další trhliny. Několik let Volkswagen vystavuje Bugatti Veyron, po čertech rychlý sporťák osazený motorem W16 s objemem 8.0 l, výkonem 736 kW/1001 koní a točivým momentem 1250 N.m. Původní zpráva o maximální rychlosti vyrážela dech, závratných 406 km/h však nemělo reálný základ. Objevily se technické problémy, které vyřešil jednoduchý krok: Elektronický omezovač zastaví ručičku rychloměru na 370 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Problém vyřešen - pouze zdánlivě. Technicky náročné hrátky s exklusivním zbožím, které zanechal jako dědictví Volkswagenu jeho bývalý šéf Ferdinand Piëch, začínají koncernu přerůstat přes hlavu. Jeho finanční pozice navíc není růžová a na kratochvíle typu Veyron nezbývají finance. O nákladnosti projektu se hovoří dlouho, server Auto Week však přinesl rozhřešující informaci, dle níž půjde Veyron nejméně na 15 měsíců k ledu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Důvodem údajně nejsou finance, nýbrž specifické technické problémy. O jaké problémy se konkrétně jedná nevíme, odpovědní lidé zůstávají v této otázce tajemní. Jisté je, že první zákazník nedostane svůj nový Veyron dříve než v roce 2005.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků