Bugatti Veyron Grand Sport: unikát v detailech

Kalifornská Pebble Beach je v těchto dnech místem představení skvostů mezi auty. Představila se zde i nová verze Veyronu.

Bugatti Veyron je i několik let po svém představení velmi ostře sledovaným vozem, který na sebe stále poutá pozornost, kdekoliv se objeví. Výrobce se jej ovšem i přesto snaží zviditelňovat různými limitovanými edicemi, které však nikdy příliš radikální nebyly a mnohokrát šlo o pouhou změnu barev a některých materiálů. Nyní se však návrháři odhodlali na radikálnější úpravy a připravili dílo opravdu hodné známé výstavy luxusních a klasických vozidel v Kalifornii. Mezi verze Pur Sang, Sang Noir, FBG par Hermes a Pegaso, se nyní zařadí opravdu exklusivní Grand Sport 16.4, který jsme vám v krátkosti představili před několika týdny.

Jak už jsme zmínili, tato verze se od těch ostatních dost podstatně liší a jde to znát i na první pohled. Veyron totiž „přišel“ o pevnou střechu, což si vyžadovalo několik dost podstatných konstrukčních zásahů s cílem zvýšit celkovou pevnost karoserie a zároveň zachovat co nejlepší aerodynamické vlastnosti. Z technických úprav bychom mohli vyjmenovat třeba prodloužení čelního skla, vyztužení podlahy a dveří a propracovaní systému uchycení pro střechu. Aby se však podařilo snížit hmotnost, která vzrostla v důsledku konstrukčních úprav, museli konstruktéři v hojném množství použít prvky z karbonu strukturovaně vyztuženy ocelí.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Odnímatelná část střechy je vyrobena ze skla a vypadá skutečně elegantně, háček je ovšem v tom, že se pro ni v autě nenajde místo, a tak pokud si chcete užívat jízdu s otevřenou střechou, je potřeba tento kus sundat a nechat třeba v garáži. A co když se z ničeho nic spustí déšť? Veyron Grand Sport 16.4 disponuje tzv. nouzovou plátěnou střechou která je skládatelná podobně jako deštník. Nenajdeme zde však žádný zasouvací, nebo vyklápěcí mechanizmus, a tak je nutné nejprve zastavit a plátěnou střechu ručně nasadit. V této cenové kategorii je to poněkud zvláštní řešení, ovšem konstruktérům lze uvěřit, že pro elektronický mechanismus skutečně nebylo místo.

Z mála stylingových změn ještě zůstává zmínit nové přední světlomety s integrovaným blokem LED světel pro denní svícení. Bugatti Veyron Grand  Sport 16.4 bude vyroben v docela hojném počtu a světlo světa spatří přibližně 150 kusů a první kusy se ke svým zákazníkům dostanou zřejmě již příští rok v březnu.  

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Klepněte pro větší obrázek
Bugatti Veyron Grand Sport 16.4
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

včera | Miro Mihálik | 4 příspěvky
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků
Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 12 příspěvků