Bugatti Veyron má problém s airbagy, prodej v USA možná skončí

U Bugatti mají velký problém. Od září začnou ve Spojených státechplatit  nová pravidla pro výrobce automobilů týkající se fungování airbagů a těm automobilka se současným provedením svého jediného modelu Veyron není schopna dostát. Americká legislativa po výrobcích požaduje integraci tzv. chytrých airbagů (nafukování v závislosti na intenzitě nárazu, poloze řidiče/pasažéra apod.), které by v případě Veyronu znamenaly zásadní zásahy do kontrukce vozu.

Bugatti se do těchto úprav pochopitelně nechce, musela by významně změnit současné provedení vozu, dočasně omezit produkci a zpozdila by se s vývojem nových modelů. Krom toho by implementace úprav znamenala zvýšení již tak vysoké ceny Veyronu o citelných 125 000 dolarů. Prezident Bugatti Tomas Bscher k věci podotkl jen tolik, že požadavek na chytré airbagy může dostat Bugatti v Americe ven ze hry. Automobilka by se tak musel rozloučit s prodejem 150 vozů, které v USA ještě plánovala prodat.

Problém se ale netýká jen Bugatti, podobný mají s některými modely i další maloobjemoví výrobci jako Ferrari, Lamborghini, Maserati, Lotus, Spyker a další. Všichni požádali v USA o výjimku, která jim ale zatím nebyla udělena a čas se krátí. Možná se tak americký trh bude muset na pár let obejít bez některých výjimečných supersportů převážně staršího data vzniku (např. Murcielago), u nich automobilky počítají s použitím nových airbagů až u další generace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bugatti Veyron

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků