Jak vznikalo pojízdné Bugatti Chiron z Lega? Hračka to teda nebyla!

Zprávy o pojízdném Bugatti Chiron z Lega již minulý rok obletěly snad celý svět. Víte ale, jak probíhala stavba celého vozu a co k tomu bylo zapotřebí? Na to se můžete podívat v následujícím videu.

Ze stavebnice Lego se dá postavit takřka všechno a dánská společnost tento přístup minulý rok ukázala tím nejlepším možným způsobem. Z dílků Lego Technic vytvořila Bugatti Chiron v reálném měřítku a dokonce s funkčním pohonným ústrojím. Pokud by vás zajímalo, jak probíhal celý proces stavby vozu, můžete být nadšeni z videa níže.

Jak už nejspíš víte, na projektu pracovalo české oddělení designérů a inženýrů z továrny Lego v Kladně. Zlaté české ručičky se tedy opět činily. Na tvorbu vozu padlo přes 1 milion dílků stavebnice Lego Technic a vývoj společně s konstrukcí zabral na 13.438 hodin práce. Prvotním rozhodnutím bylo, že vůz musí být alespoň z 90 % sestaven z dílku Lega.

Postavte si McLaren Senna. Lego ukazuje novou kolekci Speed Champions

Postavte si McLaren Senna. Lego ukazuje novou kolekci Speed Champions

Z Lega bylo vytvořeno jak samotné šasi vozu, tak rovněž karoserie složená z nekonečného schéma propojených trojúhelníkových částí. Z Lega je volant, palubní deska, sedačky a také rychloměr na palubní desce. Mimo to jsou na Chironu funkční přední i zadní světla a dokonce i výsuvný zadní spoiler.

Srdcem Chironu pak není původní šestnáctiválec se čtveřicí turbodmychadel, ale o pohon se stará rovněž šílený kus techniky. Přesněji totiž mluvíme o sérii elektromotorků, které normálně najdete právě ve stavebnicích Lego Technic. Uprostřed tohoto Chironu je jich zapojeno celkem 2304 kusů. Teoreticky pak generují výkon asi 3,9 kW (5,3 koně) a 9.2 Nm točivého momentu.

Bugatti Veyron má spoustu dílů z Golfu. Stojí pakatel, přesto zaplatíte balík

Bugatti Veyron má spoustu dílů z Golfu. Stojí pakatel, přesto zaplatíte balík

Tím je zajištěno, že i 1500 kg vážící Chiron z Lega dokáže jet rychlostí lehce přes 20 km/h. Poprvé se navíc jedná o samostatně funkční model z Lega v životní velikosti. A aby toho nebylo málo, konstrukci prý nedrží pohromadě ani jediná kapka lepidla.

U videa lze zapnout české titulky.

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

včera | Vladimír Kadera | 54 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky