Bugatti Galibier: budoucí supersedan představen

Špatná zpráva úvodem: ve frankfurtském zmatku tuto krásku nenajdete. Přesto ji Bugatti odhaluje právě v době konání autosalonu. (+ video)

A tak dobrou zprávou zůstává, že vám nyní můžeme nabídnout alespoň několik prvních podrobností k vozu, který Franz-Josef Paefgen, šéf značky Bugatti, nazývá „nejvíce exkluzivním, elegantním a nevýkonnějším sedan na světě“.

Jeho plné jméno zní Bugatti 16 C Galibier a jedná se zatím jen o studii. O její pohon se stará osmilitrový šestnáctiválec s dvoustupňovým kompresorovým přeplňováním. Jeho výkon by se měl pohybovat v rozmezí od 800 koní (588 kW) do 1 000 koní (735 kW). Výkon je trvale přenášen na všechna čtyři kola, o krocení tohoto mastodonta se starají mohutné brzdy s uhlíkovo-keramickými kotouči na všech kolech.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle prvních snímků, které ke svému modelu 16 C Galibier Concept značka Bugatti uvolnila, je patrné, že pokud se tato mašina skutečně dostane na silnici, půjde o mimořádně impozantní zjevení, zcela nesrovnatelné s čímkoli jiným, co v provozu více méně pravidelně potkáváme.

V paměti utkví třeba dvě čtveřice koncovek výfuků vystupující ze spodní části zadního nárazníku, ale také samotná karosérie evidentně inspirovaná klasickými vozy Bugatti z třicátých let, ovšem s výklopnou zádí, na níž prochází dlouhé třetí brzdové světlo svisle středem integrovaného okna. Přední blatníky a oba páry bočních dveří jsou vyrobeny z leštěného hliníku, zbytek karosérie je pak opatřen tmavě modrými povrchovými panely ručně vyráběnými z plastů tvrzených uhlíkovými vlákny (CFRP). Na tradiční masku Bugatti ve tvaru podkovy navazují sdružená světla sestavená ze sad LED.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Interiér působí luxusně, ale decentně, nečekejte poházené dipleje a tlačítka. Průběžná středová konzole má tvar surfu a je zhotovena ze dřeva a kůže. Uprostřed palubní desky ze stejných materiálů trůní kulaté stupnice tachometru a otáčkoměru, takže i cestující na zadních sedadlech budou moci sledovat aktuální rychlost. Zbytek provozních informací se řidič dozvídá z monitoru před volantem, další monitor se nachází vpředu nad středovým panelem nad ovladači klimatizace. Nad tímto displejem se nachází exkluzivní švýcarské hodiny Parmigiani Reverso Tourbillon, jež lze vyjmout a nosit je na ruce.

V továrně Bugatti dlouho přemýšleli o jménu pro nový vůz, ve hře byly též názvy Lydia či Bourdeaux, ale nakonec zvítězil přídomek Galibier na počest slavnému sedanu Type 57. Galibier se jmenuje také jeden z nejnáročnějších alpských průsmyků, jež pravidelně zdolávají závodníci na Tour de france.

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

21.  11.  2017 | Milan Lažanský | 11 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků