Bugatti Veyron 16.4: finální verze v Ženevě

Bugatti Veyron je nejočekávanější auto už asi čtyři roky po sobě. Velká ostuda pro vedení koncernu Volkswagen, ale zároveň stále velmi žhavá novinka se již konečně blíží. Nedávno šéf Bugatti informoval širokou veřejnost, že finální verze dorazí k prvním zákazníkům letos v září.

Na právě probíhajícím ženevském autosalónu by měl být představen prototyp tzv. 0-series, finální modelové řady, která se začne vyrábět letos v květnu. Pár technických poznámek o Veyronu pro neznalé: Označení Veyron 16.4 značí, že pod kapotou se před zadní nápravou ukrývá monstrózní motor W16, 4 ventily na válec, 4 turbodmychadla, obsah 8.0 l a výkon 736 kW (1001 k). Maximální kroutící moment 1 250 Nm nastupuje již od 2 250 ot. a nejvyšší rychlost po všech spekulacích opravdu překročí 400 km/h. Předpokládaná cena bude jednoho milionu eur.

Čím dalším se Veyron pyšní, jsou kvalitní brzdy. Keramické kotouče mají průměr 400 mm vpředu a 380 mm vzadu a po těžkých zátěžových testech vykazovaly minimální známky vadnutí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bugatti Veyron

Tip: Mnohem zajímavější jsou informace o novém Baby Bugatti, které se chystá na rok 2008.
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků