Bugatti Veyron Grand Sport: nejdražší Bugatti se vyrábí, objednáte si?

Veyron přišel o střechu, dostal označení Grand Sport a jeho výroba právě začala.

Bugatti Veyron patří dnes mezi to nejdražší a nejexkluzivnější, co lze mezi automobily současnosti koupit. Vždy se však najdou zákazníci, kterým to nestačí a chtějí více. Právě pro ně Bugatti připravilo novinku s otevřenou karosérií targa a plným jménem Veyron 16.4 Grand Sport a její výroba byla nyní spuštěna v supermoderní továrně ve francouzském Molsheimu.

Pro zachování výjimečnosti bude vyrobeno jen 150 vozů tohoto typu a značka Bugatti se jej rozhodla prezentovat skutečně velkolepým způsobem. Pro své zákazníky, kteří si tato auta již objednali, připravila předváděcí jízdy v slavném severofrancouzském letovisku Cannes, kde bylo připraveno několik strojů z předprodukční série.

První prototyp Veyronu Grand Sport byl světu představen vloni na soutěži elegance v Pebble Beach a navíc zde byl i dražen. Nový majitel za něj tehdy zaplatil bezmála tři miliony dolarů, ale ve své garáži bude hostit stroj s pořadovým číslem 1. Zbylých 149 vozů bude prodáváno zhruba za dva miliony dolarů, tedy nějakých 1,4 milionu eur. Prvních pět desítek vozů bude vyhrazeno pro registrované zákazníky značky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ačkoli výrobce svoji novinku označuje jako roadster, Grand Sport má ve skutečnosti uzavřenou karosérii s odnímatelným střešním panelem ve stylu targa, který je třeba sejmout manuálně a uložit mimo vozidlo. Podle Georgese Kellera z tiskového oddělení značky Bugatti bylo toto řešení jediné možné s ohledem na zachování potřebné tuhosti celého skeletu karosérie. Pravdou je, že řada malosériových producentů exkluzivních automobilů využívá pro usnadnění jízdy s větrem ve vlasech právě tohoto řešení, které udrží skelet nepoddajný a zároveň při vývoji mnoho nestojí. S uzavřenou střechou pokoří Veyron Grand Sport rychlost 407 km/h, po jejím sejmutí však jede „jen“ 360 km/h. Přesto se však jedná o nejrychlejší sériový „roadster“ současnosti.

Bugatti průběžně uvádní zvláštní série svého typu Veyron tak, jak velí důstojnost a tradice této značky. Jmenujme především stroje Pur Sang, Sang Noir, Pegaso a Fbg par Hermès. Pokud vás provedení Grand Sport zaujalo, podívejte se na toto místo, kde jsme vás o něm informovali podrobně.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bugatti Veyron Grand Sport
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků