Bugatti ukázalo třmen brzdy z 3D tiskárny. Je velice pevný a téměř nic neváží

Bugatti předvedlo světu novou pýchu. Nejde o nový model, ale brzdový třmen vyrobený v 3D tiskárně. Pochlubit se může nízkou hmotností i zajímavým materiálem.

3D tiskárny už v dnešní době dokážou ledacos. Když už vyrábí také umělé lidské orgány, proč by nemohly vyrábět také součástky automobilů? Možná i takhle se zrodil nápad Bugatti vyrobit v 3D tiskárně třmen brzdy.

Bugatti se pyšní, že jde vůbec o první osmipístkový brzdový třmen na světě vyrobený touto technologií. Pokud by jej automobilka instalovala do vozu, byl by to zároveň největší třmen na světě. Díky použití titanu se může tento kousek chlubit také velice nízkou hmotností. Součástka z 3D tiskárny váží pouhých 2,9 kilogramů, běžně používaný hliníkový komponent až 4,9 kg. 

Bugatti Chiron a Pagani Huayra za 450 bitcoinů. Je to málo, nebo moc?

Bugatti Chiron a Pagani Huayra za 450 bitcoinů. Je to málo, nebo moc?

"Každý, kdo se dívá na tuto součástku, je překvapen tím, jak je lehká.  Navzdory svému velkému rozměru. Technicky je to mimořádně působivý brzdový třmen a navíc také skvěle vypadá," řekl Frank Götzke, šéf nových technologií Bugatti. 

Výrobní proces zabere celkem 45 hodin. Zahrnuje také například roztavení směsi čtyřmi výkonnými lasery. Po vrstvení přichází tepelné zpracování, které celou součástku zpevní. Pak následuje vyhlazování a práce na obrysech funkčních ploch. Výsledkem je brzdový třmen, který je daleko silnější než ten, který momentálně najdete v modelu Chiron. Tato specifická titanová slitina se totiž například používá v podvozku a křídlech letadel. 

Francouzská automobilka chce v první polovině letošního roku provádět  zkušební testy součástek z 3D tiskárny. Doufá, že s použitím této technologie by mohla v budoucnu zkrátit dobu výroby.

Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid: Když to prostě všechno šlape

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet Hybrid

Suzuki Vitara už koupíte pouze s mild-hybridním ústrojím pod kapotou. Může to jeho charakteru uškodit?

8.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 17 příspěvků
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

5.  4.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků