Bugatti Veyron má problém s airbagy, prodej v USA možná skončí

U Bugatti mají velký problém. Od září začnou ve Spojených státechplatit  nová pravidla pro výrobce automobilů týkající se fungování airbagů a těm automobilka se současným provedením svého jediného modelu Veyron není schopna dostát. Americká legislativa po výrobcích požaduje integraci tzv. chytrých airbagů (nafukování v závislosti na intenzitě nárazu, poloze řidiče/pasažéra apod.), které by v případě Veyronu znamenaly zásadní zásahy do kontrukce vozu.

Bugatti se do těchto úprav pochopitelně nechce, musela by významně změnit současné provedení vozu, dočasně omezit produkci a zpozdila by se s vývojem nových modelů. Krom toho by implementace úprav znamenala zvýšení již tak vysoké ceny Veyronu o citelných 125 000 dolarů. Prezident Bugatti Tomas Bscher k věci podotkl jen tolik, že požadavek na chytré airbagy může dostat Bugatti v Americe ven ze hry. Automobilka by se tak musel rozloučit s prodejem 150 vozů, které v USA ještě plánovala prodat.

Problém se ale netýká jen Bugatti, podobný mají s některými modely i další maloobjemoví výrobci jako Ferrari, Lamborghini, Maserati, Lotus, Spyker a další. Všichni požádali v USA o výjimku, která jim ale zatím nebyla udělena a čas se krátí. Možná se tak americký trh bude muset na pár let obejít bez některých výjimečných supersportů převážně staršího data vzniku (např. Murcielago), u nich automobilky počítají s použitím nových airbagů až u další generace.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bugatti Veyron

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků