Bugatti Veyron 16.4: finální verze v Ženevě

Bugatti Veyron je nejočekávanější auto už asi čtyři roky po sobě. Velká ostuda pro vedení koncernu Volkswagen, ale zároveň stále velmi žhavá novinka se již konečně blíží. Nedávno šéf Bugatti informoval širokou veřejnost, že finální verze dorazí k prvním zákazníkům letos v září.

Na právě probíhajícím ženevském autosalónu by měl být představen prototyp tzv. 0-series, finální modelové řady, která se začne vyrábět letos v květnu. Pár technických poznámek o Veyronu pro neznalé: Označení Veyron 16.4 značí, že pod kapotou se před zadní nápravou ukrývá monstrózní motor W16, 4 ventily na válec, 4 turbodmychadla, obsah 8.0 l a výkon 736 kW (1001 k). Maximální kroutící moment 1 250 Nm nastupuje již od 2 250 ot. a nejvyšší rychlost po všech spekulacích opravdu překročí 400 km/h. Předpokládaná cena bude jednoho milionu eur.

Čím dalším se Veyron pyšní, jsou kvalitní brzdy. Keramické kotouče mají průměr 400 mm vpředu a 380 mm vzadu a po těžkých zátěžových testech vykazovaly minimální známky vadnutí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bugatti Veyron

Tip: Mnohem zajímavější jsou informace o novém Baby Bugatti, které se chystá na rok 2008.
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků