Bugatti Veyron má spoustu dílů z Golfu. Stojí pakatel, přesto zaplatíte balík

Kdo chce mít opičku, musí mít na banány. Tak zní typické pořekadlo autařů. Jak moc velký trs banánů ale musíte mít, abyste živili Bugatti Veyron?

Šestnáct válců produkujících 1000 koňských sil. To všechno zabalené do elegantní karoserie a opatřeno astronomickou cenovkou ve výši milionu eur. Bugatti Veyron způsobilo ve své době téměř revoluci a dodnes se považuje na Concorde silnic, majitelé ale musejí počítat s tím, že pokud dojde na opravy, pořádně se prohnou.

Český miliardář pokořil rekord. S Bugatti Veyron jel 402 km/h v běžném provozu!

Český miliardář pokořil rekord. S Bugatti Veyron jel 402 km/h v běžném provozu!

Motor, díky kterému dokáže Veyron pokořit hranici 400 km/h, je samozřejmě zapotřebí pořádně nadopovat. K tomu slouží čtveřice turbodmychadel. Pokud je majitel potřebuje vyměnit, musí si připravit částku 42.000 dolarů (asi 960.000 Kč). Na stejnou cenu vyjde i výměna palivové nádrže. Samotný díl stojí polovinu této částky, druhou polovinu vám naúčtují za práci.

Nechvalně známé Bugatti Veyron je na prodej. Stojí jen pár milionů, ale je na kusy

Nechvalně známé Bugatti Veyron je na prodej. Stojí jen pár milionů, ale je na kusy

Tady to začíná být zajímavé, protože ne všechny komponenty jsou tak brutálně drahé. Manipulace s nimi však už ano. Například snímač polohy vačkové hřídele stojí necelých dvě stě korun a pasuje i do Golfu či Jetty. Výměna u Bugatti Veyron ale v přepočtu vyjde na 164.000 Kč. Stejné je to i s čidlem tlaku turba. Má jej Golf GTI páté generace a Audi A3. Koupíte ho asi za pětistovku, ale výměna u Bugatti stojí přes čtyřicet tisíc korun.

Pronájem Bugatti Veyron může stát i 670 tisíc na den. Náklady tomu ale odpovídají

Pronájem Bugatti Veyron může stát i 670 tisíc na den. Náklady tomu ale odpovídají

Práce na takovém voze samozřejmě vyžaduje ty největší odborníky. I výměna triviálních věcí totiž občas zahrnuje demontáž spousty dalších dílů. Pro běžné smrtelníky jsou to samozřejmě částky nemyslitelné, ale řešili byste to, kdybyste si kupovali auta za miliony dolarů?

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků