Bugatti končí s motorem W16. Novou verzi vyvíjet nebude, ani nemůže

Emisní legislativa tlačí do kouta i ty nejexkluzivnější výrobce automobilů. Od Bugatti tak nyní zaznívá, že konec pomalu čeká i jeho tradiční velkoobjemová strojovna o šestnácti válcích.

O budoucnosti šestnáctiválce Bugatti se australskému magazínu CarAdvice rozpovídal sám vedoucí automobilky Stephan Winkelmann. Podle něj máme této motorizaci původem ze staršího Veyronu pomalu mávat na rozloučenou. S vývojem a produkcí nové verze motoru W16 se totiž do budoucna nepočítá.

Současné modely Chiron, Chiron Sport a Divo tak budou zřejmě mezi posledními modely, které využijí čtyřikrát přeplňovaný osmilitrový šestnáctiválec. Za všechno přitom mohou nadcházející emisní normy a nutnost držet krok s novými technologiemi. „K razantním krokům nakonec legislativa donutí všechny značky,“ okomentoval rozhodnutí Winkelmann.

Tohle Bugatti Chiron postavili z Lega. Vznikalo v Kladně a je pojízdné!

Tohle Bugatti Chiron postavili z Lega. Vznikalo v Kladně a je pojízdné!

Bohužel se tedy opět ukazuje, že i exkluzivní výrobci, jejichž vozy se vyrábí ve striktně omezeném počtu stovek kusů a většinou skončí v uzavřených garážích sběratelů, se musí podřídit pravidlům většiny. A jednou z obětí bude i technický vrchol ve formě obřího motoru Bugatti s výkonem 1103 kW (1500 koní).

„Žádný nový šestnáctiválec už nepřijde, tento bude poslední svého druhu. Jde o neuvěřitelný motor a velmi dobře chápeme, že si vytvořil zástupy nadšenců. Všichni by si přáli, aby zde zůstal a jeho vývoj pokračoval – a budeme se jej snažit držet při životě co nejdéle. Pokud se ovšem chceme nacházet na hranici těch nejpokročilejších technologií, je důležité udělat změnu v tu pravou chvíli,“ prohlásil šéf Bugatti.

Nové Bugatti Divo je přiostřený Chiron. Stojí 129 milionů

Nové Bugatti Divo je přiostřený Chiron. Stojí 129 milionů

Winkelmann rovněž uvedl, že Bugatti v budoucnu chtě nechtě přejde na určitou formu elektrifikace. Ať už však automobilka představí jakoukoliv novou motorizaci, prý se bude muset schopnostmi vyrovnat právě mocnému W16. A je nanejvýš nutné, aby tato náhrada zaujala i takové zákazníky, kteří si vozy Bugatti kupují nyní.

Přestože ale Bugatti s nástupcem šestnáctiválce nepočítá, před úplným vyškrtnutím z produkce by si Winkelmann s motorem ještě rád chvíli „pohrál“. Částečně tak možná naznačil ještě schopnější verzi hypersportovního Chironu, podobnou staršímu Veyronu Super Sport, nebo jiný projekt, kde by W16 našel uplatnění.

Bugatti Chiron Sport zklamáním? Výkon nezvýšili, stěrače jsou ale karbonové...

Bugatti Chiron Sport zklamáním? Výkon nezvýšili, stěrače jsou ale karbonové...

O motoru a jeho vývoji pro Chiron se nedávno rozpovídal i testovací pilot Bugatti Andy Wallace na YouTube kanálu Carfection. Celé video určitě stojí za zhlédnutí. Část o W16 začíná v čase 1:50.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 154 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 85 příspěvků