Jak vznikalo pojízdné Bugatti Chiron z Lega? Hračka to teda nebyla!

Zprávy o pojízdném Bugatti Chiron z Lega již minulý rok obletěly snad celý svět. Víte ale, jak probíhala stavba celého vozu a co k tomu bylo zapotřebí? Na to se můžete podívat v následujícím videu.

Ze stavebnice Lego se dá postavit takřka všechno a dánská společnost tento přístup minulý rok ukázala tím nejlepším možným způsobem. Z dílků Lego Technic vytvořila Bugatti Chiron v reálném měřítku a dokonce s funkčním pohonným ústrojím. Pokud by vás zajímalo, jak probíhal celý proces stavby vozu, můžete být nadšeni z videa níže.

Jak už nejspíš víte, na projektu pracovalo české oddělení designérů a inženýrů z továrny Lego v Kladně. Zlaté české ručičky se tedy opět činily. Na tvorbu vozu padlo přes 1 milion dílků stavebnice Lego Technic a vývoj společně s konstrukcí zabral na 13.438 hodin práce. Prvotním rozhodnutím bylo, že vůz musí být alespoň z 90 % sestaven z dílku Lega.

Postavte si McLaren Senna. Lego ukazuje novou kolekci Speed Champions

Postavte si McLaren Senna. Lego ukazuje novou kolekci Speed Champions

Z Lega bylo vytvořeno jak samotné šasi vozu, tak rovněž karoserie složená z nekonečného schéma propojených trojúhelníkových částí. Z Lega je volant, palubní deska, sedačky a také rychloměr na palubní desce. Mimo to jsou na Chironu funkční přední i zadní světla a dokonce i výsuvný zadní spoiler.

Srdcem Chironu pak není původní šestnáctiválec se čtveřicí turbodmychadel, ale o pohon se stará rovněž šílený kus techniky. Přesněji totiž mluvíme o sérii elektromotorků, které normálně najdete právě ve stavebnicích Lego Technic. Uprostřed tohoto Chironu je jich zapojeno celkem 2304 kusů. Teoreticky pak generují výkon asi 3,9 kW (5,3 koně) a 9.2 Nm točivého momentu.

Bugatti Veyron má spoustu dílů z Golfu. Stojí pakatel, přesto zaplatíte balík

Bugatti Veyron má spoustu dílů z Golfu. Stojí pakatel, přesto zaplatíte balík

Tím je zajištěno, že i 1500 kg vážící Chiron z Lega dokáže jet rychlostí lehce přes 20 km/h. Poprvé se navíc jedná o samostatně funkční model z Lega v životní velikosti. A aby toho nebylo málo, konstrukci prý nedrží pohromadě ani jediná kapka lepidla.

U videa lze zapnout české titulky.

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 29 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků