Bugatti ukazuje Chiron Pur Sport v plném nasazení. Nechybí mu ani mód pro drift

Bugatti Chiron Pur Sport se začne vyrábět ještě v tomto roce. Pandemie koronaviru však pozastavila testování, takže teď musí v Molsheimu pěkně máknout.

Po několika exkluzivních limitkách na bázi modelu Chiron přichází automobilka Bugatti s tou absolutně nejostřejší verzí. Novinka s názvem Pur Sport si odbyla svou premiéru během zrušeného autosalonu v Ženevě a z Molsheimu nás tehdy informovali, že tento vůz nebude jen králem promenád, ale plnohodnotným sportovním nástrojem i na okruhy.

Základní model byl již dostatečně silný, takže na výkon se sahat nemuselo. Chiron Pur Sport má tedy také šestnáctiválcový motor o výkonu 1500 koní a 1600 N.m točivého momentu. V rámci lepší agility však Pur Sport shodil 50 kilogramů a díky téměř dvoumetrovému křídlu také generuje větší přítlak. 

Pur Sport obouvá nově vyvinuté pneumatiky Michelin Sport Cup 2 R o rozměrech 285/30 R20 vpředu a 355/25 R21 vzadu. Převodovka má o 15 % kratší kvalty a vrchol výkonu byl posunutý až na 6900 otáček za minutu. Výsledkem toho je, že třeba na šestku akceleruje Pur Sport z 60 na 120 km/h skoro o dvě sekundy rychleji než Chiron.

Pandemie koronaviru dokončování vozu zpomalila, ale s postupným uvolňováním omezení se i Bugatti nyní vydalo provětrat svou novinku na závodní okruh Bilster Berg v Německu. Tým sestavený z osmi inženýrů vzal rovnou dva kousky a pustil se do testování, z nějž najdete níže v článku i videozáznam.

Jachin Schwalbe, šéf vývoje podvozku, zmínil, že Chiron Pur Sport má unikátní režim ESC Sport+, který je na míru ušitý driftování. Jeho spuštěním omezíte kontrolu trakce na minimum a můžete tak projíždět zatáčky dveřmi napřed. Stabilizace pak zasáhne až při těch nejkrajnějších situacích.

Po testování na okruhu Bilster Berg se tým přesune na Nürburgring, kde proběhne další fáze testování. Výroba vozu začne v druhé polovině tohoto roku a je limitovaná počtem 60 kusů. Jeden kousek vyjde v přepočtu na 82.440.000 korun.

Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 74 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků