Bugatti Veyron Grand Sport: nejdražší Bugatti se vyrábí, objednáte si?

Veyron přišel o střechu, dostal označení Grand Sport a jeho výroba právě začala.

Bugatti Veyron patří dnes mezi to nejdražší a nejexkluzivnější, co lze mezi automobily současnosti koupit. Vždy se však najdou zákazníci, kterým to nestačí a chtějí více. Právě pro ně Bugatti připravilo novinku s otevřenou karosérií targa a plným jménem Veyron 16.4 Grand Sport a její výroba byla nyní spuštěna v supermoderní továrně ve francouzském Molsheimu.

Pro zachování výjimečnosti bude vyrobeno jen 150 vozů tohoto typu a značka Bugatti se jej rozhodla prezentovat skutečně velkolepým způsobem. Pro své zákazníky, kteří si tato auta již objednali, připravila předváděcí jízdy v slavném severofrancouzském letovisku Cannes, kde bylo připraveno několik strojů z předprodukční série.

První prototyp Veyronu Grand Sport byl světu představen vloni na soutěži elegance v Pebble Beach a navíc zde byl i dražen. Nový majitel za něj tehdy zaplatil bezmála tři miliony dolarů, ale ve své garáži bude hostit stroj s pořadovým číslem 1. Zbylých 149 vozů bude prodáváno zhruba za dva miliony dolarů, tedy nějakých 1,4 milionu eur. Prvních pět desítek vozů bude vyhrazeno pro registrované zákazníky značky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ačkoli výrobce svoji novinku označuje jako roadster, Grand Sport má ve skutečnosti uzavřenou karosérii s odnímatelným střešním panelem ve stylu targa, který je třeba sejmout manuálně a uložit mimo vozidlo. Podle Georgese Kellera z tiskového oddělení značky Bugatti bylo toto řešení jediné možné s ohledem na zachování potřebné tuhosti celého skeletu karosérie. Pravdou je, že řada malosériových producentů exkluzivních automobilů využívá pro usnadnění jízdy s větrem ve vlasech právě tohoto řešení, které udrží skelet nepoddajný a zároveň při vývoji mnoho nestojí. S uzavřenou střechou pokoří Veyron Grand Sport rychlost 407 km/h, po jejím sejmutí však jede „jen“ 360 km/h. Přesto se však jedná o nejrychlejší sériový „roadster“ současnosti.

Bugatti průběžně uvádní zvláštní série svého typu Veyron tak, jak velí důstojnost a tradice této značky. Jmenujme především stroje Pur Sang, Sang Noir, Pegaso a Fbg par Hermès. Pokud vás provedení Grand Sport zaujalo, podívejte se na toto místo, kde jsme vás o něm informovali podrobně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bugatti Veyron Grand Sport

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků