Bugatti Veyron 16.4: finální verze v Ženevě

Bugatti Veyron je nejočekávanější auto už asi čtyři roky po sobě. Velká ostuda pro vedení koncernu Volkswagen, ale zároveň stále velmi žhavá novinka se již konečně blíží. Nedávno šéf Bugatti informoval širokou veřejnost, že finální verze dorazí k prvním zákazníkům letos v září.

Na právě probíhajícím ženevském autosalónu by měl být představen prototyp tzv. 0-series, finální modelové řady, která se začne vyrábět letos v květnu. Pár technických poznámek o Veyronu pro neznalé: Označení Veyron 16.4 značí, že pod kapotou se před zadní nápravou ukrývá monstrózní motor W16, 4 ventily na válec, 4 turbodmychadla, obsah 8.0 l a výkon 736 kW (1001 k). Maximální kroutící moment 1 250 Nm nastupuje již od 2 250 ot. a nejvyšší rychlost po všech spekulacích opravdu překročí 400 km/h. Předpokládaná cena bude jednoho milionu eur.

Čím dalším se Veyron pyšní, jsou kvalitní brzdy. Keramické kotouče mají průměr 400 mm vpředu a 380 mm vzadu a po těžkých zátěžových testech vykazovaly minimální známky vadnutí.

  
Bugatti Veyron

Tip:novém Baby Bugatti

Doporučujeme

Články odjinud