Bugatti ukázalo třmen brzdy z 3D tiskárny. Je velice pevný a téměř nic neváží

Bugatti předvedlo světu novou pýchu. Nejde o nový model, ale brzdový třmen vyrobený v 3D tiskárně. Pochlubit se může nízkou hmotností i zajímavým materiálem.

3D tiskárny už v dnešní době dokážou ledacos. Když už vyrábí také umělé lidské orgány, proč by nemohly vyrábět také součástky automobilů? Možná i takhle se zrodil nápad Bugatti vyrobit v 3D tiskárně třmen brzdy.

Bugatti se pyšní, že jde vůbec o první osmipístkový brzdový třmen na světě vyrobený touto technologií. Pokud by jej automobilka instalovala do vozu, byl by to zároveň největší třmen na světě. Díky použití titanu se může tento kousek chlubit také velice nízkou hmotností. Součástka z 3D tiskárny váží pouhých 2,9 kilogramů, běžně používaný hliníkový komponent až 4,9 kg. 

Bugatti Chiron a Pagani Huayra za 450 bitcoinů. Je to málo, nebo moc?

Bugatti Chiron a Pagani Huayra za 450 bitcoinů. Je to málo, nebo moc?

"Každý, kdo se dívá na tuto součástku, je překvapen tím, jak je lehká.  Navzdory svému velkému rozměru. Technicky je to mimořádně působivý brzdový třmen a navíc také skvěle vypadá," řekl Frank Götzke, šéf nových technologií Bugatti. 

Výrobní proces zabere celkem 45 hodin. Zahrnuje také například roztavení směsi čtyřmi výkonnými lasery. Po vrstvení přichází tepelné zpracování, které celou součástku zpevní. Pak následuje vyhlazování a práce na obrysech funkčních ploch. Výsledkem je brzdový třmen, který je daleko silnější než ten, který momentálně najdete v modelu Chiron. Tato specifická titanová slitina se totiž například používá v podvozku a křídlech letadel. 

Francouzská automobilka chce v první polovině letošního roku provádět  zkušební testy součástek z 3D tiskárny. Doufá, že s použitím této technologie by mohla v budoucnu zkrátit dobu výroby.

TEST DS 7 Crossback PureTech 225: Extravagance bez kompromisů?

DS 7 Crossback PureTech 225

Zcela samostatná značka DS je tu a model 7 s dodatkem Crossback je startem nové éry. Vyzkoušeli jsme nejsilnější benzínové provedení a sportovně laděnou výbavu.

včera | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 58 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků