Bugatti Chiron zaútočí na světový rychlostní rekord až v roce 2018

Asi není pochyb o tom, jaké auto je nyní nejrychlejší na světě. Na přesné číslo si ale musíme počkat až do roku 2018.
Bugatti Chiron zaútočí na světový rychlostní rekord až v roce 2018

Nástupce nejrychlejšího sériového auta planety se již oficiálně představil na jarním autosalonu v Ženevě. Bugatti Chiron má opět potenciál posunout laťku maximální rychlosti o kus dál, ale na přesné číslo nejvyšší dosažitelné rychlosti si ještě musíme počkat několik let. Podle automobilky je oficiální pokus o rekord v plánu až na rok 2018.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Když Bugatti Chiron otevře svá stavidla naplno, vysaje plnou nádrž benzínu za devět minut. Každou minutu pak motorem W16 projde 60 000 litrů vzduchu

Médiím to potvrdil přímo Wolfgang Dürheimer, prezident automobilky Bugatti. Chiron je sice již hotový, ale pro pokus o překonání rekordu ještě není auto připravené. A nejde ani tak o techniku samotnou, jako spíše o pneumatiky. Dokonce i sériový Chiron je kvůli pneumatikám rychlostně omezený.

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Bugatti Chiron tak nemůže, aspoň prozatím, dát volný prostor svému osmilitrovému šestnáctiválci se čtyřmi turby. Jeho výkon 1103 kW (1500 k) a točivý moment 1600 Nm tak prozatím dotlačí Chiron „jen“ na 420 km/h. Tam ho zastaví omezovač, protože žádné produkční pneumatiky schválené pro silniční provoz větší rychlost bezpečně nevydrží. Michelin už na nich ale pracuje.

Přesto Bugatti věří, že díky nové aktivní aerodynamice a sníženému koeficientu odporu vzduchu (v porovnání s Veyronem) má Chiron šanci překonat metu 450 km/h. Dokonce je údajně v hledáčku magická hranice 300 mil za hodinu, což je 483 km/h.

TEST Volkswagen Grand California 680: Dovolená na Slovensku jezdící, spící

Volkswagen Grand California 680

Největší obytný Volkswagen měří na délku skoro sedm metrů, přitom ale jezdí jako klasická dodávka. Jeho schopnosti jsme vyrazili prověřit na Slovensko.

včera | Vladimír Kadera | 11 příspěvků
Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 70 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 56 příspěvků