Bugatti Chiron zaútočí na světový rychlostní rekord až v roce 2018

Asi není pochyb o tom, jaké auto je nyní nejrychlejší na světě. Na přesné číslo si ale musíme počkat až do roku 2018.
Bugatti Chiron má čtyřmi turby přeplňovaný osmilitrový šestnáctiválec o výkonu 1500 koní a točivém momentu 1600 Nm. Maximální rychlost je omezena na 420 km/h.

Nástupce nejrychlejšího sériového auta planety se již oficiálně představil na jarním autosalonu v Ženevě. Bugatti Chiron má opět potenciál posunout laťku maximální rychlosti o kus dál, ale na přesné číslo nejvyšší dosažitelné rychlosti si ještě musíme počkat několik let. Podle automobilky je oficiální pokus o rekord v plánu až na rok 2018.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Když Bugatti Chiron otevře svá stavidla naplno, vysaje plnou nádrž benzínu za devět minut. Každou minutu pak motorem W16 projde 60 000 litrů vzduchu

Médiím to potvrdil přímo Wolfgang Dürheimer, prezident automobilky Bugatti. Chiron je sice již hotový, ale pro pokus o překonání rekordu ještě není auto připravené. A nejde ani tak o techniku samotnou, jako spíše o pneumatiky. Dokonce i sériový Chiron je kvůli pneumatikám rychlostně omezený.

Retro | Statistiky | Sportovní auta | Život řidiče | Fascinace

Začalo to Věčně nespokojenou: Galerie nejrychlejších aut světa

Bugatti Chiron tak nemůže, aspoň prozatím, dát volný prostor svému osmilitrovému šestnáctiválci se čtyřmi turby. Jeho výkon 1103 kW (1500 k) a točivý moment 1600 Nm tak prozatím dotlačí Chiron „jen“ na 420 km/h. Tam ho zastaví omezovač, protože žádné produkční pneumatiky schválené pro silniční provoz větší rychlost bezpečně nevydrží. Michelin už na nich ale pracuje.

Přesto Bugatti věří, že díky nové aktivní aerodynamice a sníženému koeficientu odporu vzduchu (v porovnání s Veyronem) má Chiron šanci překonat metu 450 km/h. Dokonce je údajně v hledáčku magická hranice 300 mil za hodinu, což je 483 km/h.

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků
Test: Kiu Rio jsme vyzkoušeli v základní výbavě. Je to dobrá koupě?

Kia Rio 1,25 CVVT

Nová Kia Rio si chce v segmentu B ukousnout větší kus koláče, než kdy předtím. Po týdenním soužití už víme, že na to předpoklady rozhodně má.

11.  6.  2017 | Milan Lažanský | 9 příspěvků