Bugatti Veyron je v prodeji, fronty se ale nečekají (+nové fotky)

Jeden z vrcholů současné techniky a soubor nejlepších technologií je již definitivně na světě. Můžete jej již potkat v běžném provozu, můžete ho vidět na výstavách, ale za výlohou tradičních dealerů ho budete hledat marně. Jak se k němu tedy dostat, si můžete přečíst v tomto článku. A pokud vás to zase tak moc nezajímá, prohlédněte si alespoň nejnovější fotky vozu.
Bugatti Veyron je v prodeji, fronty se ale nečekají (+nové fotky)
Seznam kapitol
  1. Jak koupit Veyron, hořká realita
  2. Nové fotografie z testování v USA

O Veyronu toho byly již popsány stohy papíru a další na to jistě ještě padnou. Nemá smysl pořád dokola popisovat, kolik koníků, jak rychle, za jakou dobu a další fakta, které jsou již dopodrobna známá. Pojdmě si trochu přiblížit zákulisí Veyronu, o kterém se až tolik nepíše.

Kupujeme Bugatti Veyron

Pokud jste si nějaký ten pátek spořili a šetřili každou korunu, popřípadě byli úspěšni ve své kariéře a nové Bugatti se vám líbí, přišel ten nejlepší čas k jeho nákupu. Ceníková cena byla k 18.10.2005 stále 1 000 000 Euro bez DPH a dalších poplatků. Pro běžného smrtelníka je to nepředstavitelná částka, ale pro některé to nic zas tak ohromného není. Pokud si uvědomíte, že částky okolo 30 milionů běžně padají ve Sportce, cesta, jak získat Veyrona, je vydlážděna téměř pro každého.

Výhodou Bugatti je v tom, že proti svému rivalovi, automobilce Ferrari, neselektuje své zákazníky ještě před zápisem do pořadníku. U Ferrari a jeho vrcholné verze Enzo jste museli splnit několik podmínek, které byly někdy až neskutečně tvrdé. Ovšem exkluzivita něco stojí a tímto krokem si Ferrari ještě více upevnilo své postavení. Ale pojďmě zpět k Bugatti. Tam panuje zcela jiná atmosféra. Pokud jsou jižanští majitelé Ferrari velmi nároční na výběr zákazníka, tak němeční vlastníci Bugatti na to jdou jinak. Platí zde totiž jedno a hlavní pravidlo: "nic nechtěj vidět, zaplať a zmiz". Toto rčení je sice dotaženo tak trochu do extrému, ale ve skutečnosti to funguje velmi podobně. Je jedno kdo jste, hlavně nezapomenout milionek doma pod polštářem. Ono se není čemu divit, Veyron je tak ztrátová záležitost, že na to někteří manažeři Volkswagenu do smrti nezapomenou. Ztrátový bude, i když se vyprodá vše, co se stihne postavit, což by ale samo o sobě byl při dané ceně tak trochu zázrak.

Dejme tomu, že jste prošli náročným sítem výběrového řízení a ono "mega" na Veyrona jste někde sehnali. Pak přichází teprve to pravé. Pokud s vámi mají alespoň a začít jednat a uvěřit, že toho Veyrona skutečně chcete, musíte složit zálohu 300 000 Euro. Po přepočitání deseti tisíc kapříků jste se stali jedním z budoucích majitelů Bugatti Veyron. Aby nebylo vše jako z pohádky, přichází to nejlepší. S Veyronem se neprojedete ani v případě, že zálohu složíte. Máte možnost ho vidět, sednou si do něho, ošahat, ale tím to končí. Je zcela zřejmé, že Veyron pojede velmi slušně, ale co si člověk nezkusí, tak nemůže posoudit a může pak dojít ke zklamání, že auto třeba netáhne z nízkých otáček, kdy majitel šetří palivo.

Po složení zálohy a podepsaní smlouvy se dostanete do pořadníku, který v těchto dnech čítá něco přes 65 jmen. Při tempu výroby tak máte další zhruba půlrok až rok čas, než se skutečně projedete. Mezi tím probíhaji tradiční obřady, kdy jste pozvání do sídla společnosti, kde vás přemeří, aby sedačka a vše potřebné k ovládání bylo šité na míru. Jednu výhodu zaplacená záloha ovšem přináší. Do Veyronu si můžete alespoň sednout a pak si začít buď snobsky, nebo skromně vybírat barvy a materiály interiéru, barvu karoserie a další prvky.

Po několika dlouhých měsících čekání, kdy se budete budit v noci ze spaní, aby vás v ulici ten nepříjemný Novák nepředběhnul a nepřijel s Veyronem dřív, stejně jako loni s Octavií, se konečně dočkáte. Váš Veyron je hotový, nalakovaný, připravený k jízdě. Teprve po zaplacení plné částky je vám auto předáno a vy se můžete vydat směrem k domovu. Pokud nezvolíte dovoz auta až před dům. Je třeba říci, že zvládnutí takového stádá není jednoduché, takže několikahodinová až denní instruktáž je na místě. To se budete moci prohánět po okruhu, popř. oválu a testovat a učit se, jak ho zvládnout.

Nechci dělat z čtenářů hlupáky, ale je třeba připomenout uzavření minimálně zákoného pojištění na vozidlo. Potěší na tom, že je u nás toto pojištění doposud placeno dle objemu motoru a přesto, že Veyron má objem jako tři Superby 2.8 V6, platit budete stejně. Pro majitelé těchto Škodovek je výhodou, že je to asi jediná společná věc s tímto sporťákem. Pokud si moc nevěříte a bojíte se, že vám soused odvedle Veyrona poškrábe pětikorunou, je třeba uzavřít i havarijní pojištění. Zapomeňte ale na české pojišťovny, ty taková auta nepojišťují, a tak budete muset do ciziny. Orientační cena, kterou se mi podařilo zjistit, hovoří o ceně "výrazně přes 40 000 Euro" za rok.

Tip: Bugatti Veyron: zrození ďábla se blíží (fascinace)

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek  

Bugatti s nadějí očekává zákazníky

A teď trochu z vážnějšího soudku. Bugatti (a přeneseně i Volkswagen) vyhlíží další zákazníky. Prozatím je pevně objednáno několik desítek kusů, které ale miliardový vývoj nemohou ani v nejmenším zaplatit. Počáteční boom, kdy během pár okamžiků přišlo téměř 40 objednávek je pryč a další zákazníci se moc nehlásí. Cena 1 000 000 Euro je velká a trh není nenasytný. Supersportů s obdobnými parametry je na trhu více, a tak i v této exkluzivní sféře je větší nabídka než poptávka. Veyron je pro ekonomy propadák, pro výzkumné oddělení je to po létech problémů konečně úspěch. Veyron překonal bájnou hranici 400 km/h, vytvoříl nový rychlostní rekord, dosáhl výkonu přes 1000 koní, takže po této stránce je vše splněno. Bohužel, problémy, které ho provázely, včetně několika odložených termínů uvedení do prodeje, se odrazily na zájmu zákazníků. Na straně druhé je také exkluzivita. Ta je doposud zajištěna malým počtem objednaných a prodaných vozů, ale stejně jako Porsche narazilo u Carrery GT s tím, že chtělo prodat až moc velký počet svého exkluzivního modelu, tak může narazit i Bugatti. Přece jen plánovaný prodej několika set kusů je moc velký a mírně to degraduje právě onen pocit z exkluzivity, který se u těchto vozů vyžaduje. Krom toho, že najít na trhu místo pro tolik kusů není jednoduché. Na straně druhé je nemožnost si Veyron jakkoli osahat bez zaplacení zálohy. Možná se tim Bugatti trochu brání, aby se k nim nenahrnula spousta lidí, kteří budou zájem pouze předstírat, ale i přístup, který je veskrze pouze o financích, nebudí dobrý dojem. Zákazníci se prozatím moc nehrnou a zda se situace zlepší a Veyron se začne více prodávat, ukáže až čas.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Jak koupit Veyron, hořká realita
  2. Nové fotografie z testování v USA

bazar

Porsche Boxster 2,7
Rok výroby: 2006
Stav: 58 037 km
Cena: 600 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 34 034 km
Cena: 290 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2003
Stav: 173 744 km
Cena: 100 000 Kč
Porsche Cayenne 3
Rok výroby: 2011
Stav: 81 410 km
Cena: 1 000 000 Kč
Porsche 911 3,4
Rok výroby: 2012
Stav: 49 701 km
Cena: 1 850 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků