Bugatti Veyron má spoustu dílů z Golfu. Stojí pakatel, přesto zaplatíte balík

Kdo chce mít opičku, musí mít na banány. Tak zní typické pořekadlo autařů. Jak moc velký trs banánů ale musíte mít, abyste živili Bugatti Veyron?

Šestnáct válců produkujících 1000 koňských sil. To všechno zabalené do elegantní karoserie a opatřeno astronomickou cenovkou ve výši milionu eur. Bugatti Veyron způsobilo ve své době téměř revoluci a dodnes se považuje na Concorde silnic, majitelé ale musejí počítat s tím, že pokud dojde na opravy, pořádně se prohnou.

Český miliardář pokořil rekord. S Bugatti Veyron jel 402 km/h v běžném provozu!

Český miliardář pokořil rekord. S Bugatti Veyron jel 402 km/h v běžném provozu!

Motor, díky kterému dokáže Veyron pokořit hranici 400 km/h, je samozřejmě zapotřebí pořádně nadopovat. K tomu slouží čtveřice turbodmychadel. Pokud je majitel potřebuje vyměnit, musí si připravit částku 42.000 dolarů (asi 960.000 Kč). Na stejnou cenu vyjde i výměna palivové nádrže. Samotný díl stojí polovinu této částky, druhou polovinu vám naúčtují za práci.

Nechvalně známé Bugatti Veyron je na prodej. Stojí jen pár milionů, ale je na kusy

Nechvalně známé Bugatti Veyron je na prodej. Stojí jen pár milionů, ale je na kusy

Tady to začíná být zajímavé, protože ne všechny komponenty jsou tak brutálně drahé. Manipulace s nimi však už ano. Například snímač polohy vačkové hřídele stojí necelých dvě stě korun a pasuje i do Golfu či Jetty. Výměna u Bugatti Veyron ale v přepočtu vyjde na 164.000 Kč. Stejné je to i s čidlem tlaku turba. Má jej Golf GTI páté generace a Audi A3. Koupíte ho asi za pětistovku, ale výměna u Bugatti stojí přes čtyřicet tisíc korun.

Pronájem Bugatti Veyron může stát i 670 tisíc na den. Náklady tomu ale odpovídají

Pronájem Bugatti Veyron může stát i 670 tisíc na den. Náklady tomu ale odpovídají

Práce na takovém voze samozřejmě vyžaduje ty největší odborníky. I výměna triviálních věcí totiž občas zahrnuje demontáž spousty dalších dílů. Pro běžné smrtelníky jsou to samozřejmě částky nemyslitelné, ale řešili byste to, kdybyste si kupovali auta za miliony dolarů?

S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

včera | Jan Mička | 12 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků