Bugatti Veyron 16.4: finální verze v Ženevě

Bugatti Veyron je nejočekávanější auto už asi čtyři roky po sobě. Velká ostuda pro vedení koncernu Volkswagen, ale zároveň stále velmi žhavá novinka se již konečně blíží. Nedávno šéf Bugatti informoval širokou veřejnost, že finální verze dorazí k prvním zákazníkům letos v září.

Na právě probíhajícím ženevském autosalónu by měl být představen prototyp tzv. 0-series, finální modelové řady, která se začne vyrábět letos v květnu. Pár technických poznámek o Veyronu pro neznalé: Označení Veyron 16.4 značí, že pod kapotou se před zadní nápravou ukrývá monstrózní motor W16, 4 ventily na válec, 4 turbodmychadla, obsah 8.0 l a výkon 736 kW (1001 k). Maximální kroutící moment 1 250 Nm nastupuje již od 2 250 ot. a nejvyšší rychlost po všech spekulacích opravdu překročí 400 km/h. Předpokládaná cena bude jednoho milionu eur.

Čím dalším se Veyron pyšní, jsou kvalitní brzdy. Keramické kotouče mají průměr 400 mm vpředu a 380 mm vzadu a po těžkých zátěžových testech vykazovaly minimální známky vadnutí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bugatti Veyron

Tip: Mnohem zajímavější jsou informace o novém Baby Bugatti, které se chystá na rok 2008.
Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků