Bugatti Veyron má problém s airbagy, prodej v USA možná skončí

17 komentářů

j.
18. srpna • 15:10

Pacil sa mi komentar k Vernonu v Top-Gear (po testovacej jazde z Talianska do Londyna, kde Clarcson "zavodil" s Hammondom a jeho kolegom, ktori leteli malou Cessnou (Clarcson samozrejme vyhral *na tom je Top-Gear vzdy postaveny:-)))
Vernon im umoznil zazit "CONCORD moment" - naklady na vyvoj a vyrobu auta mnohonasobne (myslim, ze vraveli 40x )prekrocili akykolvek potencionalny zisk. Ide iba o dokaz, ze existuje technologia, ktora umozni vyrobit PRODUKCNE auto iduce 400km/h (cize obmedzovac ako na vsetkych nemeckych autach: 250 ale mil za hodinu :-)) ale NIKDY nevrati fabrike vynalozene naklady. Takze ako zhodnotili - je to vlastne auto "za facku" - no nekupte to za ty penize :-))

deerhunter
18. srpna • 19:32

ty jses taky Vernon ... VEYRON ... ale jinak souhlas, ten Top Gear jsem videl B-]

Pavel Mareš
18. srpna • 6:49

Přidají inteligentní airbagy za 2,8 milionu? Veyron je naprostý propadák.

smudliky budliky
18. srpna • 9:21

Kdyby te to na chvili nechali ridit, tak by ses vis co. Ale nastesti lidi jako ty se k takovym prilezitostem obvykle nedostanou... Veyron mozna neni komercni sukces, ale nebyl ani zamyslen jako dul na penize. Je to spis spickova ukazka techniky. A kdo to nechape... no, pro nej je tu vzdycky nejaka ta elantra nebo tak...

wolff
18. srpna • 9:31

Co myslíš tou špičkovou ukázkou techniky? Co je prosím na autě, které není v ničem nejlepší, na trh přišlo o 5 let později než bylo naplánováno tak zázračného? Čím je jedinečný? Je to přemotorované GT, nic víc. Na okruhu by dostalo na prdel od většiny svých konkurentů, to jsem si téměř jistý... Ukázka možná ostudy... To ano... Veyron nemám rád, protože si tohle Etore prostě nezasloužil...

mikes
18. srpna • 10:12

V nicem neni nejlepsi? Jeste ze 400 km/h jezdi kazde druhe auto. Zrychleni 0-100 za 2,6sec., 0-200 za 6,7 a na 0-300 za 14 sec, taky nic moc ze? Jiste parkujete pred panelakem neco lepsiho.

wolff
18. srpna • 11:20

Cifry na...
Kdyby si nebyl puboš, tak bys věděl, že auto nedělá brzda plyn,a le to jak jede... Cifry jsou o ničem...Co je mi platné, když to udělá na okruhu Nardo 400 km/h, když v reálném provozu tomu natříská i obyčejná Carrera...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Good
18. srpna • 15:11

Wollfe, Wolffe- Veyron je nejrychlejším sériově vyráběným vozem, který historie zná (po 10 letech vystřídal McLaren F1). Současně je nejvýkonnějším sériově vyráběným vozem. Je to první sériové auto, které překonalo 1000k - to všechno ti je málo?Větší technický skvost v autech po tomto světě nejezdí...

Martin
18. srpna • 15:06

Přesně chlape! Design se mi desne libi, ale mas pravdu stim co jsi napsal. Dle meho je toto auto tez propadak, I tvarove zas az tak prelomeve neni...a V16pod kapotou? To neni argument. Za ty prachy co chteji za tohle auto by ferrari nebp lambo, ci porsche, nebo ford udelal taky neco "narachaneho"...

jogurt
18. srpna • 21:31

125 zákazníků v USA každý rok má opačný názor.

Niemand
19. srpna • 15:52

Souhlasim.Ekonomicky je to ztratova vec, ale technicky je to spicka. Rozhodne by me zajimal nejaky test na okruhu, jak by si vedly srovnatelne vozy. Nebo uz nejaky takovy byl, ze tu kazdy tvrdi, ze by ostatni vozy Veyronu ujely?Pravda ale take je, ze 400 km/h v realne situaci proste nikdy nepojedete. Myslim ze i mnoho okruhu nema podminky na to, aby se to auto na tu rychlost rozjelo.Kazdopadne, zrychleni z 0-100 pod 3 sekundy s luxusem limuzin zazije clovek asi v malokterem aute a o to tu jde.

Good
18. srpna • 15:21

Ale oni to neudělali, že ano.... Všichni o tom snili, jen Piech bouchl do stolu a řekl, že on postaví GT, které bude mít víc než 1000k a pojede přes 400km/h....výkon Veyronu je faktických 1030k - uvádějí 1001, aby měli rezervu a těch 1001 tam bylo za každých podmínek. Jen pro představu - k naměření 1000k museli dosáhnout energie 3000k - 1000k proletí výfukem a 1000k seberou různé ztráty, a jiné věci....
Zkuste is přečíst něco o tom, ja Veyron vznikal - kolik pohonů ten výkon roztrhal na kusy, kolik spojek které to měly udržet to nedokázalo... Měli i takové problémy, že při rychlosti 400km/h se deformoval nějaký držák u zadního kola a třel o pneu. A představte si ten obrovský problém v kapotovaném autě se zakrytým motorem uchladit energii 3000k a při tom taky to auto nesmí vzlétnout... Ano všechno šlo udělat jinak a lehčeji, ale zadání bylo jasné 1000k, 400km/h a design, který Piech ukázal už při oznámení, že se o to auto pokusí... O to těžší to inženýři měli.Popírat, že Veyron je naprostou špičkou technckého umu inženýrů může jen zalepenec. Oni stáli před úkolem který tady ještě nebyl a nebyly zkušenosti.

JiVi
18. srpna • 11:20

0-100 za 2.6 :-O .. ja mel za to, ze z hlediska fyziky je to pod 3sec nesmysl ... asi opravime vypocty .. :-/

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
jogurt
18. srpna • 21:30

Stačí opravit hloupá klišé, fyzika za to nemůže.
Veyron má 0 -160-0 za 9,9s a v tom je ještě cca 1 sec. prodlevy díky reakční době řidiče mezi okamžiky dosažení rychlosti 160km/h - sundáním nohy z plynu - přesunem na brzdu - brzděním. Nikdo to neumí rychleji.

delph
21. srpna • 21:43

ale umí a umí to spousta lidí. jsou to ti co po posledním přeřazenmí nedají nohu zpět na spojku ale na brzdu pak je reakční doba tak 1/4

Ivo
18. srpna • 9:57

Nech toho, Veyron je nejhezci supersport, co jsem videl. Nejake lamba nebo ferrari se s tim designem nedaji srovnavat, navic nadherny zvuk. Zajemce maji, to je hlavni, treba to nekdy potkam v evrope :-))

a
18. srpna • 2:25

nevadi, ostane ich viac pre slovensko :-D

Doporučujeme

Články odjinud