Bugatti Veyron GS L´Or Blanc: bílé zlato

Supersportovní prototyp Bugatti Veyron Grand Sport L´Or Blanc již známe, přesto tento klenot stojí za připomenutí.

Koncern Volkswagen Group letos do Frankfurtu přivezl také skvost v podobě vozu Bugatti Veyron Grand Sport L´Or Blanc (tj. „bílé zlato“). Automobilka Bugatti jej představila na zvláštním ceremoniálu v Berlíně již letos v červnu, ale skutečně nejširší veřejnosti byla určena teprve jeho premiéra na autosalonu ve Frankfurtu. Jelikož byl tento krok očekáván, nechali jsme si prezentaci vozu Bugatti Veyron Grand Sport L´Or Blanc našim čtenářům až na tuto chvíli. Za zmínku stojí také skutečnost, že se značka Bugatti za svoji osmiletou novodobou existenci ve Frankfurtu objevila vůbec poprvé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento superroadster vznikl ve spolupráci s berlínskou porcelánkou Königliche Porzellan-Manufaktur (KPM), takže nás snad ani nepřekvapí, že se vyznačuje použitím keramiky. Ta byla v široké míře použita na karoserii vozu i v jejím interiéru. Prototyp vznikl ze standardního provedení Bugatti Veyron Grand Sport, jež není prakticky ničím jiným než „normálním“ (jestli vůbec podobný přívlastek v případě řady Bugatti Veyron lze použít) Veyronem. K popisu toho na speciálu L´Or Blanc mnoho není, více vám řeknou přiložené fotografie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon se tedy stará osmilitrový šestnáctiválec s výkonem 1 001 koní (736 kW) a točivým momentem 1 250 N.m, jenž otevřenému vozu umožní dosáhnout nejvyšší rychlosti 407 km/h se zavřenou polykarbonátovou střechou a 350 km/h bez ní. Když značka Bugatti před třemi lety roadster Veyron Grand Sport představovala, nechala se slyšet, že podobně jako u kupé plánuje omezenou edici 150 vozů. K dnešnímu dni jich bylo zatím prodáno teprve 42, takže máte ještě stále příležitost.

A nový unikát Bugatti Veyron Grand Sport L´Or Blanc? U VW Group si jej údajně cení v přepočtu na horentních 40 656 000 Kč, nicméně není zatím jasné, zda již svého kupce našel.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků