Bugatti ukazuje nový Chiron Super Sport. 440 km/h pojí s luxusem uvnitř

Další den, další speciální verze Chironu. Tato si bere základ v dřívějším rychlostním rekordmanovi.

Bugatti lákalo, že má v zásobě další limitovanou edici mocného Chironu a nyní již strhává plachtu z novinky Chiron Super Sport. Vlastně koukáme na kombinaci schopností rekordní verze Super Sport 300+, ale bez kompromisů v oblasti luxusu uvnitř šestnáctiválcového hypersportu.

Novince tedy zůstává upravená prodloužená karoserie verze 300+ zlepšující aerodynamické schopnosti, stejně jako dále vyladěný osmilitrový quad-turbo W16 o síle 1176 kW (1600 koní) a točivém momentu 1600 N.m, ve spojení s pohonem všech kol a dvouspojkovou sedmistupňovou převodovkou.

Bugatti hlásí hotovo. La Voiture Noire za 280 milionů může zanedlouho do garáže

Bugatti hlásí hotovo. La Voiture Noire za 280 milionů může zanedlouho do garáže

Změnou jsou oproti verzi 300+ přepracovaná hliníková kola, ačkoliv si mohou zákazníci zvolit ještě lehčí příplatková hořčíková kola z varianty Chiron Pur Sport. Samozřejmostí je pak obutí od Michelinu se speciální směsí Pilot Sport Cup 2 pro vysokorychlostní jízdu. Omezovač nového Chironu SS je nastaven na 440 km/h. Jak už ale víme díky variantě 300+, rekordních 490,48 km/h není pro Bugatti problém.

Další čísla dynamických schopností jsou i pro nové SS samozřejmě dechberoucí. Bugatti už ani nezmiňuje zrychlení na 100 km/h, ale ihned upřesňuje hranici 200 km/h, na kterou se SS dostane z místa za 5,8 sekundy. Následných 300 km/h je na budíku za 12,1 sekundy. A mimochodem, z šestého na sedmý převodový stupeň řadí SS v rychlosti 403 km/h.

Bentley už trénuje na Pikes Peak. Jeho Continental GT3 pojede na ekologické palivo

Bentley už trénuje na Pikes Peak. Jeho Continental GT3 pojede na ekologické palivo

Právě i při rychlosti 440 km/h tedy automobilka zmiňuje snadnou a bezpečnou ovladatelnost Chironu SS. Slova o „vysokorychlostním cestování napříč kontinenty“ a spojení „rychlosti a luxusu“ pak dokazuje komfortní výbava novinky. Na rozdíl od Alcantary a karbonu ve verzi 300+ či Pur Sport se uvnitř nachází ta nejlepší kůže a díly z leštěného hliníku. Dříve příplatkovou ochrannou klec zde nikdo nečeká.

Produkce Chironu Super Sport odstartuje už zanedlouho a první vozy se dostanou k zákazníkům na začátku příštího roku. Za novinku žádá Bugatti 3,2 milionu eur (asi 81,3 milionu korun).

TEST Renault Arkana TCe 140 EDC: Velká show na skromných základech

Renault Arkana TCe 140 EDC

Stále se nemůžete rozhodnout mezi Meganem Grandtour a GrandCoupé? Řešení má automobilka ve formě SUV s tvary kupé. Prostorem nešetří, ale co vaše peněženka?

včera | Richard Herbich | 11 příspěvků
První jízda s novým Rolls-Roycem Ghost Extended: Vezl nás nejlepší řidič světa!

Rolls-Royce Ghost Extended

Pokud se rozhodnete poskytovat lidem lázeňskou péči, připravte si pořádný balík. Nebo si za zlomek kupte nový Rolls-Royce Ghost a klienty vozte na zadním sedadle s barem.

12.  6.  2021 | Jiří Baborský | 15 příspěvků
TEST Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI (373 kW): Skvělý motor nahrazen dokonalým

Audi SQ7 a SQ8 4.0 TFSI

Největší SUV z Ingolstadtu v ostré verzi přezbrojily ze vznětového na zážehový agregát. Co to s nimi udělalo?

11.  6.  2021 | Jan MičkaVladimír Kadera | 26 příspěvků