Bugatti končí s motorem W16. Novou verzi vyvíjet nebude, ani nemůže

28 komentářů

Driver
17. září • 14:44

Je to celé jen důsledek škrtů v důsledku dieselgate a potažmo nových homologačních testů.
Kdo nechce skončit jako Saab nebo Volvo, tak se musí orientovat na budoucnoust. Došlo to už i Italům, třeba viz Stelvio, nebo i F-Pace a Bugatti bude muset velmi rychle následovat Cayenne a Urus a nabídnout ziskový produkt. Funguje to všude a bude to fungovat i tady a nechápu, na co čekají, dávno měli už před tímto rozhodnutím 5let vyrábět SUV. Nemůže být nic úžasnějšího, než mít neomezenou cenu tedy i možnosti ve vývoji a výrobě a vědět, že žádná cenovka nebude vysoká a jde jen o to, mít to udělat dražší a lepší než vyrábí ostatní. Cullinan to jasně ukazuje. Mimochodem i konzervativní britská automobilka byla v tomto rychlejší, a tam asi 45let SUV prodává RangeRover, a přesto se ukazuje, že konvence neplatí. Když může stát parfém nebo kabelka jako auto, tak auto může stát klidně tolik, co letadlo nebo Yachta a nikdo to neřeší. Stejně potřebuje koupit všechno :-D

Anti-automat
15. září • 20:32

mozno by stalo za to vymenit objem za pocet valcov.
Takych 16 litrov a 8 valcov, to by stalo za to ;-)

Standa
15. září • 17:59

Nesmyslná rozhodnutí EU zničí pomalu a jistě celou Evropu.Rozhodování nekompetentních lidí, jeden nesmysl za druhým, a přitom už je prokázané, že je to všechno na nic. Výroba elektromobilů je větší ekologické zatížení než konvenční auto, po železnici se prohání dieselové lokomotivy,které nikdo nekontroluje, stejně jako lodní dopravu na řekách a mořích.

honza
14. září • 22:48

S plně elektrickými hypersporty je pravděpodobné, že se s těmi auty bude více jezdit a nebudou to kokoti jen sušit v garážích, aby se jim to náhodou neopotřebovalo.

Rolb
14. září • 12:30

A já bych tam dal 1.2 TSI. Bohatě stačí.

Hloupej Honza
14. září • 12:13

Klidně můžou mít dvacetihrnek na zeměkouli je totiž stále dost zemi kde předpisy z Evropy neplatěj. Prostě se tu akorát nebude prodávat a nebo z toho udělá okruhové auto jako Vulkan.

Saman
14. září • 9:07

jasne emiséééééé, to vite ze jo :-Dza minulej rok v Evrope prodalo Bugatti 16 aut, v arabskych zemich prodali 42 aut, jasne za vsechno muzou emise v Evrope kde se Bugattek proda nejmin na svete :-Da kdys cteme dal tak se vlastne docteme ze to neni kvuli emisim,a le kvuli tomu, ze musi drzet krok s konkurenci a budou tedy elektrifikovat, aneb potrebuji velkej vykon a kroutak od 1 centimetru rozjedu, aby se nedstalo ze je za 2 roky nekdo prekona v ruznych rychlostnich rekordech ;-) proste zjistili ze s elektromotorem co pomaha se daj delat mnohem lepsi kouzla s casy, ale aby ukazali jakousi loajalitu s ostatnima, tak musej zninit emisni limity zakaznikum Bugatti je uplne sumak jestli by museli v Evrope zaplatit o 10-100 tisic euro za dany model vic kvuli emisim, takovou sumu bezne zaplati i za rocni servis toho auta ;-):-D mimochodem i soucasne emisni limity v Evrope, jsou mene prisne nez ty v nekterych statech USA, nez jake maji v Cine (kde je na Bugatti mimochodem dan prez 60% a v enkterych mestech dokonce na registraci muzete cekat i 4 roky, a nikoho nezajima ze jste za auto dali nekolik milionu eur, Chiron se tam mam dojem tedy ani neprodava) nebo prisnejsi nez v Japonsku

Lukáš
13. září • 20:41

Emisní normy jsou nesmyslem vyplozeným uměle a zbytečně alespoň co se automobilů týče.Planetu nezachrání mnohem víc ovzduší a navíc i oceany znečišťuje lodní doprava.60 let staré tankery na mazut a kdo ví co zaoceanské parníky i ty moderní.Ostatně kdo viděl udělá si představu.Je to jen nesmyslný boj za elektrifikaci a ani ta není řešení dokud bude zdrojem uhlí nebo fotovoltaika.Z toho mi plyne,že je vše čím je moto svět omezován je vlastně zlodějina a velkej podvod. :-(

bzzz
14. září • 13:54

Obrovske lode ti ovsem nezasiraji 24/7/365 ovzdusi v milionovych mestskych aglomeracich. Svet je omezovan predevsim nenazranosti/mamonem a omezenosti jeho obyvatel ;-)

Wonn
14. září • 16:16

Tohle smýšlení - hlavně ať mi to nesmrdí v městě pod nosem - je smýšlení omezenců. Ekologii je potřeba řešit globálně. Ano, nafťáka který ti projede pod oknem poznáš hned, ale emise vzniklé kdekoli na světě se jen tak nevypaří, kolují společně s počasím po celém světě a dostávají se i k nám. Pak se v zimě stane, že se přivane nějaká fronta plná bordelu a všichni se diví, že se hned tvoří smog nad městy. Proto má smysl řešit VŠECHNY zdroje znečištění na světě. Některé si zaslouží víc pozornosti, ale je nesmysl hnát se za emisemi u aut, a přitom zavírat čisté jaderné elektrárny a hned za městy mít spalovny na fosilní paliva. A to jen jeden příklad z mnoha.Globálnímu oteplování je taky úplně jedno, jestli ty emise vzniknou ve městě z aut, nebo z letadel, lodí či chemické havárie v číně.

světelná tyč
14. září • 17:37

Globální proměny klimatu jsou realitou této planety po celou její existenci. Nezávisle na tom, co dělá její živočišné obyvatelstvo. Současné ekoblbnutí je k ničemu, ale jsou v tom miliardy a tak se ekobyznys rozjel na plné pecky. Realitou je, že osobní automibily se na celkových emisích podílejí v podstatě minimálně. Rovněž je realitou, že celé elektromobily jsou jenom Potěmkinova vesnice a vlastně se jedná o ekozločin.

Martin
13. září • 19:45

Celá ta emisní situace nedáva smysl. Tohle supersportovní auto nenajede tolik kilometrů, co jedna normálně používaná Octavia. Stejně tak místo použití hraje poměrně významnou roli...

Saman
14. září • 9:29

o emise tady fakt nekde ani v nejmensim, jen je prtoste museli zminit

josephko
13. září • 18:02

S elektromotormi sa bude dať daný výkon dosiahnuť oveľa jednoduchšie a hlavne lacnejšie.

jirka
13. září • 22:42

kdy má elektromotor největší krouták pči nulových otáčkách, když člověk jede rychle je výkon tak potřebuje při vysokých rychlostech slušný krouták jenze u elektro je to obráceně.

Martin
13. září • 19:46

jojo, a ujede to na jedno nabití kolik kilometrů? Nabíjet se to bude jak dlouhou? Vážit to bude kolik tun?

Jedna Bedna
13. září • 18:03

což není to, oč zákazníkům běží

Saman
14. září • 9:28

no vzhledem k tomu ze ty elektrifikovane supersporty o zakazniky nouzi nemaj, tak to asi nebude tak uplne pravdaten komu vadi ze ten motor nebude mit nasledovnika, jsou vesmes v drtive vetsine jen lide, co si dane auto nejen nekoupi, ale pravdepodobne v nem nikdy ani nepojedou, a spousta z nich ho v zivote neuvidi jinak nez na obrazku :-) schvalne, kolikrat za zivot jsi jel v Chironu jako ridic? kolikrat za zivot jsi jel v Chironu jako spolujezdec? kolikrat za zivot jsi videl jet nazivo Chiron? kolikrat za zivot jsi videl Chiron alespon stat? ..... ja za sebe muzu rict ze na vsechny ty otazky mam odpoved ani jednou, treva ve Veyronu jsem se jednou vezl jako spolujezdec a videl ho 2x na dalniciemise za to fakt nemuzou, muze za to konkurence a fakt, ze Bugatti je pro koncern extremne prodelecna automobilka, tahle jedna jedina automobilka koncernu prodelava zhruba dvacetinu toho co museli zaplatit za emisni skandal, slusnej balik na automobilku co vyrabi auta v kusove vyrobe a rocne postavi asi 70-80 aut :-D a jen tak mimochodem vice nez polovina z te rocni produkce miri do Arabskych zemi, kde na emise tak nejak zvysoka, a kdyby nemeli kvoty na vyrobu i pro dalsi trhy, tak do tech zemi bezproblemu muzou poslat a prodat celou produkci Bugattek ;-) ne emise v tom opravdu nemaj roli ani jednoho jedineho procenta B-]

Wonn
14. září • 12:55

Asi to tak bude, já jsem na ty emise už tak háklivý, že jsem nad něčím takovým ani neuvažoval. Ten motor je sice zajímavý po technické stránce, ale jak píšeš, je strašně drahý a vzhledem ke svému výkonu i strašně velký a těžký. Dobře jsi zmínil švéďáky, kteří dosahují podobných výkonů s "polovičním" motorem. Ten šestnáctiválec je prostě nadšenecký fetiš, který ale nemá moc smysl. Navíc vzhledem k těm elektroautům asi končí doba, kdy si hypersport vystačil jen se spalovákem. Koenigsegg už má nějakou dobu regeru a vypadá to, že touto cestou bude pokračovat. Takže každý nový hypersport už bude muset být alespoň hybrid, pokud ne čisté elektro.

Jirka
13. září • 17:24

V USA si vyberu karu, dam do ni hemi bick block co bude mit 1500 koni, prevezu kontejnerem do cr, dekra prohlidka, a uz se tu prohanim s velkym hemi a eu si polibi.

Wonn
13. září • 16:33

Honba za emisemi u aut, kterých se vyrobí pár kusů a za svoji životnost ujedou pár kilometrů, je podle mě fakt absurdní.

Saman
14. září • 9:20

kvuli emisim ten W16 fakt nekonci, prosel soucasnyma emisema a prosel by i dalsima, jenze ten motor je velkej a tezkej, a vyrobne extremne nakladnej, jak pisu nize, nejvic Bugatti s eprodava v Arabskych zemich, takze Gugatti by o zakazniky nemelo nouzi ani kdyby prestalo prodavat kvuli emisim a zcela jiste by vyprodali oper uplne vsechno nekolik let dopredu B-]problem je proste vaha, nakladnost vyroby a stratovost Gugatti, produkce Veyronu naakumulovala ztratu prez 850 milionu eur, a Chiron si zatim drzi bilanci neco prez 400 milionu eur ztraty, proste a jednoduese to musej nekade na nekoho svadet, a emise jsou super kdys na ne kazdy nadava, fakt si nekdo mysli ze zakaznikum Bugatti jako vadi ze zaplati za auto treba o 100 tisic eur vic, aby mohla Bugatti zaplatit emisni "pokuty" ? :-DChiron ukazal vrchol, aby ho za par mesicu sesadil vyrobce ze Svedska, a ten vyrobce ze Svedska ted dokonce na vazno pise tweety ze museli zmenit pristup, protoze chystana Tesla Roadster 2 generace by je mohla zostudit, supersporty proste dostavaji elektrifikaci a posouvaji tak cisla zrychleni zase o kousek nize, a pokud chteji vyrobci aby konvencni technika nemusela kazdy par sek km do servisu a udrzela se alespon na tisicich km, tak proste daji elektromotor a baterky a o neco mensi spalovaci motor, coz u W16 s jeho bastlem okolo by byl problem, obri velkej, tezkej motor kterej jiz pomalu zacina pricichavat ke svejm maximum i v pripade auta co rocne najezdi par set kilometru

Zelí
14. září • 13:05

Toto jsou totální bláboly. Na světě jsou zákazníci pro exkluzivní šestnácti válec. S ušmudlaným osmiválcem tuto skupinu zákazníků neoslovíš. Porsche bylo dlouhá léta na odpis a jejich jediný produkt 911 se zastaralým šestiválcem s vzduchovým chlazením (dtto tatraplán) nebyl žádné terno. Porsche začalo vydělávat až prodejem suv cayene , které jim ovšem vyrábí vw. Takže toto je cesta i pro Bugatti začít vyrábět SUV a třeba i s šestnácti válcem. Jenomže tak by porsche nic nevydělalo a bylo by za křena. A o to v téhle hře jde.

Saman
14. září • 15:44

jasne, skoukni si co za auta vlastni ti co maji Chiron s 16 valcem, zvlastni ze vsem v garazich postavaj 8, ale i 6 a 4 valce :-D ale ne, Zeli prijde a cele to rozhodne na diskuzi na lokalnim servriku, a odted si nikdo Gugatti nekoupi pokud v ni nebude 16 valec, a basta :-Da ze dohledat tech 500 lidi neni problem, respektive dohledat ty co jiz Bugatti Chiron maji, tedy neco prez 350 lidi, zbyli jeste cekaj, dokonce jsou na netu i skupiny kterei ty lidi vyhkledavaj a davaji do verejnych seznamu, jsou i statistiku treba toho kolik aut ma prumerny majitel Chironu, a dalsi ;-) jeden z nejznamejsich majitelu tohoto auta je na verejnosti dokonce nejvice viden v Toyote Prius :-DPozor Pozor, ve sklepenich je Zelny Troll :-O

Jedna Bedna
13. září • 18:06

Máte pravdu, je zcela absurdní.... jenže nesmíte soudruhům z Vlkohradu věřit úplně všechno, oni jsou tak zpitomnělí, že chtějí ušetřit poplatek za fleet sumu CO2, bez ohledu na to, že jim to kupující Bugatti ochotně zaplatí.

Zelí
13. září • 16:16

No jo. Boj o moc v koncernu VW vyhrála rodina Porsche a její manažeři zaříznou všechno co stíní značku Porsche. Musí z toho vytřískat co nejvíce a hlavně zadupat nenáviděného Piecha do země a do zapomnění. Takže nejlepší naprosto exkluzivní šestnáctiválcový motor, který je výsledkem práce Piecha musí pryč. Bugatti bude motory kupovat a hádejte od koho. Budou kupovat osmiválcové šméčko od Porsche a pořádně za něj budou těm šmejdům platit.

M!
14. září • 15:46

No nevím, možná je to pravda, ale myslel jsem že hlavním důvodem jsou emise a podobné blbosti....

Petr
14. září • 7:55

Jen kdybys mel na to osmivalcove smecko. :) Ale predpokladam, ze mas polovinu valcu, mozna ani to ne, a plnou hubu chytrych reci ;)

Doporučujeme

Články odjinud