Bugatti má cenu za design. Extrémní Bolide je nejkrásnějším hyperautem světa

Experimentální rychlá placka z Molsheimu zvítězila v soutěži krásy na Festivalu Automobile International. K zákazníkům zamíří v roce 2024.

Co by se stalo, kdybychom odstrojili Chiron téměř až na motor W16 a ten doplnili nezbytným minimem aerodynamické kapotáže? Takto přemýšleli designéři hypersportu Bugatti Bolide. Ten si bere za vzor Formuli 1, funkce u něj předchází formě a i ta je velmi povedená. Vůz v sériové podobě váží pouhých 1450 kilogramů a na 98oktanový benzin dosahuje poměru 0,9 kilogramu na koně – zaměření na tento údaj vychází z přístupu Ettore Bugattiho.

Bugatti opravdu postaví extrémní hračku Bolide. Bude stát 4 miliony euro

Bugatti opravdu postaví extrémní hračku Bolide. Bude stát 4 miliony euro

„Bolide je kulminací této filozofie, je ryzí svým designem a účelem. Stejně jako závoďáky z dvacátých let, tato čistota sebou přináší nevyhnutelnou krásu,“ vysvětluje šéfdesignér speciálních projektů Bugatti Nils Sajonz. O tom, že je Bolide krásné, byla přesvědčena i porota na designérské soutěže na 36. ročníku Festivalu Automobile International, kde extrémní Bugatti překonalo čtyři soupeře a zvítězilo s výrazným náskokem.

Nejrychlejší Bugatti míří k zákazníkům. Chiron SS 300+ se testoval dva roky

Nejrychlejší Bugatti míří k zákazníkům. Chiron SS 300+ se testoval dva roky

„Je pro nás ctí, že výsledný design získal takto žádané ocenění, pro nějž hlasovali experti v našem oboru,“ prohlásil šéfdesignér značky Achim Anscheidt. Bolide vznikne ve čtyřiceti kusech, první exempláře se dostanou k zákazníkům už za tři roky.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Nový VW Golf R Variant je pořád božsky všestranný a je s ním sranda. I na dráze!

VW Golf R Variant

Novou generaci Volkswagenu Golf R Variant jste si mohli prohlédnout už na konci prázdnin na výstavě Světa motorů Auta na náplavce. My jsme se však poprvé svezli až o měsíc později v Německu a dalo nám to víc, než jsme si vůbec dokázali představit.

včera | Jan Mička | 9 příspěvků
TEST SsangYong Musso Grand Premium 2.2 e-XDI: Fachman za cenu brigádníka

SsangYong Musso Grand

Korejský pick-up prošel omlazením, které poznáte na první pohled. Pod novou tváří se toho ale moc nezměnilo. Stačí to k udržení kroku s ostatními?

14.  10.  2021 | Vladimír Kadera | 3 příspěvky
TEST Audi Q4 SB 50 e-tron quattro: Když to má fungovat, berte plnou palbu!

Audi Q4 SB 50 e-tron quattro

Vysoký dojezd? Máme. Kvalitní zpracování? Také. Výkon? Nechybí. Jízdní komfort? Nadprůměrný. Designový elektromobil se Audi hodně povedl, ale bez chybičky není.

10.  10.  2021 | Richard Herbich | 5 příspěvků