Bugatti již testuje Centodieci na motorové brzdě. Foto: Bugatti

Bugatti již testuje Centodieci na motorové brzdě. | Foto: Bugatti

Motor W16 dává výkon 1176 kW (1600 k) v 7000 otáčkách. Foto: Bugatti

Motor W16 dává výkon 1176 kW (1600 k) v 7000 otáčkách. | Foto: Bugatti

Centodieci je o 20 kg lehčí než Chiron. Foto: Bugatti

Centodieci je o 20 kg lehčí než Chiron. | Foto: Bugatti

Vzorem pro Centodieci je Bugatti EB110 z roku 1991. Foto: Bugatti

Vzorem pro Centodieci je Bugatti EB110 z roku 1991. | Foto: Bugatti

Ve srovnání s Chironem má Centodieci o 90 kg více aerodynamického přítlaku. Foto: Bugatti

Ve srovnání s Chironem má Centodieci o 90 kg více aerodynamického přítlaku. | Foto: Bugatti

Zadní křídlo je uchyceno napevno. Foto: Bugatti

Zadní křídlo je uchyceno napevno. | Foto: Bugatti

Centodieci umí dosáhnout bočního přetížení až 1,6 G. Foto: Bugatti

Centodieci umí dosáhnout bočního přetížení až 1,6 G. | Foto: Bugatti

Bugatti Centodieci Foto: Bugatti

Bugatti Centodieci | Foto: Bugatti

Bugatti Centodieci Foto: Bugatti

Bugatti Centodieci | Foto: Bugatti

Bugatti Centodieci Foto: Bugatti

Bugatti Centodieci | Foto: Bugatti

Bugatti Centodieci Foto: Bugatti

Bugatti Centodieci | Foto: Bugatti

Bugatti Centodieci Foto: Bugatti

Bugatti Centodieci | Foto: Bugatti

Bugatti Centodieci Foto: Bugatti

Bugatti Centodieci | Foto: Bugatti

Bugatti Centodieci Foto: Bugatti

Bugatti Centodieci | Foto: Bugatti

Bugatti Centodieci Foto: Bugatti

Bugatti Centodieci | Foto: Bugatti

Motor W16 dává výkon 1176 kW (1600 k) v 7000 otáčkách. Foto: Bugatti
Centodieci je o 20 kg lehčí než Chiron. Foto: Bugatti
Vzorem pro Centodieci je Bugatti EB110 z roku 1991. Foto: Bugatti
Ve srovnání s Chironem má Centodieci o 90 kg více aerodynamického přítlaku. Foto: Bugatti
15
Fotogalerie

Bugatti finišuje vývoj speciálu Centodieci. Nahlédněte pod jeho karoserii

Nahota vždy budí pozornost a u pekelně drahého hypersportu to platí dvojnásob. Co se skrývá pod kapotáží limitované edice Bugatti?

Model Centodieci (v překladu 110) si automobilka Bugatti nadělila k oslavám svého stodesátého výročí před dvěma lety. Cílem bylo vytvořit moderní interpretaci ikonického EB110 s technikou Chironu. Omezená desetikusová série se vyprodala během několika hodin, navzdory ceně osmi milionů euro.

První kusy by měly být dodány již v letošním roce, v továrně v Molsheimu tedy vrcholí přípravy a ladění vozu pro ruční výrobu. Právě unikátní design představuje při vývoji vozu výzvu z hlediska tepelného managementu motoru. Vzduch nasává skrze pětici kulatých otvorů na každém boku, v nichž najdeme speciální klapky. O odvětrávání horkého vzduchu se pak starají výdechy v zádi.

Dalším úskalím stavby takto výjimečného projektu je design. Vůz musí vypadat skvěle ze všech stran a za jakýchkoliv světelných podmínek. Zároveň ale musí jeho tvary respektovat techniku uvnitř a nenarušovat její funkčnost. Každé z deseti vyrobených aut musí kvalitou odpovídat Chironu, který vzniká v mnohem větších počtech.

Pro připomenutí, Centodieci pohání osmilitrový čtyřikrát přeplňovaný šestnáctiválec o výkonu 1176 kW (1600 k). Poháněna jsou všechna kola, převodovka je sedmistupňová dvouspojková. Vůz o hmotnosti 1976 kg zrychlí na 100 km/h za 2,4 sekundy, dvojnásobku dosáhne za 6,1 sekundy a třístovkou upaluje 13,1 sekundy od startu. Maximální rychlost je omezena na 380 km/h.

Doporučujeme

Články odjinud