Bugatti Veyron GS L´Or Blanc: bílé zlato

Supersportovní prototyp Bugatti Veyron Grand Sport L´Or Blanc již známe, přesto tento klenot stojí za připomenutí.

Koncern Volkswagen Group letos do Frankfurtu přivezl také skvost v podobě vozu Bugatti Veyron Grand Sport L´Or Blanc (tj. „bílé zlato“). Automobilka Bugatti jej představila na zvláštním ceremoniálu v Berlíně již letos v červnu, ale skutečně nejširší veřejnosti byla určena teprve jeho premiéra na autosalonu ve Frankfurtu. Jelikož byl tento krok očekáván, nechali jsme si prezentaci vozu Bugatti Veyron Grand Sport L´Or Blanc našim čtenářům až na tuto chvíli. Za zmínku stojí také skutečnost, že se značka Bugatti za svoji osmiletou novodobou existenci ve Frankfurtu objevila vůbec poprvé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento superroadster vznikl ve spolupráci s berlínskou porcelánkou Königliche Porzellan-Manufaktur (KPM), takže nás snad ani nepřekvapí, že se vyznačuje použitím keramiky. Ta byla v široké míře použita na karoserii vozu i v jejím interiéru. Prototyp vznikl ze standardního provedení Bugatti Veyron Grand Sport, jež není prakticky ničím jiným než „normálním“ (jestli vůbec podobný přívlastek v případě řady Bugatti Veyron lze použít) Veyronem. K popisu toho na speciálu L´Or Blanc mnoho není, více vám řeknou přiložené fotografie.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

O pohon se tedy stará osmilitrový šestnáctiválec s výkonem 1 001 koní (736 kW) a točivým momentem 1 250 N.m, jenž otevřenému vozu umožní dosáhnout nejvyšší rychlosti 407 km/h se zavřenou polykarbonátovou střechou a 350 km/h bez ní. Když značka Bugatti před třemi lety roadster Veyron Grand Sport představovala, nechala se slyšet, že podobně jako u kupé plánuje omezenou edici 150 vozů. K dnešnímu dni jich bylo zatím prodáno teprve 42, takže máte ještě stále příležitost.

A nový unikát Bugatti Veyron Grand Sport L´Or Blanc? U VW Group si jej údajně cení v přepočtu na horentních 40 656 000 Kč, nicméně není zatím jasné, zda již svého kupce našel.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků