Bugatti Veyron: konečně finální datum?

Už několik let má zpoždění nový supersport z dílny automobilky Bugatti Automobiles, která patří koncernu Volkswagen. Vůz měl nejprve problémy s vyvážeností, pak se stabilitou a aerodynamikou, teď se testuje výdrž motoru a celého stroje. Projekt se zkrátka stále posouvá kvůli technickým problémům a už dříve bylo jasné, že nebude na trhu dříve než v roce 2005; už několik termínů bylo prohlášeno za konečné. Bude to i září 2005, datum, o němž veřejnost dnes informoval šéf automobilky?

Pokud netušíte, co je Veyron zač, přípomínám základní data. Přeplňovaný motor o objemu osm litrů, šestnáct válců do W, výkon 1001 koní (736 kW) při 6 000 otáčkách, točivý moment 1 250 Nm od 2 200 do 5 500 ot. Původní předpokládaná maximálka 406 km/h, podle posledních zpráv se ale pro problémy s aerodynamikou zastaví rychlost omezovačem na 370 km/h. Cena okolo milionu eur (bez daně), předpokládá se cca 300 vyrobených kusů. Část produkce je už zamluvena, některé vozy dokonce zaplaceny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bugatti Veyron: mýtus, nebo skutečnost?

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků