Bugatti Veyron má spoustu dílů z Golfu. Stojí pakatel, přesto zaplatíte balík

15 komentářů

Hansmann
13. prosince • 10:17

Kdo zná Historii těch značek, se musí smát. To není o zisku dnes nebo zítra, to je o nadnárodních koncernech, které mají perspektivu vydělávat stovky let, když se bude dařit. VW a Bugatti i Bentley stavěli tyhle auta reálně někdy od osmdesátých let a okolo devadesátých let z nich vznikl ID90 a EB110 + Bentley Hunaudieres + Lamborghini Diablo GT měli i plně funkční prototypy pro motorsport bez homologací pro silnice po asi 5ti letech vývoje ale trvalo dalšího čtvrt století než vznikl civilně použitelný Veyron, mnohem, mnohem rychlejší, než ty monoposty. 300 jezdí i vytuněný golf, jen speciály 350kmh ale přes 400 jezdí jen pár aut na planetě a většina to jsou kostitřasy bez klimy, bez topení, bez sedaček (skořepiny) prostě se v tom nedá jezdit, akorát se svézt na pár minut a víceméně nikdo nikdy nenapumpoval tolik peněz do vývoje, aby něco takového vyrobil. Právě ztráta Bugatti kterou média uvádí obsahuje i koupě celé automobilky Bugatti, jenže proč ne, když to bylo za nepatrně větší peníze, než koupě jednoho projektu, zmíněného na začátku. Chiron, představený nedávno se vyvíjel už od roku 1997 a na konci roku 98 byl představen projekt "1999 EB 18.3" což je pěkně dlouhá cesta k reálnému Chironu a Divo letos představené je druhé nejdražší auto planety které si můžete koupit. Reálně to celé ukazuje, že to, proč Bugatti, Bentley i Lamborghini krachlo, byl to neufinancovatelný vývoj a byly reálné obavy, zda ten projekt někdo dotáhne. Nikdo na světě do toho nechtěl jít, jen VW, mimochodem, Panamera má některé základní konstrukční prvky převzaté taky z prototypů Bugatti EB112 Porsche je mělo rozjeté, ale některé patenty a řešení vedly jen přes Bugatti. Celé to je obchodní tajemství a nikdo reálně neví, jak to přesně je, ale konstrukční prvky jsou zřejmé a základní princip jsou tajné slitiny a procesy výroby. i AMG dává na motor udávanou životnost třeba u Pagani Huyara jen 50.000km a vyrábět něco v kvalitě a výkonech aby to jezdilo přes 400kmh i po 200.000km je úplně jiná dimenze vývoje, je vlastně otázka zda to někdo využije. Nejhumornější je, že místo konglomerátu, kdy nezávislé značky financují a vyrábí společně jeden model, což je běžná obchodní taktika, VW skoupilo všechny uvedené značky :-D Potom se divte, že na Veyronu prodělává. Prodělává papírově na všem, do čeho ty náklady promítne ;-)

Kuk Vykuk
14. prosince • 1:22

Tomu se říká omluva jako prase.
A pak přišel garážovej Rimac a natrh tomu prdel ve sprintu :-D

Joe Doe
13. prosince • 14:59

Koncept z roku 1998 ma s Chironom spolocne asi tolko ako dnesny Golf s prvou generaciou.

Joe Doe
13. prosince • 9:03

Aha, takze ak Veyron zdiela dielce s Golfom, a Octavia zdiela dielce s Golfom, to znamena, ze Octavia je v podstate Veyron!Vzdy som tvrdil, ze Veyron je z hladiska technickeho pokroku v automobilizme bezvyznamne auto a teraz vieme, ze je to v podstate len pozlatko zlozene z dielcov, ktore ma VAG na sklade.

Kandisyn
13. prosince • 17:05

Presne tak,potazmo je to jen prevlecena Fobie :-)

Kuk Vykuk
13. prosince • 9:20

To už bude větší originál ta lego parodie co trhá asfalt rychlostí 20 km/h B-]

Kuk Vykuk
13. prosince • 8:12

VW Gruppensex dotoval každýho vyrobenýho Vejrona 6,2 milionem dolarů. V Bolce makali jak šrouby aby nějakej Bugatti vůbec moh existovat. Ve VW uměj pálit peníze, že se vám vo tom ani nezdá :-D;-):-PB-]Analysts Say Bugatti Loses $6.24 Million For Every Veyron Supercar It Sells
https://www.businessinsider.com/bugatti-may-lose-6-millio... ...

Brouk
13. prosince • 9:42

Oficiálně prodělal na kuse 6,2 milionem dolarů. Interně je to "daňová optimalizace".

Karel.
13. prosince • 9:34

A proč by nedotoval, když vydělával/vydělává miliardy euro/dolarů? Pár stovek mio. jsou proti tomu drobné a jsou to v podstatě náklady na reklamu.

Kuk Vykuk
15. prosince • 21:15

Tak to je komické, v dnešní době kdy každý vehementně obhajuje dinosaury jak by nikdy nešli do výroby něčeho na čem prodělaj kalhoty a pro tebe je to naprosto normální. Ha ha ha :-D:-D:-D

houmeles
13. prosince • 6:52

Spíš by mě zajímalo, zda jsou servisy těchto aut poctivé nebo to i tak ojebou. Osobně doufám, že jsou, ale...

Brouk
13. prosince • 9:39

Servisy ojebávají všude a u všech značek, tak nevím, proč by to tady mělo být jiné.

Jiri
13. prosince • 6:29

A proto majitele werku si myslí že jim to jede jak z praku, když Maj v sobě součástky za statis z bugatky.

eLzyx
13. prosince • 0:16

nějak ty prachy musí dostat zpátky. VW prý na každém prodaném kuse prodělal 116 milionů korun. To zaplatili majitelé (nejen) Golfů.

legr
12. prosince • 23:48

V příštím životě budu garážovým opravářem Bugattek !

Doporučujeme

Články odjinud