Bugatti Veyron: edice Fbg par Hermes v novém

Jednou z hvězd letošní soutěže elegance v Pebble Beach byl otevřený Veyron Grand Sport. Ale nebyl tam sám.

Společnost mu dělal Veyron z omezené edice Fbg par Hermes, jenž zde slavil premiéru ve svém dalším provedení a s nabídkou nových doplňků. Jedná se především o nová schémata dvoutónového laku. Ten lze od konce letošního roku objednávat v kombinacích modré indigo s rumělkou nebo limetkovou, pruská modř s jeansovou a černá s rudou. Ceny za toto provedení začínají na 1,55 milionech eur.

Série Vbg par Hermes navazuje na předchozí edici Pur Sang a tentokrát si vypůjčila jméno od francouzské designérské firmy Hermes. Připomíná partnerství staré více než 80 let. U pařížské společnosti Hermes na ulici Rue du Faubourg Saint-Honoré nechával Ettore Bugatti ve dvacátých letech stavět interiéry pro své zakázkové cestovní vozy. Slovo Fbg v názvu moderní reminiscence série Veyron je zkráceninou výrazu Faubourg. V tomto provedení se jedná o supervůz v jeho superverzi, ovšem bez dalších úprav na motoru či podvozku.

Úpravy Veyronu prováděl tým pod vedením Gabriele Pezziniho, který se pokusil vozu vtisknout výraz speciálního provedení vozu Bugatti Type 35 z roku 1924. Mezi typické znaky patří zvláštní barva kapoty, jež svojí barvou přechází do interiéru a znovu se zjevuje na zadní kapotě, osmipaprsková leštěná hliníková kola s pokličkami zdobenými písmenem H, naběráky vzduchu nad kabinou připomínající typické stehy na sedadlech a nové víčko nádrže či maska chladiče. Celý interiér je čalouněn teletinou a doplněn hliníkovými prvky, přičemž vnitřní dveřní madla byla nahrazena poutky ve stylu madel na kufrech a v zavazadlovém prostoru se objevily na míru šité kožené kufry. Jak bylo řečeno v úvodu, mechaniky vozu se změny nedotkly, takže motor 16.4 dává až 1 001 koní výkonu a 1 250 Nm točivého momentu, což vozu umožní dosáhnout nejvyšší rychlsti 407 km/h.

Dosud byly vozy Veyron Fbg par Hermes nabízeny pouze v barevném provedení černé s cihlově červenou, což je pro podobný vůz zřejmě ta nejnevhodnější kombinace...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bugatti Veyron Fbg par Hermes v jednom z nových provedení
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bugatti Veyron Fbg par Hermes v původní verzi
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 12 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků