Bugatti hlásí hotovo. La Voiture Noire za 280 milionů může zanedlouho do garáže

Francouzská automobilka Bugatti dnes na svých stránkách oficiálně odhalila model La Voiture Noire.

Na ženevském autosalonu v roce 2019 nebylo obdivovanějšího, ale zároveň tajemnějšího auta. Ještě před uvedením jsme věděli, že je to nejdražší nové auto na světě. Cena by měla být 11 milionů eur bez daně, což aktuální zpráva potvrzuje a v přepočtu to dělá 280 milionů korun. Zdali mu tato koruna však patří teď není jisté, nový Rolls-Royce Boat Tail cenu sice tají, ale prý by měla být ještě vyšší.

Bugatti La Voiture Noire je ojedinělé auto pro tajemného zákazníka, jehož identita bude zřejmě navždy skryta. Samo Bugatti hovoří o nejvíce exkluzivním autě na celém světě. Jen připomínáme, že jde o poctu vozu Bugatti 57 SC Atlantic, který vyvinul Jean Bugatti, syn Ettoreho. Jean pojmenoval svůj výtvor La Voiture Noire - černé auto. Konkrétně jeho kus zmizel beze stopy před začátkem války.

Bugatti Chiron proti Dassault Rafale. Z krásného videa se doslova tají dech

Bugatti Chiron proti Dassault Rafale. Z krásného videa se doslova tají dech

Nápad na vytvoření pocty tomuto jedinečnému skvostu se zrodil už před dvaceti lety v hlavě vedoucího designu značky Achima Anscheidta. Ten správný čas však nadešel až před dvěma lety, kdy se na autě začalo pracovat. Na ženevském autosalonu tedy byla jen obyčejná maketa.

Jak sama značka uvádí, v tomto autě jsou karbon, hliník a další materiály přetaveny do umělecké sochy. Třeba každý článek v přední masce byl vyrobený v 3D tiskárně a následně vybroušen do dokonalosti, aby všechny společně uvtořily výslednou mozaiku. Každý nový komponent pak musel být podroben přísnému testování a kontrolou kvality.

I růžové Bugatti Chiron může být vkusné. Toto nechal zákazník vyrobit pro svou ženu

I růžové Bugatti Chiron může být vkusné. Toto nechal zákazník vyrobit pro svou ženu

Jak je již známo, auto stojí na základech Bugatti Chiron. Má však prodloužený rozvor. Z hypersportu by pak mělo pocházet i pohonné ústrojí, tedy motor W16 o objemu 8,0 litru, který dosahuje výkonu 1103 kW a točivého momentu 1600 N.m. Bližší technické údaje o tomto autě nejsou známy.

První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 36 příspěvků
TEST Audi Q2 35 TFSI (110 kW) S tronic: Otázka za milion. Těžká, nebo lehká?

Audi Q2 35 TFSI S tronic

Sudá série Audi začínajících na písmeno Q se utěšeně rozrůstá. Pokud nás paměť nešálí, Q2 byla v roce 2016 vlastně první věcička značky tohoto formátu dostupná v Evropě. Pět let je v autosvětě věčnost, obstojí technika i dnes, byť po faceliftu?

20.  7.  2021 | Richard Herbich | 4 příspěvky
Minitest SsangYong Rexton 2.2 e-XDI 8AT 4x4: Levný all inclusive bez konkurence

SsangYong Rexton 2.2 e-XDI

Přestože je na našich silnicích téměř nevídáme a asi se ani nikdy neokouká, po čtyřech letech kariéry se největší SUV nejmenší korejské automobilky dočkalo modernizace. A to velmi nápadné!

15.  7.  2021 | Michal Beneš | 14 příspěvků