Bugatti Veyron Grand Sport: nejdražší Bugatti se vyrábí, objednáte si?

Veyron přišel o střechu, dostal označení Grand Sport a jeho výroba právě začala.

Bugatti Veyron patří dnes mezi to nejdražší a nejexkluzivnější, co lze mezi automobily současnosti koupit. Vždy se však najdou zákazníci, kterým to nestačí a chtějí více. Právě pro ně Bugatti připravilo novinku s otevřenou karosérií targa a plným jménem Veyron 16.4 Grand Sport a její výroba byla nyní spuštěna v supermoderní továrně ve francouzském Molsheimu.

Pro zachování výjimečnosti bude vyrobeno jen 150 vozů tohoto typu a značka Bugatti se jej rozhodla prezentovat skutečně velkolepým způsobem. Pro své zákazníky, kteří si tato auta již objednali, připravila předváděcí jízdy v slavném severofrancouzském letovisku Cannes, kde bylo připraveno několik strojů z předprodukční série.

První prototyp Veyronu Grand Sport byl světu představen vloni na soutěži elegance v Pebble Beach a navíc zde byl i dražen. Nový majitel za něj tehdy zaplatil bezmála tři miliony dolarů, ale ve své garáži bude hostit stroj s pořadovým číslem 1. Zbylých 149 vozů bude prodáváno zhruba za dva miliony dolarů, tedy nějakých 1,4 milionu eur. Prvních pět desítek vozů bude vyhrazeno pro registrované zákazníky značky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ačkoli výrobce svoji novinku označuje jako roadster, Grand Sport má ve skutečnosti uzavřenou karosérii s odnímatelným střešním panelem ve stylu targa, který je třeba sejmout manuálně a uložit mimo vozidlo. Podle Georgese Kellera z tiskového oddělení značky Bugatti bylo toto řešení jediné možné s ohledem na zachování potřebné tuhosti celého skeletu karosérie. Pravdou je, že řada malosériových producentů exkluzivních automobilů využívá pro usnadnění jízdy s větrem ve vlasech právě tohoto řešení, které udrží skelet nepoddajný a zároveň při vývoji mnoho nestojí. S uzavřenou střechou pokoří Veyron Grand Sport rychlost 407 km/h, po jejím sejmutí však jede „jen“ 360 km/h. Přesto se však jedná o nejrychlejší sériový „roadster“ současnosti.

Bugatti průběžně uvádní zvláštní série svého typu Veyron tak, jak velí důstojnost a tradice této značky. Jmenujme především stroje Pur Sang, Sang Noir, Pegaso a Fbg par Hermès. Pokud vás provedení Grand Sport zaujalo, podívejte se na toto místo, kde jsme vás o něm informovali podrobně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bugatti Veyron Grand Sport
TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

dnes | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků