Bugatti končí s motorem W16. Novou verzi vyvíjet nebude, ani nemůže

Emisní legislativa tlačí do kouta i ty nejexkluzivnější výrobce automobilů. Od Bugatti tak nyní zaznívá, že konec pomalu čeká i jeho tradiční velkoobjemová strojovna o šestnácti válcích.

O budoucnosti šestnáctiválce Bugatti se australskému magazínu CarAdvice rozpovídal sám vedoucí automobilky Stephan Winkelmann. Podle něj máme této motorizaci původem ze staršího Veyronu pomalu mávat na rozloučenou. S vývojem a produkcí nové verze motoru W16 se totiž do budoucna nepočítá.

Současné modely Chiron, Chiron Sport a Divo tak budou zřejmě mezi posledními modely, které využijí čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový šestnáctiválec. Za všechno přitom mohou nadcházející emisní normy a nutnost držet krok s novými technologiemi. „K razantním krokům nakonec legislativa donutí všechny značky,“ okomentoval rozhodnutí Winkelmann.

Tohle Bugatti Chiron postavili z Lega. Vznikalo v Kladně a je pojízdné!

Tohle Bugatti Chiron postavili z Lega. Vznikalo v Kladně a je pojízdné!

Bohužel se tedy opět ukazuje, že i exkluzivní výrobci, jejichž vozy se vyrábí ve striktně omezeném počtu stovek kusů a většinou skončí v uzavřených garážích sběratelů, se musí podřídit pravidlům většiny. A jednou z obětí bude i technický vrchol ve formě obřího motoru Bugatti s výkonem 1103 kW (1500 koní).

„Žádný nový šestnáctiválec už nepřijde, tento bude poslední svého druhu. Jde o neuvěřitelný motor a velmi dobře chápeme, že si vytvořil zástupy nadšenců. Všichni by si přáli, aby zde zůstal a jeho vývoj pokračoval – a budeme se jej snažit držet při životě co nejdéle. Pokud se ovšem chceme nacházet na hranici těch nejpokročilejších technologií, je důležité udělat změnu v tu pravou chvíli,“ prohlásil šéf Bugatti.

Nové Bugatti Divo je přiostřený Chiron. Stojí 129 milionů

Nové Bugatti Divo je přiostřený Chiron. Stojí 129 milionů

Winkelmann rovněž uvedl, že Bugatti v budoucnu chtě nechtě přejde na určitou formu elektrifikace. Ať už však automobilka představí jakoukoliv novou motorizaci, prý se bude muset schopnostmi vyrovnat právě mocnému W16. A je nanejvýš nutné, aby tato náhrada zaujala i takové zákazníky, kteří si vozy Bugatti kupují nyní.

Přestože ale Bugatti s nástupcem šestnáctiválce nepočítá, před úplným vyškrtnutím z produkce by si Winkelmann s motorem ještě rád chvíli „pohrál“. Částečně tak možná naznačil ještě schopnější verzi hypersportovního Chironu, podobnou staršímu Veyronu Super Sport, nebo jiný projekt, kde by W16 našel uplatnění.

Bugatti Chiron Sport zklamáním? Výkon nezvýšili, stěrače jsou ale karbonové...

Bugatti Chiron Sport zklamáním? Výkon nezvýšili, stěrače jsou ale karbonové...

O motoru a jeho vývoji pro Chiron se nedávno rozpovídal i testovací pilot Bugatti Andy Wallace na YouTube kanálu Carfection. Celé video určitě stojí za zhlédnutí. Část o W16 začíná v čase 1:50.

TEST Royal Enfield Interceptor 650 Twin: Jednou zkusíš a už musíš!

Royal Enfield Interceptor 650 Twin

Nové twiny od indického Enfieldu jsou pro svoji značku bez diskuse revolucí a po zásluze vzbudily enormní globální zájem. Efektní retro design, legendární znáček, zbrusu nový motor a více než dobrá cena jsou pádné argumenty. Dá se ale věřit radikální průlom značce, která až donedávna sveřepě bušila jediný model, vyráběný s drobnými změnami od poloviny padesátých let?

23.  6.  2019 | Petr Schnagl | 7 příspěvků
TEST Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid: Dost dobrá i pro Lexus

Toyota Corolla TS 2.0 Hybrid

Nová Toyota Corolla se přiřítila na český trh hned ve třech karosářských verzích. Pro první test jsme zvolili tu nejpraktičtější, navíc s nejvýkonnějším hybridním pohonem. Dokáže opodstatnit vyšší cenu? A bavíme se vůbec ještě o mainstreamovém modelu?

19.  6.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
TEST Honda GL1800 Gold Wing DCT: Motorka za mega! Skoro...

Honda GL1800 Gold Wing DCT

Šestiválcový cestovní křižník s unikátní podvozkovou konstrukcí je to nejrozmařilejší, co Honda v jedné stopě nabízí. Gold Wing je ale zároveň také s velkou rezervou tou nejdražší dvoukolovou Hondou. Má vrcholné provedení šesté generace zlatokřídlé legendy čím opodstatnit cenovku zvící bezmála 900.000 Kč?

16.  6.  2019 | Petr Schnagl | 14 příspěvků