Bugatti Veyron má spoustu dílů z Golfu. Stojí pakatel, přesto zaplatíte balík

Kdo chce mít opičku, musí mít na banány. Tak zní typické pořekadlo autařů. Jak moc velký trs banánů ale musíte mít, abyste živili Bugatti Veyron?

Šestnáct válců produkujících 1000 koňských sil. To všechno zabalené do elegantní karoserie a opatřeno astronomickou cenovkou ve výši milionu eur. Bugatti Veyron způsobilo ve své době téměř revoluci a dodnes se považuje na Concorde silnic, majitelé ale musejí počítat s tím, že pokud dojde na opravy, pořádně se prohnou.

Český miliardář pokořil rekord. S Bugatti Veyron jel 402 km/h v běžném provozu!

Český miliardář pokořil rekord. S Bugatti Veyron jel 402 km/h v běžném provozu!

Motor, díky kterému dokáže Veyron pokořit hranici 400 km/h, je samozřejmě zapotřebí pořádně nadopovat. K tomu slouží čtveřice turbodmychadel. Pokud je majitel potřebuje vyměnit, musí si připravit částku 42.000 dolarů (asi 960.000 Kč). Na stejnou cenu vyjde i výměna palivové nádrže. Samotný díl stojí polovinu této částky, druhou polovinu vám naúčtují za práci.

Nechvalně známé Bugatti Veyron je na prodej. Stojí jen pár milionů, ale je na kusy

Nechvalně známé Bugatti Veyron je na prodej. Stojí jen pár milionů, ale je na kusy

Tady to začíná být zajímavé, protože ne všechny komponenty jsou tak brutálně drahé. Manipulace s nimi však už ano. Například snímač polohy vačkové hřídele stojí necelých dvě stě korun a pasuje i do Golfu či Jetty. Výměna u Bugatti Veyron ale v přepočtu vyjde na 164.000 Kč. Stejné je to i s čidlem tlaku turba. Má jej Golf GTI páté generace a Audi A3. Koupíte ho asi za pětistovku, ale výměna u Bugatti stojí přes čtyřicet tisíc korun.

Pronájem Bugatti Veyron může stát i 670 tisíc na den. Náklady tomu ale odpovídají

Pronájem Bugatti Veyron může stát i 670 tisíc na den. Náklady tomu ale odpovídají

Práce na takovém voze samozřejmě vyžaduje ty největší odborníky. I výměna triviálních věcí totiž občas zahrnuje demontáž spousty dalších dílů. Pro běžné smrtelníky jsou to samozřejmě částky nemyslitelné, ale řešili byste to, kdybyste si kupovali auta za miliony dolarů?

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků