Bugatti Veyron: konečně finální datum?

Už několik let má zpoždění nový supersport z dílny automobilky Bugatti Automobiles, která patří koncernu Volkswagen. Vůz měl nejprve problémy s vyvážeností, pak se stabilitou a aerodynamikou, teď se testuje výdrž motoru a celého stroje. Projekt se zkrátka stále posouvá kvůli technickým problémům a už dříve bylo jasné, že nebude na trhu dříve než v roce 2005; už několik termínů bylo prohlášeno za konečné. Bude to i září 2005, datum, o němž veřejnost dnes informoval šéf automobilky?

Pokud netušíte, co je Veyron zač, přípomínám základní data. Přeplňovaný motor o objemu osm litrů, šestnáct válců do W, výkon 1001 koní (736 kW) při 6 000 otáčkách, točivý moment 1 250 Nm od 2 200 do 5 500 ot. Původní předpokládaná maximálka 406 km/h, podle posledních zpráv se ale pro problémy s aerodynamikou zastaví rychlost omezovačem na 370 km/h. Cena okolo milionu eur (bez daně), předpokládá se cca 300 vyrobených kusů. Část produkce je už zamluvena, některé vozy dokonce zaplaceny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bugatti Veyron: mýtus, nebo skutečnost?

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků