Jak vznikalo pojízdné Bugatti Chiron z Lega? Hračka to teda nebyla!

Zprávy o pojízdném Bugatti Chiron z Lega již minulý rok obletěly snad celý svět. Víte ale, jak probíhala stavba celého vozu a co k tomu bylo zapotřebí? Na to se můžete podívat v následujícím videu.

Ze stavebnice Lego se dá postavit takřka všechno a dánská společnost tento přístup minulý rok ukázala tím nejlepším možným způsobem. Z dílků Lego Technic vytvořila Bugatti Chiron v reálném měřítku a dokonce s funkčním pohonným ústrojím. Pokud by vás zajímalo, jak probíhal celý proces stavby vozu, můžete být nadšeni z videa níže.

Jak už nejspíš víte, na projektu pracovalo české oddělení designérů a inženýrů z továrny Lego v Kladně. Zlaté české ručičky se tedy opět činily. Na tvorbu vozu padlo přes 1 milion dílků stavebnice Lego Technic a vývoj společně s konstrukcí zabral na 13.438 hodin práce. Prvotním rozhodnutím bylo, že vůz musí být alespoň z 90 % sestaven z dílku Lega.

Postavte si McLaren Senna. Lego ukazuje novou kolekci Speed Champions

Postavte si McLaren Senna. Lego ukazuje novou kolekci Speed Champions

Z Lega bylo vytvořeno jak samotné šasi vozu, tak rovněž karoserie složená z nekonečného schéma propojených trojúhelníkových částí. Z Lega je volant, palubní deska, sedačky a také rychloměr na palubní desce. Mimo to jsou na Chironu funkční přední i zadní světla a dokonce i výsuvný zadní spoiler.

Srdcem Chironu pak není původní šestnáctiválec se čtveřicí turbodmychadel, ale o pohon se stará rovněž šílený kus techniky. Přesněji totiž mluvíme o sérii elektromotorků, které normálně najdete právě ve stavebnicích Lego Technic. Uprostřed tohoto Chironu je jich zapojeno celkem 2304 kusů. Teoreticky pak generují výkon asi 3,9 kW (5,3 koně) a 9.2 Nm točivého momentu.

Bugatti Veyron má spoustu dílů z Golfu. Stojí pakatel, přesto zaplatíte balík

Bugatti Veyron má spoustu dílů z Golfu. Stojí pakatel, přesto zaplatíte balík

Tím je zajištěno, že i 1500 kg vážící Chiron z Lega dokáže jet rychlostí lehce přes 20 km/h. Poprvé se navíc jedná o samostatně funkční model z Lega v životní velikosti. A aby toho nebylo málo, konstrukci prý nedrží pohromadě ani jediná kapka lepidla.

U videa lze zapnout české titulky.

Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

včera | Jan Mička | 31 příspěvků
Minitest Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT: Litrový premiant za super peníze

Kia Ceed SW 1.6 CRDi 7DCT (minitest)

Zavazadlový prostor větší než u dosavadního lídra kategorie, příznivá cena a úsporný naftový motor. Kia Ceed SW tahá trumfy z rukávu jeden za druhým.

14.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (133 kW): Tak trochu ve stínu

Peugeot 508 1.6 PureTech GT Line (minitest)

Pustit se do boje ve střední třídě s benzinovou jedna-šestkou už v dnešní době není nic neobvyklého. Jak si vede Peugeot 508 se slabším zážehovým motorem?

12.  3.  2019 | Vladimír Kadera | 41 příspěvků