Bugatti ukázalo třmen brzdy z 3D tiskárny. Je velice pevný a téměř nic neváží

Bugatti předvedlo světu novou pýchu. Nejde o nový model, ale brzdový třmen vyrobený v 3D tiskárně. Pochlubit se může nízkou hmotností i zajímavým materiálem.

3D tiskárny už v dnešní době dokážou ledacos. Když už vyrábí také umělé lidské orgány, proč by nemohly vyrábět také součástky automobilů? Možná i takhle se zrodil nápad Bugatti vyrobit v 3D tiskárně třmen brzdy.

Bugatti se pyšní, že jde vůbec o první osmipístkový brzdový třmen na světě vyrobený touto technologií. Pokud by jej automobilka instalovala do vozu, byl by to zároveň největší třmen na světě. Díky použití titanu se může tento kousek chlubit také velice nízkou hmotností. Součástka z 3D tiskárny váží pouhých 2,9 kilogramů, běžně používaný hliníkový komponent až 4,9 kg. 

Bugatti Chiron a Pagani Huayra za 450 bitcoinů. Je to málo, nebo moc?

Bugatti Chiron a Pagani Huayra za 450 bitcoinů. Je to málo, nebo moc?

"Každý, kdo se dívá na tuto součástku, je překvapen tím, jak je lehká.  Navzdory svému velkému rozměru. Technicky je to mimořádně působivý brzdový třmen a navíc také skvěle vypadá," řekl Frank Götzke, šéf nových technologií Bugatti. 

Výrobní proces zabere celkem 45 hodin. Zahrnuje také například roztavení směsi čtyřmi výkonnými lasery. Po vrstvení přichází tepelné zpracování, které celou součástku zpevní. Pak následuje vyhlazování a práce na obrysech funkčních ploch. Výsledkem je brzdový třmen, který je daleko silnější než ten, který momentálně najdete v modelu Chiron. Tato specifická titanová slitina se totiž například používá v podvozku a křídlech letadel. 

Francouzská automobilka chce v první polovině letošního roku provádět  zkušební testy součástek z 3D tiskárny. Doufá, že s použitím této technologie by mohla v budoucnu zkrátit dobu výroby.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 38 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků