Jak vznikalo pojízdné Bugatti Chiron z Lega? Hračka to teda nebyla!

Zprávy o pojízdném Bugatti Chiron z Lega již minulý rok obletěly snad celý svět. Víte ale, jak probíhala stavba celého vozu a co k tomu bylo zapotřebí? Na to se můžete podívat v následujícím videu.

Ze stavebnice Lego se dá postavit takřka všechno a dánská společnost tento přístup minulý rok ukázala tím nejlepším možným způsobem. Z dílků Lego Technic vytvořila Bugatti Chiron v reálném měřítku a dokonce s funkčním pohonným ústrojím. Pokud by vás zajímalo, jak probíhal celý proces stavby vozu, můžete být nadšeni z videa níže.

Jak už nejspíš víte, na projektu pracovalo české oddělení designérů a inženýrů z továrny Lego v Kladně. Zlaté české ručičky se tedy opět činily. Na tvorbu vozu padlo přes 1 milion dílků stavebnice Lego Technic a vývoj společně s konstrukcí zabral na 13.438 hodin práce. Prvotním rozhodnutím bylo, že vůz musí být alespoň z 90 % sestaven z dílku Lega.

Postavte si McLaren Senna. Lego ukazuje novou kolekci Speed Champions

Postavte si McLaren Senna. Lego ukazuje novou kolekci Speed Champions

Z Lega bylo vytvořeno jak samotné šasi vozu, tak rovněž karoserie složená z nekonečného schéma propojených trojúhelníkových částí. Z Lega je volant, palubní deska, sedačky a také rychloměr na palubní desce. Mimo to jsou na Chironu funkční přední i zadní světla a dokonce i výsuvný zadní spoiler.

Srdcem Chironu pak není původní šestnáctiválec se čtveřicí turbodmychadel, ale o pohon se stará rovněž šílený kus techniky. Přesněji totiž mluvíme o sérii elektromotorků, které normálně najdete právě ve stavebnicích Lego Technic. Uprostřed tohoto Chironu je jich zapojeno celkem 2304 kusů. Teoreticky pak generují výkon asi 3,9 kW (5,3 koně) a 9.2 Nm točivého momentu.

Bugatti Veyron má spoustu dílů z Golfu. Stojí pakatel, přesto zaplatíte balík

Bugatti Veyron má spoustu dílů z Golfu. Stojí pakatel, přesto zaplatíte balík

Tím je zajištěno, že i 1500 kg vážící Chiron z Lega dokáže jet rychlostí lehce přes 20 km/h. Poprvé se navíc jedná o samostatně funkční model z Lega v životní velikosti. A aby toho nebylo málo, konstrukci prý nedrží pohromadě ani jediná kapka lepidla.

U videa lze zapnout české titulky.

TEST Lexus UX 250h F Sport Top: Pro nejdůležitější lidi na světě

Lexus UX 250h F Sport Top

O tom, že Lexus navrhuje a vyrábí opravdu krásná auta, není pochyb. A já se k řízení jednoho takového krasavce dostala. Nový Lexus UX 250h je první auto s hybridním pohonem, které jsem měla možnost vyzkoušet, a byla jsem z něj nadšená. Samozřejmě hlavně z holčičího pohledu, jak jinak.

22.  5.  2019 | AutoRevue.cz | 45 příspěvků
Minitest Lexus LS 500 AWD: Pro ty, kteří vědí, co chtějí

Lexus LS 500 AWD (minitest)

Vrchol motorové nabídky vlajkové lodi Lexusu se musí spokojit s šesti válci. Bude mu to stačit?

19.  5.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
Řídili jsme nový Ford Ranger Raptor: Je perfektní! To nejdůležitější však schází

Ford Ranger Raptor (první svezení)

Ford Ranger Raptor dokazuje, že práce může být i zábava. Umí dřít, vypadá u toho skvěle a těžkým terénem jezdí jako pánbůh.

17.  5.  2019 | Jiří Baborský | 22 příspěvků