Bugatti Chiron zaútočí na světový rychlostní rekord až v roce 2018

Asi není pochyb o tom, jaké auto je nyní nejrychlejší na světě. Na přesné číslo si ale musíme počkat až do roku 2018.
Bugatti Chiron zaútočí na světový rychlostní rekord až v roce 2018

Nástupce nejrychlejšího sériového auta planety se již oficiálně představil na jarním autosalonu v Ženevě. Bugatti Chiron má opět potenciál posunout laťku maximální rychlosti o kus dál, ale na přesné číslo nejvyšší dosažitelné rychlosti si ještě musíme počkat několik let. Podle automobilky je oficiální pokus o rekord v plánu až na rok 2018.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Když Bugatti Chiron otevře svá stavidla naplno, vysaje plnou nádrž benzínu za devět minut. Každou minutu pak motorem W16 projde 60 000 litrů vzduchu

Médiím to potvrdil přímo Wolfgang Dürheimer, prezident automobilky Bugatti. Chiron je sice již hotový, ale pro pokus o překonání rekordu ještě není auto připravené. A nejde ani tak o techniku samotnou, jako spíše o pneumatiky. Dokonce i sériový Chiron je kvůli pneumatikám rychlostně omezený.

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Bugatti Chiron tak nemůže, aspoň prozatím, dát volný prostor svému osmilitrovému šestnáctiválci se čtyřmi turby. Jeho výkon 1103 kW (1500 k) a točivý moment 1600 Nm tak prozatím dotlačí Chiron „jen“ na 420 km/h. Tam ho zastaví omezovač, protože žádné produkční pneumatiky schválené pro silniční provoz větší rychlost bezpečně nevydrží. Michelin už na nich ale pracuje.

Přesto Bugatti věří, že díky nové aktivní aerodynamice a sníženému koeficientu odporu vzduchu (v porovnání s Veyronem) má Chiron šanci překonat metu 450 km/h. Dokonce je údajně v hledáčku magická hranice 300 mil za hodinu, což je 483 km/h.

TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

včera | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků