Bugatti Veyron GS L´Or Blanc: bílé zlato

Supersportovní prototyp Bugatti Veyron Grand Sport L´Or Blanc již známe, přesto tento klenot stojí za připomenutí.

Koncern Volkswagen Group letos do Frankfurtu přivezl také skvost v podobě vozu Bugatti Veyron Grand Sport L´Or Blanc (tj. „bílé zlato“). Automobilka Bugatti jej představila na zvláštním ceremoniálu v Berlíně již letos v červnu, ale skutečně nejširší veřejnosti byla určena teprve jeho premiéra na autosalonu ve Frankfurtu. Jelikož byl tento krok očekáván, nechali jsme si prezentaci vozu Bugatti Veyron Grand Sport L´Or Blanc našim čtenářům až na tuto chvíli. Za zmínku stojí také skutečnost, že se značka Bugatti za svoji osmiletou novodobou existenci ve Frankfurtu objevila vůbec poprvé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento superroadster vznikl ve spolupráci s berlínskou porcelánkou Königliche Porzellan-Manufaktur (KPM), takže nás snad ani nepřekvapí, že se vyznačuje použitím keramiky. Ta byla v široké míře použita na karoserii vozu i v jejím interiéru. Prototyp vznikl ze standardního provedení Bugatti Veyron Grand Sport, jež není prakticky ničím jiným než „normálním“ (jestli vůbec podobný přívlastek v případě řady Bugatti Veyron lze použít) Veyronem. K popisu toho na speciálu L´Or Blanc mnoho není, více vám řeknou přiložené fotografie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon se tedy stará osmilitrový šestnáctiválec s výkonem 1 001 koní (736 kW) a točivým momentem 1 250 N.m, jenž otevřenému vozu umožní dosáhnout nejvyšší rychlosti 407 km/h se zavřenou polykarbonátovou střechou a 350 km/h bez ní. Když značka Bugatti před třemi lety roadster Veyron Grand Sport představovala, nechala se slyšet, že podobně jako u kupé plánuje omezenou edici 150 vozů. K dnešnímu dni jich bylo zatím prodáno teprve 42, takže máte ještě stále příležitost.

A nový unikát Bugatti Veyron Grand Sport L´Or Blanc? U VW Group si jej údajně cení v přepočtu na horentních 40 656 000 Kč, nicméně není zatím jasné, zda již svého kupce našel.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků