Bugatti Veyron má spoustu dílů z Golfu. Stojí pakatel, přesto zaplatíte balík

Kdo chce mít opičku, musí mít na banány. Tak zní typické pořekadlo autařů. Jak moc velký trs banánů ale musíte mít, abyste živili Bugatti Veyron?

Šestnáct válců produkujících 1000 koňských sil. To všechno zabalené do elegantní karoserie a opatřeno astronomickou cenovkou ve výši milionu eur. Bugatti Veyron způsobilo ve své době téměř revoluci a dodnes se považuje na Concorde silnic, majitelé ale musejí počítat s tím, že pokud dojde na opravy, pořádně se prohnou.

Český miliardář pokořil rekord. S Bugatti Veyron jel 402 km/h v běžném provozu!

Český miliardář pokořil rekord. S Bugatti Veyron jel 402 km/h v běžném provozu!

Motor, díky kterému dokáže Veyron pokořit hranici 400 km/h, je samozřejmě zapotřebí pořádně nadopovat. K tomu slouží čtveřice turbodmychadel. Pokud je majitel potřebuje vyměnit, musí si připravit částku 42.000 dolarů (asi 960.000 Kč). Na stejnou cenu vyjde i výměna palivové nádrže. Samotný díl stojí polovinu této částky, druhou polovinu vám naúčtují za práci.

Nechvalně známé Bugatti Veyron je na prodej. Stojí jen pár milionů, ale je na kusy

Nechvalně známé Bugatti Veyron je na prodej. Stojí jen pár milionů, ale je na kusy

Tady to začíná být zajímavé, protože ne všechny komponenty jsou tak brutálně drahé. Manipulace s nimi však už ano. Například snímač polohy vačkové hřídele stojí necelých dvě stě korun a pasuje i do Golfu či Jetty. Výměna u Bugatti Veyron ale v přepočtu vyjde na 164.000 Kč. Stejné je to i s čidlem tlaku turba. Má jej Golf GTI páté generace a Audi A3. Koupíte ho asi za pětistovku, ale výměna u Bugatti stojí přes čtyřicet tisíc korun.

Pronájem Bugatti Veyron může stát i 670 tisíc na den. Náklady tomu ale odpovídají

Pronájem Bugatti Veyron může stát i 670 tisíc na den. Náklady tomu ale odpovídají

Práce na takovém voze samozřejmě vyžaduje ty největší odborníky. I výměna triviálních věcí totiž občas zahrnuje demontáž spousty dalších dílů. Pro běžné smrtelníky jsou to samozřejmě částky nemyslitelné, ale řešili byste to, kdybyste si kupovali auta za miliony dolarů?

TEST Opel Corsa 1.2 Turbo (96 kW) GS Line: O důvod víc, proč kašlat na původ

Opel Corsa 1.2 Turbo GS Line

Na novém Opelu Corsa se hodně makalo. Výsledek je jedním slovem super, ale v určitých případech se dá snadno zaměnit.

25.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

23.  1.  2020 | Svět motorů | 15 příspěvků
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků