Bugatti Chiron zaútočí na světový rychlostní rekord až v roce 2018

Asi není pochyb o tom, jaké auto je nyní nejrychlejší na světě. Na přesné číslo si ale musíme počkat až do roku 2018.
Bugatti Chiron zaútočí na světový rychlostní rekord až v roce 2018

Nástupce nejrychlejšího sériového auta planety se již oficiálně představil na jarním autosalonu v Ženevě. Bugatti Chiron má opět potenciál posunout laťku maximální rychlosti o kus dál, ale na přesné číslo nejvyšší dosažitelné rychlosti si ještě musíme počkat několik let. Podle automobilky je oficiální pokus o rekord v plánu až na rok 2018.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Když Bugatti Chiron otevře svá stavidla naplno, vysaje plnou nádrž benzínu za devět minut. Každou minutu pak motorem W16 projde 60 000 litrů vzduchu

Médiím to potvrdil přímo Wolfgang Dürheimer, prezident automobilky Bugatti. Chiron je sice již hotový, ale pro pokus o překonání rekordu ještě není auto připravené. A nejde ani tak o techniku samotnou, jako spíše o pneumatiky. Dokonce i sériový Chiron je kvůli pneumatikám rychlostně omezený.

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Bugatti Chiron tak nemůže, aspoň prozatím, dát volný prostor svému osmilitrovému šestnáctiválci se čtyřmi turby. Jeho výkon 1103 kW (1500 k) a točivý moment 1600 Nm tak prozatím dotlačí Chiron „jen“ na 420 km/h. Tam ho zastaví omezovač, protože žádné produkční pneumatiky schválené pro silniční provoz větší rychlost bezpečně nevydrží. Michelin už na nich ale pracuje.

Přesto Bugatti věří, že díky nové aktivní aerodynamice a sníženému koeficientu odporu vzduchu (v porovnání s Veyronem) má Chiron šanci překonat metu 450 km/h. Dokonce je údajně v hledáčku magická hranice 300 mil za hodinu, což je 483 km/h.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků